עסקת המעבר של ירדן שועה (21) לבית"ר ירושלים ממכבי חיפה אמנם סוכמה, אך אמורה להיחתם במהלך השבוע הבא בשל מספר פרטים שעוד נותרו פתוחים, בין היתר אופן פריסת הכספים והחלוקה לבני יהודה.
מתברר כי בני יהודה תקבל למעלה מ-300 אלף אירו בעבור ההעברה של שועה, כלומר היא תרוויח משני המעברים שלו בשנתיים האחרונות כ-1.7 מיליון אירו. בני יהודה אמורה הייתה לקבל בכל מקרה ממכבי חיפה 200 אלף אירו עד מרץ מאחר ששועה פתח בה את העונה בקיץ האחרון, כך שהיא תקבל מהסכום שיועבר על ידי חוגג דרך חיפה לפחות כ-100-150 אלף נוספים.
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה על הספסל
ירדן שועה על הספסל
יעשה בעיות? ירדן שועה על הספסל
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה, שרכשה 60 אחוז מכרטיסו של שועה לפני שנתיים, תקבל בעבורו כמיליון אירו נטו, בעוד שועה שהחזיק בעשרה אחוזים מכרטיסו ויתר לטובת המעבר לבית"ר. בשל הרזומה המשמעתי העשיר של שועה בקבוצותיו הקודמות, הוא יקיים שיחת הבהרה עם מאמני בית"ר סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, וכן יוכנסו סעיפי התנהגות מאוד ברורים לחוזהו שיאפשרו לקנוס אותו או אפילו לשחרר אותו במקרה שיעבור אותם.
"בית"ר לקחה פה את ההימור הגדול ביותר שניתן, שחקן שלא עשה כלום בשנתיים האחרונות חוץ מבלגן במכבי חיפה", טענו שחקנים בבית"ר. "אולי כשהוא יקבל את הגב פה הוא ישפר את עצמו, אחרת הוא בבעיה גדולה".

במכבי חיפה מרוצים מהפרידה

מכבי חיפה סימנה אתמול (שישי) וי פעמיים: הראשון, החתמתו של טאלב טואטחה, ששב למועדון וחתם לשלוש עונות, ורגע לפני כניסת השבת עזיבתו של ירדן שועה, שעבר לבית"ר ירושלים.
הרומן בין שועה למכבי חיפה נמשך כשנה וחצי, ובזמן הזה החלוץ ישב יותר על הספסל וביציע מאשר שיחק על כר הדשא. הכישרון שהגיע מבני יהודה תפס בעיקר כותרות שליליות, הושעה לא פעם ואף התעמת עם מרקו בלבול, אך ברק בכר החליט לתת לו צ'אנס ולהשאיר אותו במועדון. זה מהר מאוד התפוצץ שוב ושועה עזב לתחנה הבאה בקריירה.
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
עכשיו כולם מחייכים. ירדן שועה
(צילום: ראובן שוורץ)
"אין ספק שירדן הוא שחקן צעיר וכישרוני אך הרומן הזה לא צלח, הפרידה הייתה בלתי נמנעת וטובה לשני הצדדים", אמר גורם בחיפה. במועדון שיבחו את הבעלים יעקב שחר, שלא מיהר להתגמש בדרישות וקיבל את הסכום שדרש למרות שהיה נראה שאם בית"ר לא תקנה את שועה, הירוקים יתקעו עם שחקן שלא מעוניין להישאר.
מהשחקן שעזב לזה שחזר: טואטחה, שנמצא בישראל, עבר כבר את הבדיקות הרפואיות וחתם על חוזה לשלוש עונות, ובחיפה מעריכים מאוד את המגן שוויתר על 100 אלף דולר הפרשי שכר שלודוגורץ חייבת לו מתוך רצון לחזור למועדון שבו גדל.
"היו לי כמה הצעות אחרות מקבוצות בארץ, אבל היה לי ברור שאני אחזור רק למכבי חיפה", אמר טואטחה לאחר החתימה. "זה הבית שלי, כאן אני מרגיש הכי בנוח. בשנה שעברה היה כיף לראות את סמי עופר מלא ברוב המשחקים, הקהל דחף ברגעים פחות טובים של הקבוצה הרים את השחקנים, הקבוצה הייתה ממש טובה נקווה שנמשיך ככה השנה, מחכים לרגע שהקהל יחזור 30 אלף איש בסמי עופר אין דברים כאלה, כדורגל זה קהל, למכבי חיפה יש את הקהל מספר אחד בארץ עם קבוצה מצוינת. ראיתי את הקבוצה והרמה הגבוה בשני משחקי הליגה ובמוקדמות הליגה האירופאית, אני מחכה להתחבר לחברים החדשים ישנים ולהשיג את המטרות" .
4 צפייה בגלריה
מחכה ללבוש את החולצה
מחכה ללבוש את החולצה
הצהרת כוונות ברורה בחיפה. טואטחה
(צילום: מכבי חיפה)


גם בכר מבין שהגעתו של טואטחה, בתוספת לשאר שחקני הרכש אותם ביקש: פלאניץ', רודריגס וגודסוויי, הם הצהרת כוונות ברורה מצד שחר, שלמרות חוסר הוודאות ממשבר הקורונה, מאמין מאוד בבכר ובקבוצה וחיזק אותה באופן רציני כדי להחזיר את צלחת האליפות לכרמל.
בחיפה לא מתכוונים לשחרר את סאן מנחם למרות שהמגן, שהיה לבאנקר בהרכב, מבין שמעמדו יפגע מאוד עם הגעתו של טואטחה, ובחיפה אמרו: "העונה ארוכה, אין הרכב בטוח, המטרה היא לייצר תחרות על כל עמדה".
פורסם לראשונה: 10:12, 17.10.20