טל בן חיים, שחתם בקיץ האחרון על חוזה לשלוש עונות במכבי תל אביב, עשוי למצוא את עצמו כשחקן חופשי בעוד מספר חודשים. הסיבה: על פי חוזהו, הוא ימשיך לעונה נוספת רק במידה שיעמוד במכסה של 70 אחוזים ממשחקי הליגה, וכרגע, אחרי 22 מחזורים הוא עומד על 50 אחוזים ויתקשה לעמוד בה.
על פי החוזה של בן חיים, הופעה תיחשב אם עלה בהרכב באחד ממשחקי הליגה, או לחלופין שותף כמחליף ושיחק לפחות 45 דקות.
4 צפייה בגלריה
טל בן חיים
טל בן חיים
טב"ח. מצב לא פשוט
(צילום: עוז מועלם)
על פי הסטטיסטיקה של הישראלי הוותיק עד כה, בעיקר בשל התקופה היבשה שלו תחת יורגוס דוניס, הוא רשם רק 11 הופעות על פי ההגדרה בחוזהו, ולכן כשנותרו 14 מחזורים עד לסיום העונה, רק במידה שיפתח בכל המשחקים עד לתום העונה, או לפחות יעלה כמחליף ל-45 דקות, חוזהו יחודש אוטומטית, אחרת יהפוך לשחקן חופשי. גם לשרן ייני יש אופציה דומה, כשהוא שיחק 14 משחקים (63 אחוזים העונה).
מי שלא ימשיך בעונה הבאה הוא ניק בלקמן המאכזב. במקביל, דור פרץ קרוב לחתום על חוזה לארבע שנים תמורת 400 אלף דולר לעונה, כשמי שמנהל את המשא ומתן מצדה של מכבי ת"א הוא ברק יצחקי. גם אנריק סאבוריט במגעים אחרונים לקראת הארכת חוזהו בשנתיים, כשישנו סיכום עקרוני בין הצדדים.
4 צפייה בגלריה
סאבוריט חוגג
סאבוריט חוגג
סאבוריט. ימשיך בצהוב
(צילום: עוז מועלם)
למרות שניצחו 1:3 את מ.ס אשדוד במשחק אמש בבלומפילד, וצימקו שוב את הפער ממכבי חיפה בפסגה לשתי נקודות, בקבוצה מבינים כי הציגו משחק לא טוב במיוחד, והחמיאו בעיקר לדניאל טננבאום שהציל אותם ממספר ספיגות.
אמנם מכבי הציגה משחק פושר, אך במקביל הסטטיסטיקה של פטריק ואן לוון ממשיכה להיות מדהימה, ואחרי הניצחון על רן בן שמעון הוא גרף 31 מ-33 הנקודות בליגה מאז שהחליף את דוניס (94 אחוזי הצלחה).
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
ואן לוון. מאזן מדהים
(צילום: ראובן שוורץ)
"באמת שלא אכפת לי מהמחצית השנייה. אנחנו צריכים לדאוג לתוצאה", אמר בסיום ואן לוון. "עם הלו"ז הקשה הזה אני יכול להגיד שהשחקנים עשו עבודה פנטסטית. הם הבקיעו מוקדם, בסוף אני יכול להיות מרוצה מהתוצאה וההופעה הקבוצתית. נלחמנו כקבוצה".

תסכול באשדוד: "הסתכלנו למכבי בלבן של העיניים"

מ.ס אשדוד של משחקי החוץ היא לגמרי לא זו של משחקי הבית, ולמרות שלפרקים הייתה יריבה שקולה ואף התעלתה על האלופה, האורחת יצאה רק עם מחמאות.
"מרגישים נורא מתוסכלים מזה שבאמת הסתכלנו למכבי בלבן של העיניים אבל שילמנו על חוסר עירנות במחצית הראשונה" סיפר שחקן בקבוצה.
רן בן שמעון, שמוביל את אשדוד לעונה נהדרת בה, מלבד כרטיס לאירופה, היא עדיין חולמת גם על זכייה בגביע, הוסיף: "גם ביום כזה אחרי 20 דקות מאוד חלשות הצלחנו לחזור למשחק וליצר דומיננטיות ומהלכים טובים. מאמין שלאורך זמן הכדורגל הזה יביא גם הישגים".
4 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
"לאורך זמן הכדורגל הזה יביא הישגים". רן בן שמעון
(צילום: ראובן שוורץ)
באשדוד לא מתבאסים יותר מדי ויודעים ששני משחקי הבית בשבוע הקרוב נגד הפועל כפר-סבא בחמישי והפועל חדרה בשבוע הבא יכולים להבטיח את מקומם בפלייאוף העליון.
בינתיים, מי שהאריכו חוזה בשלוש שנים נוספות הם צמד האוגנדים של הקבוצה, הבלם טימותי אוואני, והחלוץ פאהד באיו עזיז.