רוני לוי צפוי לעזוב עם סיום העונה את בית"ר ירושלים, גם במידה וישיג את המקום השלישי המקנה לו אוטומטית חוזה לעונה הבאה. גם עתידו של המנהל המקצועי, יוסי בניון, לא ברור בשלב הזה.
הכישלון של שתי הדמויות המקצועיות הבכירות במועדון גדול. מרחק 20 נקודות מהמקום הראשון עם פתיחת הפלייאוף העליון, הדחה מגביע המדינה נגד קבוצה מהלאומית (מכבי פ"ת), הכדורגל החלש שמציגה הקבוצה עם תקציב של 82 מיליון שקל והתבוסה נגד הפועל ת"א - כל אלו הם חלק מהדברים שצפויים להוביל לעזיבה, לפחות של לוי, בסיום העונה. ההערכה במועדון כי התבוסה להפועל ת"א (3:0), אחרי הופעה מביכה במיוחד, הפכה לנקודת ציון סופית לסיום דרכו של המאמן. "רוני לוי נכשל בבית"ר, הכל מאוד ברור", אמרו במועדון.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי על הספסל
רוני לוי על הספסל
לא ימשיך. לוי
(צילום: עוז מועלם)
בבית"ר שקלו אפילו לפטר את לוי מיידית אחרי ההפסד להפועל, אולם בחרו בסופו של דבר להמשיך איתו. כבר מחר מתכננים מאות אוהדים להגיע בשעות הבוקר לבית וגן על מנת למחות נגד רוני לוי והשחקנים אחרי התבוסה המשפילה יותר מזה 11 שנים מול האדומים.
"לא בטוח שרוני לוי עצמו רוצה להישאר בבית"ר", אמרו בסביבתו של המאמן. "הוא יודע מהיום הראשון שלו בבית"ר שחוגג בכלל לא רוצה אותו, שרק בזכות יוסי בניון הוא פה, אבל גם כאן נגמר הקרדיט. אין לו מה להישאר במועדון שלא רוצה אותו".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
לא נמצא על הפרק. ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)
בכל מקרה, במידה ורוני לוי אכן יעזוב בחודש הבא, זאת אחרי הצהרות רבות של אנשי בית"ר כי הוא יוחתם, כולל הודעה רשמית שלא התממשה מלפני כחמישה חודשים, ברק בכר לא יהיה אחת האופציות בשל תג המחיר הגבוה שלו, ולכן ינסו לאתר מאמן זול יותר.
בבית"ר מבינים כי הסיפור מול לוי הסתיים, אבל רוצים שיוסי בניון יישאר במערכת. זה כבר תלוי במנהל המקצועי שבעצמו בנה את הקבוצה בצורה לא מאוזנת ואחראי על הכישלון. בניון אמור לקבל תקציב שכר שחקנים מינימלי של 23 מיליון שקלים והוא זה שאמור להחליט לגבי המאמן, כך שאם תהיה פה התעקשות על השארת רוני לוי, ובניון יחוש כי הוא לא מקבל גיבוי על ידי חוגג, הוא לא יישאר.
4 צפייה בגלריה
יוסי בניון בית"ר ירושלים
יוסי בניון בית"ר ירושלים
יצטרף ללוי? בניון
(צילום: ראובן שוורץ)
תקציב השחקנים בעונה הבאה יקוצץ משמעותית, יהיה נמוך מ-20 מיליון שקלים, ובקבוצה כבר פיטרו לאחרונה מספר עובדים ממחלקת הנוער, הסקאוטינג והשיווק. בשלב זה הבעלים משה חוגג ממשיך להצהיר כי לא יהיה קיצוץ נוסף בהסכם של הורדת 30 אחוז משכר השחקנים בעונה הבאה. אולם ההערכה כי מעבר לעזיבה של פרדי פלומן ואנטואן קונט, יהיה ניסיון למכור שחקנים נוספים ותיתכן דרישה להפחתה נוספת משחקנים בעלי שכר גבוה.
בית"ר, אגב, הוציאה הודעה לאוהדיה: "אוהדים יקרים. ההפסד השבוע גרם לאכזבה עצומה אצל כולנו, צוות מקצועי, הנהלה ושחקנים, אבל יחד עם זאת אנחנו חייבים להמשיך קדימה, כי הפלייאוף רק בתחילתו ויש לנו עוד מטרות להשיג. כולנו כואבים, אבל מצד שני אנחנו לא שוכחים את כל מה שעברנו יחד בעונה האחרונה. כן, כואב מאוד להפסיד להפועל תל אביב, ועוד ככה, אבל נפלנו, לא נשברו, וחזרנו בגדול גם ממצבים כאלה".
"בימים האחרונים ישנה חרושת שמועות על מה שקורה בקבוצה. אנחנו קוראים לכם לא לרוץ אחרי כל ידיעה בכל מקום. יש לנו שמונה משחקים עד לסיום העונה, ולאחריה נשב ונקבל החלטות בכובד ראש, לא כעת. בית"ר זה מועדון מספיק מכובד וגדול כדי לקבל החלטות בצורה מושכלת".
4 צפייה בגלריה
בני יהודה בית"ר ירושלים
בני יהודה בית"ר ירושלים
יעזוב. קונט
(צילום: בית"ר ירושלים)

רוני לוי לשחקנים: "זה הזמן שלכם עכשיו"

הבוקר כינס המאמן רוני לוי את הסגל על כר הדשא, לפני תחילת האימון. המאמן אמר: "כולנו אשמים במצב הזה. הצוות המקצועי, השחקנים, כולנו ביחד. אני אחראי על הקבוצה הזאת ואיך שהיא נראית, אבל אתם אלה שנמצאים על הדשא, ומחויבות זה אולי הדבר הכי חשוב בכדורגל".
"הנתונים לא משקרים. לא יכול להיות ששחקנים לא רצים. אפשר להפסיד משחקים אבל לא ככה. ראינו את נתוני הריצה ואת המאבקים. ככה אי אפשר לנצח. יש לנו שבוע עם שני משחקים קשים מאוד עכשיו. זה הזמן שלכם. אתם צריכים להרים את עצמכם, כי הפלייאוף הזה יהיה יותר ויותר קשה. צריכים להיות חזקים וכרגע כולנו במצב הזה ביחד. יום שני הקרוב זה מבחן אופי לכל אחד מכם".