משחק הליגה ה-117 בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים שייצא הערב (שלישי) בבלומפילד יירשם בדפי ההיסטוריה, כשאחד המפגשים הגדולים בכדורגל ישראלי ישוחק לראשונה ללא קהל שלא במסגרת עונש רדיוס. שידור ישיר ב-20:45 בספורט4.
בית"ר, לה יתרון של תשע נקודות על האדומים, תנסה לרשום ניצחון ראשון שלה בפלייאוף העליון אחרי התיקו נגד הפועל באר שבע. הפועל, שהפתיעה בסמי עופר את מכבי חיפה, תנסה להמשיך את המומנטום שלה.
6 צפייה בגלריה
אופיר קריאף במאבק עם ניר לקס
אופיר קריאף במאבק עם ניר לקס
מפגש מרתק - ללא קהל. לקס מול קריאף
(צילום: עוז מועלם)

התמרון של רוני לוי

בית"ר הציגה משחק חלש מאוד נגד ב"ש ורק יכולת מצוינת של השוער איתמר ניצן מנעה הפסד, אלא שהערב היא תעמוד בפני אתגר גדול עוד יותר, כשמחצית מההרכב שלה לא יהיה זמין. אלירן עטר ומקס גרצ'קין פצועים (אור זהבי בספק), חנן ממן ועלי מוחמד מוצהבים ואילו אנטואן קונט שוב הורחק. למרות זאת, לבית"ר יש סגל עמוק והשחקנים שיעלו הערב בבלומפילד איכותיים: שי קונסטנטין ואורי מגבו ישחקו כמגינים (טל בן חיים בכוננות להחליף את זהבי), אופיר קריאף, שלומי אזולאי ופרדי פלומן יפתחו, כשעידן ורד תורגל בהרכב השני בלבד.
"בסך הכל היו דברים טובים מאוד במשחק נגד באר שבע", ניסה רוני לוי למצוא את הצד החיובי לאחר המשחק החלש של קבוצתו, שבעטה רק פעמיים לשער היריבה. "שחקנים חסרים ופצועים זה חלק מהמשחק ובדיוק בשביל זה יש סגל של 20 שחקנים, בייחוד עכשיו בתקופה הזאת, שיש שלושה משחקים בשבוע".
6 צפייה בגלריה
רוני לוי על הקווים
רוני לוי על הקווים
מזל שיש סגל רחב. רוני לוי
(צילום: אורן אהרוני)
ניר קלינגר לא נשאר חייב והעביר מסר לבית"ר שתחסר כאמור את עטר: "אם מישהו שכח, גם אנחנו שיחקנו ללא מלך השערים שלנו (עומרי אלטמן) וגם ללא סטפן ספירובסקי ששוחרר. לא דיברנו על זה כי אני חושב שזה הכוח של הסגל שלנו, שמאפשר לנו להתגבר על חסרונם של שחקנים כאלה ואחרים".

הצעירים של הפועל

משה חוגג הציב השנה תקציב של 82 מיליון שקל בידיו של יוסי בניון, אבל הוא יסתכל הערב בקנאה על תוצר מחלקת הנוער מוולפסון, הפצע שלו מבית וגן. חוגג אמנם מנסה להשקיע במחלקת הנוער של בית"ר, כולל רכישת שחקנים מבחוץ ומינוי יוסי מזרחי כמאמן הנוער. אחרי שהקבוצה שוב כשלה בנושא שילוב הצעירים, הוא ביקש מבניון לקחת פיקוד על העניין.
6 צפייה בגלריה
מכבי חיפה הפועל תל אביב
מכבי חיפה הפועל תל אביב
תוצר מחלקת הנוער. דורון ליידנר מול ארנסט מאבוקה
(צילום: ראובן שוורץ)
אבל כרגע אין מה לעשות, מחלקת הנוער של הפועל טובה הרבה יותר, לראייה המקום השני בו סיימה הקבוצה. כמדיניות קלינגר החליט להשתמש בשחקנים הצעירים במהלך הפלייאוף, אחרי שבמשחק בחיפה שותפו חמישה כאלה (דורון ליידנר, עמית מאיר ושי אייזן בהרכב, עילי תמם, כשמחוץ לסגל היו שביט מזל ותום אחי מרדכי). אבל אחרי האופוריה והכותרות על תינוקות קלינגר, המאמן יצטרך להוריד אותם לקרקע ולשלב אותם בצורה הנכונה.

הקרב על הקווים

קלינגר נזרק מבית וגן בקיץ שעבר, אחרי שחיכה לרגע האחרון בקבוצה אותה כלל לא בנה, ואת מקומו תפס רוני לוי. בשני הקרבות ביניהם עד כה בליגה, כל אחד מהם ניצח 0:1 בבית, אבל קלינגר עם תקציב צנוע של כ-30 מיליון שקל ואחרי ששוחרר לאחרונה הזר האיכותי ביותר שלו, ספירובסקי, מחזיק באחוזי הצלחה זהים לאלה של לוי ותקציבי הענק שלו.
6 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
לא עוד משחק. ניר קלינגר
(צילום: ראובן שוורץ)
ביציע הערב יישבו עם מסכה ביציעים הריקים שתי אגדות כדורגל, בניון שבחר בלוי על חשבון קלינגר ומשה סיני שבחר בקלינגר, וייראו את הקרב על הקווים, כשברור כי לקלינגר ניצחון על הקבוצה שוויתרה עליו יהיה הרבה יותר מעוד שלוש נקודות.

אירופה וגביע

לכל אחת מהקבוצות נותרה משימה עד לסיום העונה, אחת (בית"ר) שכמעט הושגה למרות שרחוקה מהצבת המטרות של הבעלים שלה מהקיץ, ואילו השנייה (הפועל) היא התמודדות על תואר אמיתי. בית"ר רוצה להבטיח לעצמה את המקום השלישי, ולהשיג את הכרטיס לאירופה שלא ברור כמה משמעות יהיה לו בעידן הקורונה, והאם בכלל יתקיימו משחקי מוקדמות במפעלים האירופיים, אבל מבטיח אוטומטית את הארכת חוזהו של לוי. הכישלון של בית"ר הוא לאו דווקא המקום השלישי, אלא הפער העצום ממכבי תל אביב, שכרגע עומד על 17 נקודות.
6 צפייה בגלריה
בניון, חוגג ואוחנה ביציע
בניון, חוגג ואוחנה ביציע
המטרה: אירופה. חוגג בין אוחנה ובניון
(צילום: ראובן שוורץ)
בהפועל מפנטזים על תואר. הקבוצה שבנובמבר האחרון עוד דיברה על חשש מירידת ליגה תשחק בשבוע הבא בחצי גמר גביע המדינה נגד מכבי פתח תקווה מהלאומית, כשניהול הסגל בפלייאוף העליון קשור לאותו משחק גורלי.

המהפכה הצרפתית

אחת ההתמודדויות של לוי ובית"ר בכלל היא מול שני שחקנים שחוגג עצמו הצהיר כי הם מעבירים מסרים ברורים שהם לא רוצים להישאר בקבוצה. אחת הביקורות כלפי לוי הייתה ההחלטה להעניק לקונט בכל זאת את חולצת ההרכב נגד באר שבע, וזה עלה לו בכרטיס האדום השלישי של הצרפתי העונה. את פלומן לוי העיף מאחד האימונים, עוד לפני שזרק מהאימון גם את עידן ורד, בשל התנהגות לא נאותה.
6 צפייה בגלריה
קונט סופג אדום
קונט סופג אדום
שחקן סורר. אנטואן קונט סופג אדום
(צילום: אורן אהרוני)
עם זרים שמוגדרים בבית"ר כסוררים וככאלו שלא רוצים להישאר וכבר מחפשים את היעד הבא, לוי יצטרך להתמודד. הערב זה יהיה בעיקר עם פלומן שיפתח כחלוץ. המסר שמעביר לוי בהעלאת השחקנים הללו מול השחקנים האחרים לא ממש מעודד, אבל כרגע המטרה היא להשיג את הכרטיס לאירופה וכל האמצעים לכך כשרים.