"זו אחת ההשפלות הגדולות שחווה הכדורגל הישראלי, הפסד שהוא חרפה אחת גדולה ולצערנו תמונת מראה על איכות השחקנים הצעירים שמשחקים היום בליגה הבכירה, דור הולך ופוחת", בהתאחדות לכדורגל המומים מההפסד אמש (רביעי) של הנבחרת הצעירה לזו של איי פארו 3:1 במוקדמות יורו 2021.
הנבחרת הגיעה אחרי התיקו היוקרתי מול ספרד בנובמבר האחרון ומאז לא הייתה לה הכנה למשחק שכבר הוגדר כ"חרפת טופטיר", המגרש שאירח את המפגש בין שתי הנבחרות אתמול. זה המשך ישיר לעוד תוצאה מביכה של ישראל שהגיעה עם ההדחה בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית של בית"ר ירושלים מול טאוטה דורס האלבנית.
3 צפייה בגלריה
הפסד שייזכר לעוד שנים רבות
הפסד שייזכר לעוד שנים רבות
הפסד שייזכר לעוד שנים רבות
(צילום: ראובן שוורץ)
ניר לוין מסיים מראש את חוזהו בנובמבר והובהר לו כי לא ימשיך בתפקידו במישה שהנבחרת לא תעפיל ליורו בקיץ הבא. במסגרת מינוי שדרת המאמנים בנבחרות הצעירות, לוין היה היחיד שהוחרג מאחר שחוזהו יסתיים בנובמבר והוא במהלך קמפיין, בעוד מינוי האחרים נדחה מכיוון שפעילותיהם נדחו בשנה.
איי פארו הגיעה למשחק מול ישראל אמש אחרי ארבעה הפסדים ויחס שערים של 16:3, אולם דווקא מול הנבחרת של לוין היא הצליחה לכבוש שלושה שערים, אחד משלושת הניצחונות הגדולים ביותר של נבחרת, שהחלה את הפעילות שלה רק לפני 13 שנה, את שני האחרים היא עשתה מול אנדורה וגיאורגיה. הנבחרת שמגיעה ממדינה של 48 אלף תושבים, היא אחת החלשות באירופה. גם הנבחרת הבוגרת שלה ניצחה במוקדמות היורו משחק אחד והפסידה בתשעת האחרים, וגם הוא היה מול מלטה שניצחה אותה במשחק הנוסף ביניהן. בנבחרת הבוגרת ישראל מדורגת 93 ואיי פארו 110.
3 צפייה בגלריה
אסף צור
אסף צור
אסף צור. טעות נוראית בשער השני
(צילום: אבי רוקח)
"זו בושה אחת גדולה לכל מי ששיחק במדי הנבחרת הצעירה אתמול", אמרו גורמים בהתאחדות, כשסגל הנבחרת הצעירה של איי פארו מורכבת משחקנים מקומיים בלבד שמשחקים באחת מהליגות החלשות באירופה (למעט מגנוס יקובסן שמשחק בדנמרק). מיקלסן וסטפן רדוסבלביץ' משחקים בטרושבאן המקומית ואילו פיוטר קנודסן משחק ברונאביק.
לעומתם, הנבחרת הישראלית מורכבת בעיקר משחקני ליגת העל. רז שלמה המשיך את היכולת החלשה שלו בהפועל ת"א, גם שחקנים כמו אבו פאני, אור דסה, תומר יוספי, אוסמה חלאיילה, שמכבי חיפה מעוניינת בו, או צעירים כמו ליאל עבדה שניצח את מכבי ת"א בראשון האחרון ורועי בן שמעון מבני יהודה גילו יכולת חלשה.
3 צפייה בגלריה
שלומי אזולאי בועט לשער
שלומי אזולאי בועט לשער
שלמה. בתקופה רעה
(צילום: אורן אהרוני)
בנבחרת היו משוכנעים כי בשל הפורמט שמאפשר לחמש הסגניות הטובות לעלות ליורו בקיץ הבא היא תוכל להיכנס מכיוון שהיא נמצאת בבית נוח לגמרי, אבל כרגע היא הסגנית הגרועה ביותר (לגרמניה שני משחקים חסרים ושש נקודות), והיא עוד צריכה לשחק בספרד, כך שסיכוייה פחתו משמעותית. בשני תשחק הנבחרת בנוף הגליל מול קזחסטן.
בעניין אחר, ליאל עבדה קיבל הודעה כי נחשף לחולה קורונה בזמן שהיה בישראל ולכן יישאר בבידוד של מספר ימים באיי פארו. עבדה, יחד עם כלל שחקני הנבחרת הצעירה, עבר מאז שתי בדיקות קורונה ונמצא שלילי וללא תסמינים. הנושא בבדיקה מול רשויות איי פארו ובכל מקרה יישאר עימו איש צוות. ההתאחדות לכדורגל פועלת כדי להשיבו ארצה כשיתאפשר.