אחרי ה-4:0 של נבחרת ישראל בליסבון מול נבחרת פורטוגל, ההערכה היא כי מונס דאבור לא ישוב למדים הלאומיים, מהלך שמגיע משני הצדדים. ההחלטה של דאבור שלא להגיע לשיחה עם חבריו במהלך ההתכנסות הנבחרת, גרמה למבוכה בהתאחדות.
במקביל, יש לחץ גדול מצד בני משפחתו של החלוץ שלא לשוב למדים הלאומיים, אלא אם חבריו לנבחרת יתנצלו בפניו. בכל מקרה בנבחרת החמיאו לשחקנים שהגיעו במצב טעון בשל המצב הפנימי בישראל, וסיימו את ההתכנסות במצב שונה לגמרי ורגוע.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים
(צילום: AP)
וילי רוטנשטיינר מנסה בתקופה האחרונה לשדר באסיפות עם השחקנים שהעפלה למונדיאל היא אפשרות ריאלית. נראה האוסטרי יצטרך למצוא פתרונות לחלק ההתקפי ובעיקר למנור סולומון שמשחק בתפקיד שהוא לא רגיל אליו ומתקשה במערך הקיים. "למדינה קטנה קשה יותר להפסיד שחקנים כמו שון וייסמן, דור פרץ, או דאבור", הסביר רוטשנטיינר.
אחת ההתלבטויות של האוסטרי לקראת המשחקים בספטמבר תהיה בנוגע לעומר אצילי. הוא כבר קיבל החלטה לצרפו ולא הוטל וטו מטעם ההתאחדות, אך בחר לוותר על כך הפעם בגלל לוח הזמנים הצפוף.
רוטנשטיינר דיבר בסיום על המפגש מול אלופת אירופה: "אני מרוצה שההתאחדות סידרה לנו משחק כזה. הייתי גאה בנבחרת. פורטוגל, הראתה לנו את הגבול שלנו. בסיטואציות מסוימות יצאנו למתפרצות, אבל הפערים האישיים ברורים. כולם מבינים שאנחנו לא הנבחרת במקום החמישי בעולם".
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו. שוב הבקיע
(צילום: AP)
מי שהציג יכולת טובה, למעט השער השני שכבש כריסטיאנו רונאלדו היה אופיר מרציאנו. השוער עזב את סוכנו הישראלי וחבר לסוכנות שחקנים אנגלית, במטרה למצוא לעצמו קבוצה בליגת המשנה באנגליה. "התמודדנו מול שחקנים שמשחקים בליגות הגדולות", אמר ."ניתחנו את נקודות החזקות שלהם. ברמה האישית הצגתי יכולת טובה. הייתי שקט ורגוע וזה מה שציפיתי מעצמי".
מרציאנו המשיך: "פורטוגל היא נבחרת שכיף לבחון את עצמך מולה. זה מסוג המשחקים שהסכנה יכולה להגיע מכל מקום. אלו שחקנים מהירים שמכירים את המשחק. ספגנו את ארבעת השערים בדקות הסיום של המחציות. רוב הזמן שיחקנו כדורגל טוב נגד אחת הנבחרות הטובות בעולם".
גם מנור סולומון המשיך בקו דומה: "כשחקנים מקצוענים החלום שלנו הוא לשחק על הבמות האלו, באצטדיונים מהסוג הזה ומול שחקנים ברמה הזאת. אנחנו אמנם עדיין לא ברמה שלהם, אבל כיף לדחוף עצמך לקצה. בזכות משחקים כאלו הרמה עולה". שחקנה של חטאר דונייצק הוסיף: "פתחנו לא רע הצלחנו לשמור 0:0 עד הדקה ה-42 ואז ספגנו שני שערים בגלל שתי טעויות שלנו שנבעו מאיבודי כדור שלא יכולים לקרות ברמות האלו.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון מול פפה ורובן נבש
מנור סולומון מול פפה ורובן נבש
מנור סולומון מול פפה ורובן נבש
(צילום: רויטרס)
ביברס נאתכו: "לא מתסכל לשחק נגד נבחרות כמו פורטוגל. הרגשנו שהם בטופ של היבשת. ראו את זה במגרש". הקפטן סיפר על החלפת החולצות עם רונאלדו: "שיחקתי במהלך הקריירה שלי כמעט נגד כל הגדולות ואף פעם לא החלפתי חולצה, יש לי אולי אחת של ג'רארד פיקה וזהו. זה קרה במקרה. הוא הסתובב ושאל אותי אם אני רוצה להחליף, אמרתי לו שהאפסנאי לא מרשה. זה לא חשוב, מזכרת נחמדה. מה שחשוב זה מה שקורה על המגרש".