בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג מתכנן פורמט תקציבי רזה לקראת העונה הבאה: קיצוץ של 65 אחוז מתקציב המועדון, כשהבעלים כבר הצהיר בשיחות עבודה סגורות בבית וגן כי התקציב ייאלץ להצטמצם ל-28 מיליון שקלים.
העונה טען חוגג כי התקציב הכללי עמד על 82 מיליון שקלים, כששכר השחקנים החל בכ-33 מיליון שקלים וצנח לאיזור ה-25 מיליוני שקלים גם בעקבות משבר הקורונה. הנחת העבודה בבית"ר היא כי שכר השחקנים בעונה הבאה יעמוד על 17-16 מיליון שקלים.
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
לקראת קיצוץ משמעותי. חוגג
(צילום: עוז מועלם)
מעבר לקיצוץ של כמחצית משכר השחקנים מהקיץ האחרון, יהיו גם קיצוצים בפונקציות נוספות כמו אנליסטים, אנשי שיווק ובמחלקת הנוער. במקרה של קיצוץ משמעותי שכזה, ההשקעה של חוגג תהיה מינימלית בעונה הבאה.
בניגוד לבחירה העצמאית של יוסי בניון בקביעת זהות המאמן - כשבחר ברוני לוי וכשל עימו, כשהקבוצה מצויה לפני המשחק הערב (שני, 20:45) נגד מכבי ת"א בפיגור של 20 נקודות מהאלופה - הפעם חוגג יהיה מעורב הרבה יותר. לבניון כבר הועברו מסרים כי נכון יותר עבורו שלא לקשור את גורלו בזה של המאמן שבחר, כשתחת מחאת האוהדים והיכולת הלא טובה, לוי לא ימשיך. "רוני לוי לא יאמן את בית"ר בעונה הבאה", אמרו בבית"ר.
3 צפייה בגלריה
לוי
לוי
כישלון של בניון. לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
על פי חוזהו של בניון שתקף מראש גם לעונה הבאה, ישנה התחייבות לרף מינימום לתקציב שכר השחקנים - 23 מיליוני שקלים - שבו כאמור חוגג לא יוכל לעמוד בעונה הבאה. עם זאת, בשל הקיצוץ של השחקנים, מעריכים בבית"ר כי הסגל הנוכחי יוכל להיכנס למסגרת התקציבית הנוכחית.
בבית"ר הבהירו כי כל אחד מהזרים, בטח אנטואן קונט ופרדי פלומין, אבל גם עלי מוחמד ולוי גרסיה על המדף. בשלב הזה בבית"ר מחפשים בעיקר מציאות ולכן הלכו על הימור כלכלי קטן יחסית עם שחקנים אלמוניים כמו גלאופיליו האסלביינק, שסיכם עקרונית במועדון ומשחק בליגה השנייה בקפריסין.
3 צפייה בגלריה
גלאופילו האסלביינק
גלאופילו האסלביינק
גלאופילו האסלביינק,שיחק בנוער של קריית שמונה
(צילום: עירוני קריית שמונה)
אחרי שצברה נקודה אחת מאז חידוש הליגה, בית"ר תארח את מכבי ת"א וישנו חשש במועדון מפני הגעת אוהדים רבים בהמשך למחאה נגד לוי בעקבות ההשפלה מול הפועל ת"א, כשמשטרת ירושלים עודכנה בעניין. מי שצפויים לחזור להרכב הם עלי מוחמד, חנן ממן, אנטואן קונט ועידן ורד.