דקות ספורות לאחר הניצחון 1:3 על הפועל חיפה הודיעה אתמול (שבת) הפועל באר שבע על שחרורו לאלתר של ניב זריהן. במקום לחגוג את הניצחון שהגיע אחרי תשעה מחזורי ליגה והפעם הראשונה בה השיגו שלוש נקודות בפלייאוף, התעסקו בהנהלה בהסברים להודעה המפתיעה.
הכל החל ביום שישי האחרון, אז פורסם הסגל והתברר שיוסי אבוקסיס החליט שלא לכלול את זריהן ברשימה. לעומת זאת, נכללו בין ה-20 שלושה שחקנים מקבוצת הנוער: איליי מדמון, נתי אסקיאס ורואי אביטן.
5 צפייה בגלריה
ניב זריהן
ניב זריהן
לא היה בתוכניות לעונה הבאה. ניב זריהן
(צילום: עוז מועלם)
במועדון לא הופתעו מהמהלך, שכן זריהן הציג יכולת ירודה ביותר בשבועות האחרונים וכבר לפני כחודש הוחלט שלא להציע לו להאריך את חוזהו שמסתיים בתום העונה הנוכחית.
לפי התכנון של המאמן, זריהן אמור היה להיכלל בסגל למשחק נגד מכבי תל אביב ביום שלישי הקרוב ואולי אף לשחק, שכן שחקנים רבים צפויים לקבל מנוחה לקראת גמר גביע המדינה מול מכבי פתח תקווה ב-13 ביולי.
5 צפייה בגלריה
אסי רחמים לפני המשחק מול הפועל ב"ש
אסי רחמים לפני המשחק מול הפועל ב"ש
קיים שיחות התייעצות. אסי רחמים
(צילום: אורן אהרוני)
אולם, במהלך המשחק אתמול התפתחה דרמה. ברשתות החברתיות הופצה תמונה של זריהן שוכב על מיטת שיזוף, מחזיק בידו כוס משקה כשברקע נראים ההרים הסובבים את אילת. התמונה הועברה מיד לאנשי המועדון. המנכ"ל, אסי רחמים, קם ממושבו ביציע באצטדיון הי"א באשדוד ונראה מתייעץ עם מספר אנשים.
במהלך השיחות שקיים רחמים נוצר קשר עם זריהן, שלא הכחיש שהוא אכן שוהה באילת. "אחרי כל כך הרבה זמן שאני לא יכול לצאת מהבית בגלל ההנחיות, הבנתי שלא אשחק יותר והייתי חייב להשתחרר מהלחץ", הסביר הקשר לטענת אנשי המועדון.
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
חשב לתת לזריהן דקות מול מכבי ת"א. אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
לאנשי באר שבע היה ברור שהתמונה תופיע עד מהרה בכלי התקשורת, אך חמור מכך, במועדון חששו שבמהלך הנופש של זריהן בעיר הדרומית הוא עלול להידבק בנגיף הקורונה ובכך לסכן את חבריו לקבוצה. "אם הוא היה נדבק וחוזר להתאמן עם הקבוצה ביום ראשון, השחקנים היו במקרה הטוב נאלצים להיכנס לבידוד ובמקרה הרע נדבקים בעצמם", אמר גורם במועדון, והוסיף: "זאת פשוט חוסר אחריות מצד ניב לעשות דבר כזה שבוע וחצי לפני שלקבוצה יש גמר גביע".
בבאר שבע ציינו שמעבר לכך שזריהן לא היה בתוכניות להמשיך בעונה הבאה, במהלך התקופה האחרונה הם קיבלו מספר דיווחים על כך שהוא הפר את הנחיות משרד הבריאות ומינהלת הליגה, אך הפעם כבר לא יכלו להבליג על מעשיו.
כאמור, שחרורו של זריהן הסיט את תשומת הלב מהניצחון. ז'וזואה, שכבש ובישל, ניצל לפני שהוחלף מהרחקה שהייתה גוררת העמדה לדין, זאת לאחר שקילל בבוטות בפורטוגזית את אחד משופטי הקו, אחרי שהשופט דניאל בר נתן לא שרק לעבירה שלטענתו בוצעה עליו.
למרות שכל יושבי הספסל של באר שבע ויציע הכבוד באשדוד שמעו היטב את הקללות וראו את תנועות הידיים, הדבר נעלם מאנשי צוות השיפוט. אבוקסיס, שחשש שהתנהגותו של ז'וזואה תחזור על עצמה ושהוא יורחק, מיהר להחליף אותו.
5 צפייה בגלריה
הפועל ב"ש חוגגת
הפועל ב"ש חוגגת
ז'וזואה כמעט קילקל את התפוקה המרשימה
(צילום: ראובן שוורץ)
בבאר שבע היו בהלם מהתנהגותו הלא ראויה של הקשר, שעלול היה להסתבך בהרחקה ובעונש חמור תשעה ימים לפני גמר הגביע. אם היה סופג כרטיס אדום הוא היה גם מוזמן כנראה גם לדין משמעתי ומלבד ההרחקה האוטומטית צפוי היה לקבל עונש נוסף ולהיעדר מהגמר.
ההרכב שפתח אתמול באשדוד אמור להיות דומה לזה שיפתח בגביע מלבד שלושה שינויים: מיגל ויטור ולואי טהא יפתחו על חשבונם של שיר צדק ועמית ביטון. כמו כן מרואן קבהא, אם יהיה כשיר, יפתח על חשבונו של אילאי מדמון. היכולת הגבוהה שהציג המגן אור דדיה, שגם כבש, גורמת לאבוקסיס להתלבט בינו לבין בן ביטון. במשחק נגד מכבי תל אביב ביום שלישי, משחק חסר חשיבות עבור שתי הקבוצות שמיקומן בטבלה כבר נקבע, צפוי אבוקסיס להציב הרכב שיכלול שחקנים שלא אמורים לפתוח בגמר הגביע. 

חיים סילבס: "נפלנו מהרגליים"

הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, והמאמן חיים סילבס יחלו בקרוב בהכנות לעונה הבאה. על הפרק הבאת זרים איכותיים במקומם של הזרים שיעזבו את הקבוצה למעט יסמין בוריץ׳. השוער הבוסני כבר יצא לחופשת מולדת כדי להגיע בזמן להכנות לעונה הבאה. נס זמיר ואלמוג בוזגלו צפויים להמשיך גם הם במועדון.
5 צפייה בגלריה
הפועל חיפה מול בני יהודה
הפועל חיפה מול בני יהודה
"היה ברור שנהיה עם הלשון בחוץ". סילבס
(צילום: אורן אהרוני)
"אני מאוד מאוכזב מההפסד", הגיב סילבס לאחר ה-3:1 להפועל באר שבע. "היה לי ברור שלקראת סוף הליגה נהיה עם הלשון בחוץ. השחקנים באמת נופלים מהרגליים והרגישו את זה. המשחק הזה יכול היה ללכת לכל כיוון. היו פסילות של שערים והחמצות ויכולה הייתה להיות תוצאה הפוכה. רואים שהעייפות משפיעה עלינו. ברור שרצינו לסיים את העונה בטעם טוב, אבל לשחק בלוח זמנים צפוף כל כך בסגל מצומצם, היה לי ברור שזה ישפיע".