מתוך עשר קבוצות בליגת העל לנשים, שש (בנות נתניה, כדורגל נשים רעננה, אס”א תל אביב, מכבי כישרונות חדרה, הפועל באר שבע, ועירוני פ"ת) לקחו יוזמה ופנו ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, בבקשה להקים מינהלת בדומה למה שקורה בליגת העל לגברים.
הקבוצות הבהירו כי ברצונן לראות הקמת מינהלת נשים שתעבוד בשיתוף פעולה מלא עם ההתאחדות לכדורגל שתמשיך לשמש כגוף המקצועי הבכיר, תקבע את הכללים המקצועיים, תמנה נציגים לדירקטוריון המינהלת ותקבע את זהות יושב הראש.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
חסון. יסייע לנשים?
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
2 צפייה בגלריה
אס"א תל אביב
אס"א תל אביב
אס"א תל אביב. אחת הקבוצות ששלחו את המכתב
(צילום: מושיק אושרי, אס"א תל־אביב )
"לאור המשבר החריף והמתמשך בענף, אנו, קבוצות כדורגל הנשים בליגת העל, מבקשות להקים מינהלת מקצועית אשר תפעיל ותנהל את ליגת העל בעונות הבאות", נכתב בין היתר בכתב לחסון.
"בשנים האחרונות רווחת יותר הגישה כי ניהול ליגות מקצועניות בענפי הספורט יבוצע על ידי מינהלות ייעודיות, שמטרתן קידום ומינוף הענף תוך מקסום הכנסות לקבוצות הליגה, חיזוקן והנגשת מוצר משופר לאוהדים. אנו מאמנים כי על מנת לקחת את הענף מספר צעדים קדימה נדרש חריש עמוק בנוסף להגדלת תקציבים וכן השקעה של זמן ומשאבים נוספים בפיתוח הענף".
בנוסף, צוין במכתב כי "לאחרונה הוקם גוף על לענפי ספורט קבוצתיים לנשים. גוף זה, בהובלת יו"ר מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל הילה קניסטר בר דוד, ייצג את ענפי הכדור לנשים מול גופי המדינה השונים, עיריות, גופי שידור ונותני חסות ועוד. גוף זה יורכב וינוהל על ידי מינהלות או איגודי ספורט נשים ועל כן ישנה חשיבות גדולה להקמת מינהלת לכדורגל הנשים, על מנת לשלבה בהקדם במנהלת העל המאוחדת".