"ההסברה שלנו בהפועל ת"א לא טובה, כל מהלך שנעשה על ידינו מפורש בצורה לא נכונה. רוב הדברים שאנחנו מנהלים נעשים נכון, רק שבחוץ רואים את זה אחרת - אולי בגלל שאנחנו לא מגיבים מספיק". שרון ניסנוב, אחד מבעלי המועדון שהפך לדומיננטי יותר בקיץ האחרון, מצא את האשם בביקורות שהופנו בתקופה האחרונה כלפי הקבוצה.
הביקורת המשמעותית ביותר הייתה על שליחת מכתבי השחרור לחמישה שחקנים שמחזיקים בחוזים (מאור בוזגלו, מוטי ברשצקי, אריק ינקו, יואב ג'רפי ורז כהן), והם תובעים את המועדון. ניסנוב לא מתרגש: "בכל קבוצה יש שחקנים שמתנהלים אחרת, ולצערי אצלנו לא ממש הבינו את הסיטואציה של הקורונה.
4 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב. "ההסברה שלנו בהפועל ת"א לא טובה"
(צילום: עוז מועלם)
יש קבוצות ששולחות מכתבים שמורידים 50 אחוז מהשכר והשחקנים שלהן מקבלים את זה ולא יוצאים לתקשורת, אצלנו על כל פיפס עושים רעש. יש היום מיליון מובטלים במדינה, ולכן גם שחקני הכדורגל צריכים להבין שאנחנו נמצאים במצב אחר. אם הם חושבים שהם מעל הכל, אז הם טועים, הם לא מעל העם. לגבי התביעות למיניהן, בעבר כבר לקחו אותנו לבתי משפט והכל היה בסדר, תמיד ידענו מה אנחנו עושים".
בראש המתנגדים לקיצוצים עמד בוזגלו, ועליו ניסנוב ממש כועס: "לא ראיתי בזה התנהלות טובה, גם הוא לא מעל העם. קרה משהו בעולם כולו, וגם בוזגלו צריך להבין את זה. כל אחד זכותו לעשות מה שהוא רוצה, אבל שלא ישכח שגם זכותנו לעשות מה שאנחנו חושבים לנכון לעשות. לא אמרתי לו שום דבר אישית. דיברתי אז עם אבא שלו יעקב, אמרתי לו שכל בעלי המועדונים מקצצים, והוא ענה לי: 'מאור בוזגלו לא יוריד שקל'".
מאור טוען שבזכות ההגעה שלו נשבר שיא המינויים בהפועל ושהוא נוצל. "כשהבאנו אותו חשבנו שהוא יצליח יותר. בעונה שעברה היה מאמן (ניסו אביטן - נ"צ) שביקש שנביא אותו, והחתמנו אותו לשנתיים. היום יש מאמן אחר שקובע יחד עם משה סיני אם הוא מתאים להם מקצועית, וזו החלטה שלהם. וחוץ מזה, היו לפניו יותר מינויים בהפועל וגם אחריו יהיו".
4 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו. ראש המתנגדים לקיצוצים
(צילום: עוז מועלם)
יעקב בוזגלו כתב שהניהול שלכם שכונתי ושהפרידה ממאור הייתה בסטנדרטים של המאפיה האיטלקית. "תסתכל בהיסטוריה שלו ותראה שהוא אמר את זה על הרבה בעלי מועדונים שהבן שלו שיחק אצלם, אני יכול רק לאחל לו בהצלחה. יש פער גדול בין התדמית השכונתית למה שקורה בפועל. תשאל את סיני וניר קלינגר, שהגיעו להפועל ואמרו שלא האמינו שאלה הניהול, הסדר והתנאים במועדון. רוב הציבור והאוהדים יודעים שיש פה אנשים שנותנים את הכסף והנשמה שלהם שנהיה מועדון חזק, ומעריכים מאוד את מה שאנחנו עושים, למרות שידענו מהיום הראשון שכדורגל הוא כפוי טובה. ההסברה התקשורתית שלנו חסרה ולכן נוצרה לנו תדמית לא נכונה".
עומר דמארי קיבל הצעה לשכר בסיס של 30 אלף דולר לעונה בלבד, לא כולל פרמיות. "דמארי מוערך מאוד בהפועל, העברתי לו הצעה מכובדת והבטחתי לו שיהיה לו תפקיד משמעותי במועדון. להרבה שחקנים יש שכר מעורב בפרמיות, והוא יכול להגיע לסכום גבוה יותר. אנחנו מאוד אוהבים אותו ומחכים להחלטה שלו".
ומה קורה עם אוראל דגני, שמתלונן על יחס לא נעים? "אני יכול להתחייב שעשיתי הכל כדי שדגני יישאר בהפועל. איפשרתי לו שחרור ללא תמורה לחו"ל, אחרי שאמר לי שזה החלום הגדול שלו, ואם לא ייצא השכר שלו יקוצץ מינימלית. הוא אמר לי שבארץ ישחק רק בהפועל, אם לא תהיה הצעה גבוהה הרבה יותר מקבוצה אחרת. בוא נראה מה הוא יחליט".
4 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב מול מכבי חיפה
הפועל תל אביב מול מכבי חיפה
" מוערך מאוד בהפועל". עומר דמארי
(צילום: ראובן שוורץ)

פתיחת העונה בסכנה

הדרישה של הרשות לבקרת תקציבים להציב ערבות נוספת של שישה מיליוני שקלים על מנת לבטח את ההתאחדות מפני דרישת חוב אפשרית מפיפ"א, עלולה למנוע מהפועל ת"א לפתוח את העונה וייתכן כי במשחק גביע הטוטו בשבת מול אשדוד היא תעלה עם שחקני נוער. ניסנוב, בכל מקרה, אופטימי: "אני מאמין שהסיפור ייפתר בימים הקרובים, ושבהתאחדות יתעשתו ויבינו את המשמעויות. מאמין שהפועל ת"א תפתח את העונה".
גם בבעלות על הקבוצה יש זעזועים. בועז תושב זז הצידה, ואיציק ניסנוב עזב וחזר אחרי חילוקי דעות עם אחיו שרון, שלא מתרגש גם מזה: "אני ואיציק כמו אחד, גם אם יש אי־הסכמות בינינו אנחנו סוגרים את הדברים. איציק חשב שהוא רוצה יותר זמן לעניינים שלו, אבל שיכנעתי אותו שהוא צריך להישאר איתי. אין קשר לעניינים מקצועיים בהפועל. תושב לא היה מעורב גם לפני כן יותר מדי, כשאנחנו צריכים אותו הוא תמיד שם בשבילנו. אנחנו בהליך למידה ומנהלים את הפועל בצורה טובה עם בסיס מצוין ונכון".
תושב מעניין אנשי עסקים ברכישת הקבוצה וטוען שאתם לא מראים להם את הספרים לבדיקת נאותות. "אם הגיע מישהו ולא בא לשבת איתי או עם אחי, אז הוא לא רוכש. ברור שנפתח בפניו ספרים, הכל בשקיפות, אין לנו חוב של שקל לאף אחד. הפועל איתנו יכולה להיות קבוצת צמרת, אבל כדי להתמודד עם מכבי ת"א ומכבי חיפה על האליפות, צריך מישהו עם כיסים הרבה יותר גדולים מאיתנו ואנחנו מחכים לו".
4 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
"עשיתי הכל כדי שדגני יישאר בהפועל"
(צילום: עוז מועלם)
איזו קבוצה נבנתה בהפועל ת"א? "חזקה יותר מהשנה שעברה באופן משמעותי. הפעם יש לנו את סיני וקלינגר, שזה עולם אחר לעומת מה שהיה פה בעבר, ואני חושב שהם בנו קבוצה טובה לעונה הבאה. יש לנו צעירים מבטיחים מאוד ובנוסף הבאנו שמונה שחקנים חדשים. בעונה שעברה הייתה לנו הזדמנות לבחון את הצעירים, והשנה הם כבר יהיו חלק מהסגל".
מהן המטרות? "להיות קבוצת צמרת. תארים? על גביע המדינה תמיד אפשר להתמודד, בשביל אליפות צריך תקציב גבוה יותר ממה שיש בהפועל. לי כאוהד כאב מאוד להפסיד ארבעה דרבים בעונה, אבל מסתכלים על הדרך והיא טובה. מבחינת תקציב אנחנו לא יכולים להתמודד עם מכבי, אבל בלב ובמשחקי הדרבי ברור שכן. המטרה שלי היא לא לנצח דרבי, אלא להיות קבוצה בריאה וחזקה ולהמשיך את הפרויקט הכי חשוב שלנו, מחלקת הנוער, שהיא אחת הטובות בישראל".