אלופת אוסטריה, רד בול זלצבורג, יריבתה של מכבי ת"א בשני משחקי פלייאוף ליגת האלופות, אמורה לנחות בשני הקרוב בארץ לקראת המפגש באצטדיון בלומפילד למחרת. למרות הציוץ שהעלתה זלצבורג שמטיל ספק בהגעתה מאחר שישראל היא מדינה אדומה, גורמים במכבי טוענים שהקבוצת האוסטרית תנחת בכל מקרה בארץ.
"כנראה שנגיע, נחליט בבוקר", צייצה זלצבורג, אולם במכבי ת"א הבהירו: "אין שום שינוים בתוכניות, זלצבורג תגיע ארצה".
5 צפייה בגלריה
רד בול זלצבורג
רד בול זלצבורג
שחקני זלצבורג. במכבי ת"א לא נלחצו מהציוץ
(צילום: AFP)
העלייה של מכבי ת"א לשלב פלייאוף ליגת האלופות, שמבטיחה לה לפחות כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית והשתתפות ראשונה מזה שלוש שנים בשלב בתים כלשהו, הכניסה למועדון ארבעה מיליון אירו, כשכל אחד מהשחקנים צפוי לקבל מענק של 80 אלף שקלים.
במכבי ת"א חגגו את הניצחון על דינמו ברסט החלשה, כולל ריקודים של השחקנים במרכז המגרש וחגיגה אמוציונלית של המאמן יורגוס דוניס עם שריקת הסיום, אבל גם במועדון ברור כי הסגל חייב שינוי בשלושת השבועות שנותרו עד לסיום מועד ההעברות באירופה.
המטרה של דוניס היא להתחזק לפחות בשלושה שחקנים זרים, כשהוא יקבל אור ירוק מקנדה על מנת להתמודד כראוי באחד משלבי הבתים באירופה. הפנטזיה של אוהדי מכבי ת"א לראות את ערן זהבי לא תתממש. אחת הסיבות שלא הוגשה לו הצעה עד כה על ידי הבעלים מיץ' גולדהאר, ובנוסף הוא כבר סיכם את מרבית תנאיו בפ.ס.וו איינדהובן, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, וצפוי לחתום בימים הקרובים במועדון הפאר ההולנדי.
5 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
דוניס. רוצה רכש
(צילום: ראובן שוורץ)
במכבי ת"א מקווים כי העלייה לשלב הבתים תשאיר את דן גלזר במועדון, כשגם יונתן כהן, שבוחן אופציות באיטליה ובגרמניה, ימשיך. בכל מקרה, ההערכה היא שאף אחת מהקבוצות שמתעניינות בו תהיה מוכנה לשלם סכום של ארבעה מיליון אירו כפי שדורשת עליו האלופה הישראלית.
הפוקוס של דוניס הוא כאמור בנושא הזרים ובשלב הראשוני להחתים בלם זר, זאת בעקבות היכולת החלשה של איתן טיבי ובעיקר שרן ייני, כשנבחנות האפשרויות להנחית את בלם נבחרת וויילס, ג'יימס לורנס, ששוחרר מאנדרלכט או היווני דימיטריוס גוטאס ששיחק באטרומיטוס. דוניס גם רוצה להחתים חלוץ וקשר, ואולי גם שוער. "גם אם יגיעו זרים, הם לא יהיו מוכנים למשחק בשלישי נגד זלצבורג", אמר דוניס.
לעלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית יש משמעות מקצועית כמובן, אבל גם כלכלית, כזו שתסייע למכבי ת"א להתמודד מול מגבלות הפייר-פליי ואפשרות לבצע רכש. במקרה של עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות מכבי ת"א תהנה מבונוס של 15 מיליון אירו.
5 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
גולדהאר. הרבה כסף ייכנס לקופת המועדון
(צילום: עוז מועלם)
שחקנים במכבי ת"א מפנטזים על העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל מודעים לשני דברים: זלצבורג זו ההגרלה הקשה ביותר שהם יכולים היו לקבל, מועדון שכבש בעונה שעברה 110 שערים בליגה האוסטרית, ועוד 17 שערים בשלב הבתים של ליגת האלופות, כולל עשרה בשני המפגשים מול גנק, שלושה באנפילד ועוד. "זלצבורג קבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו, אבל יש לישראליות רזומה טוב נגדה בשלבים האלו. אולי נעשה הפתעה גדולה", אמרו שחקנים בקבוצה.
במכבי ת"א מבינים כי התמזל מזלם עם שלוש הגרלות חלומיות בדרך לפלייאוף האלופות. לראייה, הצהובים הם היחידים שהיו מדורגים בשלב הזה ועלו לפלייאוף. הכוכב האדום בלגרד, דינמו זאגרב, יאנג בויז וקרבאח הודחו.
"עכשיו מצפה לנו המשימה הגדולה, קרב מול זלצבורג על מקום בליגת האלופות, הבטחנו את המקום בליגה האירופית", אמר דוניס. "אני מאמין שאם הקבוצה תמשיך לעבוד קשה נמשיך להצליח. מוקדם מדי להגיד איך זה ישפיע על העונה שלנו. זאת שנה מוזרה לכולם, לכולם קשה להשקיע כסף, כולם התחילו את ההכנה מאוחר. אני ניסיתי ללמוד את השחקנים תוך כדי תנועה. אני מאמין שנוכל לצרף שחקנים ולהמשיך עם הסגל הזה אל עבר המטרות שלנו".
"אין פה עניין של כסף שיעזור לנו אחרי העלייה לשלב הבא, אלא שנשחק העונה בשלב הבתים באירופה וזה יכול לעזור לנו בהבאת שחקנים זרים. אנחנו נלחמים על זה, משחקים כרגע עם שחקנים מקומיים. אני בקשר עם היו"ר ומקווה שבימים הקרובים יגיע חיזוק".
על ההשוואות לאיביץ': "הייתי מעדיף שתשוו אותי לגווארדיולה או פרגוסון. ההשוואות האלו דומות למה שעושים ביוון כשמשווים את מי שמאמן היום את פנאתינייקוס אליי. כל אחד והאופי שלו. אם יהיו תוצאות טובות, לא ישאלו אותי. אם נפסיד, ישאלו אותי על ההשוואה, צריך לדבר על העתיד ולא על העבר".
5 צפייה בגלריה
דן גלזר מניף את תואר שחקן העונה
דן גלזר מניף את תואר שחקן העונה
גלזר. מכבי ת"א צריכה את שחקן העונה שלה
(צילום: אורן אהרוני)
מי שכבש את אחד השערים המפורסמים בכדורגל הישראלי היה איתי שכטר ששלף באוסטריה את הכיפה האדומה, כששיחק בהפועל ת"א: "דיברנו בינינו השחקנים שבמשחק הבא כבר נזכה לשמוע את ההמנון של ליגת האלופות, זה רגע שלא הרבה שחקנים זוכים לו. הגענו אחרי תקופה עם הרבה שינויים, ויש פה חבורה של גברים. זה לא פשוט לעבור שלושה משחקים כאלה. מחכה לנו משוכה סופר קשה נגד קבוצה מהשורה הראשונה, אבל אנחנו מסתכלים לכל קבוצה בעיניים".
איתן טיבי, שלפני שנתיים גרם לפנדל מול סרספבורג הנורבגית והוביל להדחת מכבי מאירופה: "מה שהיה במשחק ההוא היה עבורי לא קל. זו סגירת מעגל מאוד משמחת. אני מאוד שמח שהבטחתי מקום עם מכבי באירופה. אני אגלה לכם משהו גם. אבא שלי היה במשחק ההוא. זה היה המשחק הלפני אחרון שלו ואמרתי היום שלא משנה מה אני חייב לעשות הכל על מנת שנעלה. אני שמח, השגתי את הניצחון הקטן הזה, כולנו השגנו אותו".
5 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
"מסתכלים לכל קבוצה בעיניים". איתי שכטר
(צילום: ראובן שוורץ)
לקראת זלצבורג: "אלה משחקים שאתה יכול להיראות קצת פחות טוב אבל צריך לתת את הנשמה. ברור שזו קבוצה מצוינת. אנחנו מאמינים מאוד בסיכוי שלנו. אין לי ספק שאפשר לעשות את זה. נצטרך לגלות יכולת יותר טובה. נצטרך לכבוש ממצבים כמו אלו שהגענו אליהם מול ברסט".