בשיחות ראשוניות שהתקיימו עם ראשי נבחרת סלובקיה, אותה אמורה לארח ישראל ב-7 בספטמבר במסגרת ליגת האומות, הצהירו הסלובקים שהם מתכננים להגיע לארץ כדי לשחק. זאת למרות ההנחיות החדשות של אופ"א, לפיהן אין לקיים משחקים בינלאומיים במדינות שווירוס הקורונה עדיין מתפשט בהן.
אופ"א הודיעה כי משחקים לא יוכלו להתקיים במדינות "אדומות" (בהן קיימת תחלואה גבוהה בעקבות מגפת הקורונה) במסגרת מוקדמות ליגת האלופות והליגה האירופית. אז היכן כן יוכלו להתקיים? באחת מארבע המדינות הבאות: פולין, הונגריה, יוון וקפריסין.
3 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו איתן טיבי
ביברס נאתכו איתן טיבי
נשחק בארץ?
(צילום: ראובן שוורץ)
אולם כעת מתברר כי נבחרת ישראל והקבוצות הישראליות שמשתתפות במפעלים האירופיים יוכלו לארח את היריבות שלהן בארץ, אולם זה יהיה בתנאי שהן יסכימו להגיע לישראל. במידה שאחת היריבות תסרב להגיע לישראל, רק אחרי תיאום עימה ניתן יהיה להחליט על המגרש החלופי. מן הסתם הקבוצות הישראליות יעדיפו לארח בקפריסין, אולם גם ליריבות יהיה משקל בהחלטה, ואין הכרח שהישראליות ישחקו היכן שיבחרו. במשחקי חוץ, הממשלה של אותה מדינה תצטרך לאשר את ההגעה של הקבוצה הישראלית.
אחרי שיחה עם הסלובקים, בהתאחדות לכדורגל מעריכים כי נבחרת סלובקיה תגיע לישראל. אלא אם כן תהיה בישראל התדרדרות נוספת במצב. המשחק הראשון של הנבחרת יתקיים ב-4 בספטמבר בגלאזגו, במקרה הזה ממשלת סקוטלנד כבר אישרה את הגעתה של הנבחרת והמשחק יתקיים כמתוכנן. גם המועדונים הישראלים מעריכים כי למרות הודעת אופ"א, במרבית המקרים המשחקים יתקיימו על פי מה שתקבע ההגרלה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)

שר הספורט סייר בבית הנבחרות

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, המנכ"ל רז פרויליך, ראש המטה גיא גוטמן וצוות המשרד הגיעו לסיור ראשון בבית הנבחרות בשפיים, לאחריו התכנסו לפגישת עבודה עם יו"ר ההתאחדות אורן חסון, המנכ"ל רתם קמר, המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר, יו"ר ועדת הנוער בהתאחדות אבי קאופמן ומנהל אגף הנבחרות גיא פורטניאגין.
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות, אמר: ״הצגנו בפני שר התרבות והספורט, המנכ"ל ואנשי המשרד את בית הנבחרות והמחלקה הטכנית כלב הפועם של ההתאחדות לכדורגל - המקום בו נבנה העתיד של הכדורגל שלנו. בית הנבחרות הוא דוגמה מופתית למה שניתן להשיג עם אקדמיות נוספות ומרכזי מצוינות, שיטפחו, יכשירו ויקדמו את הכדורגל הישראלי. דנו כמובן גם באתגרים הנוכחיים בעקבות משבר הקורונה והשאיפה לחזור לפעילות מלאה ככל הניתן ואני תקווה שיהיו בשורות חיוביות. מהמפגש הראשון, ובכל מפגש נוסף, מתעצמת האמונה שהשר והעובדים עמו מבינים את חשיבות הדברים ועושים מאמצים כנים לטובת הכדורגל".
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר, טרופר וחסון
רוטנשטיינר, טרופר וחסון
רוטנשטיינר, טרופר וחסון
(צילום: פרטי)
שר התרבות והספורט חילי טרופר: "שמחנו להתארח בבית הנבחרות ולהתרשם מהעשיה הרחבה של ההתאחדות לכדורגל.במפגש דיברנו על החשיבות של השקעה בגילאים הצעירים, בתשתיות מתקדמות ובאיכות המאמנים. נמשיך בשיתוף הפעולה בקידום מטרות אלה".