דרמה בנבחרת ישראל רגע לפני שתטוס מחר (ראשון) לגלזגו למפגש החשוב ביותר שלה בשני העשורים האחרונים, חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 20201 נגד סקוטלנד, כשדן גלזר ממכבי ת"א יצטרך להישאר בארץ.
גלזר היה הנדבק הראשון בנגיף הקורונה בגל ההדבקות בקריית שלום, אולם בימים האחרונים, אחרי שעבר בדיקת קורונה שהייתה גבולית, ובבדיקה נוספת שנערכה לו שלשום הוא נמצא שלילי וילי רוטנשטיינר שרוצה להשתמש בו החליט לזמנו.
3 צפייה בגלריה
יונתן כהן ודן גלזר
יונתן כהן ודן גלזר
גלזר (מימין). מכה לנבחרת
(באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
אלא שאז נעשתה פניה לממשלת סקוטלנד ושם הובהר המתווה הבא, שגרם להחלטה להשאיר את גלזר בארץ והוא לא יגיע להתכנסות היום במלון בהרצליה. שחקני הנבחרת יעברו בדיקת קורונה גם בגלזגו, ועל פי המתווה הסקוטי, במידה שגלזר היה יוצא חיובי בבדיקה הוא היה נאלץ להיכנס לבידוד של שבועיים בסקוטלנד ללא אפשרות לשוב לישראל.
בשל הסיכון והאפשרות הריאלית כי בבדיקה בארץ התשובה היתה שלילית ובסקוטלנד היא עשויה להיות חיובית, הוחלט שגלזר לא יטוס עם הנבחרת, אולם ייעשה ניסיון להשיבו לסגל עם חזרת הנבחרת לארץ בסופ"ש הבא לקראת המשחק בחיפה נגד צ'כיה במסגרת ליגת האומות.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. יצטרך לאלתר
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
בנוסף, בנבחרת קיימת דריכות לקראת הבדיקות בסקוטלנד שייערכו מחרתיים, וחוששים כי יהיו נדבקים נוספים שלא יוכלו לשחק במשחק הקריטי.
בעקבות הבדיקות החיוביות של טאלב טוואטחה, דור פרץ ודן ביטון, יחד עם הבידודים שיסתיימו רק בסופ"ש ולא איפשרו לבצע בדיקות ליונתן כהן ואבי ריקן, מי שזומן לסגל הרחב היה עדן קארצב.
3 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
קארצב. הצטיין מול זלצבורג
(צילום: רויטרס)
בנבחרת מחכים לבדיקת ה-MRI של ניר ביטון, שנפצע במשחקה של סלטיק בפלייאוף הליגה האירופית נגד סראייבו. במידה שלא יהיה כשיר הוא ישוחרר, ובכך שלושה שחקני הרכב משמעותיים כבר לא יהיו חלק מהסגל של רוטנשטיינר: טוואטחה, פרץ וביטון. ייתכן כי במקרה כזה לואי טאהא מהפועל באר-שבע יקבל זימון.
המרוויחים מההיעדרויות האחרונות בדרך להרכב מול סקוטלנד עשויים להיות אייל גולסה, שחוזר לסגל הנבחרת, סאן מנחם או ג'ואל אבו-חנא, ואחד מהבלמים שעשויים להיכנס למשבצת של ביטון במידה שלא יהיה כשיר: שרן ייני או אוראל דגני.
פורסם לראשונה: 13:57, 03.10.20