לפני המשחק נגד בית"ר ירושלים שנערך אמש (1:1), הרגישו בהפועל באר שבע שהם מגיעים כאנדרדוג, בטח באצטדיון טדי. הקבוצה מאוד לא הרשימה בהכנה, הירושלמים לעומת זאת שיחקו טוב, בטח לפני היציאה לפגרת הקורונה, ולזה צריך להוסיף את הטלטלה בעקבות הודעתה של אלונה ברקת על עזיבה.
בסופו של דבר על כר הדשא דווקא הקבוצה של יוסי אבוקסיס נראתה טוב יותר, ושחקניו חזרו לדרום בתחושה של החמצה ואובדן הזדמנות לנצח את הירושלמים. "אני מקווה שבמחזורים הבאים נדע לנצח משחקים כאלה", סיכם מרואן קבהא. "אני חושב ששלטנו ברוב המשחק והגענו להזדמנויות. בית"ר לעומת זאת הגיעה למצב אחד וממנו עשתה את השוויון".
2 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
במשך כל תקופת ההכנה לחזרה מפגרה תרגל יוסי אבוקסיס הרכבים בשיטה של שלושה בלמים וחמישה שחקני הגנה, שיטה בה שיחקה קבוצתו גם לפני פגרת הקורונה. בסופו של דבר המאמן הפתיע כשהחליט אתמול בסופו של דבר לשחק עם רביעיית הגנה. העובדה שהמגן השמאלי, אורן ביטון, הרגיש רגישות בברך והוצא מהסגל שינתה את התוכניות של המאמן . את מקומו בהרכב תפס שון גולדברג, שחקן בעל יכולות הגנתיות שאף תפקד לעתים כבלם.
מי שקיבל הזדמנות מאבוקסיס הוא תומר יוספי, שעשה את הפריצה שלו בעונה שעברה אצל ברק בכר כקשר אחורי, אבל דווקא העונה לא זכה לאותו קרדיט והיה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה. עם הגעת אבוקסיס דברים השתנו. המאמן מעריך מאוד את יוספי ונוטה להשתמש בו בעמדה קדמית יותר. אתמול זה השתלם לו כשיוספי כבש את שער היתרון לבאר שבע. הוא גם יכול היה לנצח לקבוצתו את המשחק, אך לא הגיב טוב למצב השני שהגיע אליו ונגח חלש לידיו של איתמר ניצן.
מי שבלט אתמול בשורות באר שבע הוא ההולנדי אלטון אקולטסה, שהמשיך ביכולתו ממשחק ההכנה. הוא היה מעורב בכל ההזדמנויות המסוכנות של באר שבע ובישל ליוספי את השער.
2 צפייה בגלריה
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס. יש לו עין לשחקנים
(צילום: אורן אהרוני)
למרות שהוא יכול היה לבצע חמישה חילופים החליט אבוקסיס אתמול לבצע שלושה בלבד. מי שיכול להיות מאוכזב הוא אנתוני וארן שהתמודד עם קייס גאנם על מקום בהרכב ובסופו של דבר כלל לא שותף מול האקסית. כבר ביום רביעי נגד הפועל חיפה צפוי וארן לקבל הזדמנות ואולי לפתוח. ניב זריהן אורן ביטון עשויים לשוב לסגל.