כעשרה ימים לפני חידוש משחקי ליגת העל, מועד מהיר מדי בכל מקרה עבור מרבית המאמנים אחרי שבועות של הקפאה, מאחורי הקלעים עולים קולות של ביקורת בשל האיסור לקיים משחקי אימון על ידי משרד הבריאות.
בעוד ארבעה ימים אמנם ישחקו מכבי ת"א נגד הפועל באר שבע בבלומפילד, אולם מדובר בשתי קבוצות שמשחקות בליגה האירופית ומתאמנות באופן סדיר. הבעיה היא בנוגע ליתר הקבוצות.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים באימון
שחקני בית"ר ירושלים באימון
הקבוצות דורשות לקיים משחקי אימון. שחקני בית"ר ירושלים באימון
(צילום: :בית"ר ירושלים)
משחקה האחרון של בית"ר ירושלים שוחק ב-30 באוגוסט, מועד פתיחת העונה בו עוד עמד על הקווים יוסי מזרחי ומשחק חידוש הליגה שלה יגיע בדיוק חודשיים לאחר מכן, בשבת הבאה נגד הפועל ת"א.
לכן סלובודן דראפיץ' ושי ברדה תיכננו לקיים כבר השבוע שני משחקים: היום נגד הפועל כפ"ס ובשישי נגד הפועל כפר שלם. אולם למרות התכנונים, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו הבהיר כי האור הירוק ניתן רק לטובת אימונים בקפסולה קבוצתית.
"נבדוק את אפשרות לקיים משחקי אימון מול היועצים המשפטיים שלנו", הסביר גרוטו. "סוכמה חזרה של אימונים במסגרת קבוצתית. אני מאמין שמשחקי ליגת העל יחודשו, עוד לא התקבל אישור רשמי".
3 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
"נבדוק את האפשרות לקיים משחקי אימון". פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: שמוליק דודפור)
בזמן שקבוצות ישראליות בכדורסל מקיימות משחקי אימון מידי יום ומשחקות במסגרת הליגה הבלקנית בינן לבין עצמן באולמות סגורים, ההכנה, שבכל מקרה לא תואמת את דרישות הצוותים המקצועיים, (17 ימי אימונים בלבד בין חידוש האימונים אחרי השבתה של מספר שבועות בעבור חלק מהקבוצות כמו בני סכנין והפועל חדרה לבין חידוש הליגה) מקבלת מכה נוספת.
"השחקנים חשופים לפציעות ועומסים מיותרים, לא הגיוני שלא מקבלים אישור לקיום משחקי אימון. משרד הבריאות חייב לשנות את החלטתו באופן מיידי", אמרו בבית"ר ירושלים.
במתווה החזרת הכדורגל לא נכתב כי נאסרו משחקי אימון, אולם אחרי שלקראת שתוכנן לצלם את אחד המשחקים, פנו במינהלת למשרד הבריאות על מנת לבחון האם ניתן להכניס צלמים למתחם האימונים של הקבוצות.
המהלך הזה גרם למשרד הבריאות להבין כי מתוכננים לקיים משחקי אימון ולהבהיר למינהלת כי לא ניתן לקיים אותם. "האימונים שהורשו להתקיים הם בקפסולה של קבוצה אחת עם אנשים קבועים, לכן משחקי אימון לא יכולים להתקיים", נמסר.
בעקבות ההחלטה של משרד הבריאות החליטו במינהלת לפנות אליהם ביוזמה כי הליגה תחולק לצמדי קבוצות קבועות על מנת לקיים משחקי אימן כל כמה ימים, אולם כרגע עדיין לא קיבלו תשובה.
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
במינהלת מנסים לפתור את העניין. ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
הפועל ת"א, ששיחקה רק שני משחקי ליגה עד כה, הייתה אמורה לשחק אתמול נגד בני יהודה, אולם משחק האימון לא אושר. "יש פה שחקנים שלא התאמנו כמה שבועות, חלק מהקבוצות היו בחל"ת. בגל הראשון של הקורונה החזירו אותנו עם משחקי אימון. זה מתכון בטוח לפציעות", הסבירו בהפועל ת"א. במכבי חיפה קבעו שני משחקי אימון, מחרתיים מול נוף הגליל ובשני נגד הפועל עכו, שני משחקים שבספק רב אם ייערכו.
גם מאמני כושר בכירים הזהירו את אנשי המינהלת מפני חזרה מהירה מדי, מעבר לעובדה שיש איסור על קיום משחקי אימון. "זה יכול להיות נזק גדול מדי, שחקנים יגמרו את העונה בצורה כזו", הם הסבירו.