"אנחנו נגיע למונדיאל בקטאר ב-2022" - זו המטרה שהציב מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר בפני שחקניו בהתכנסות הנוכחית, והמסר שהוא מעביר להם בשיחות הפנימיות.
האוסטרי משתמש בניצחון במונטנגרו ובמשחק הערב (רביעי, 21.45) בליסבון מול אלופת אירופה פורטוגל כסימולציה לקראת המשך מוקדמות המונדיאל, כאשר בספטמבר מחכים שלושה משחקים: בחוץ מול איי פארו, בבית נגד אוסטריה, ואז משחק בדנמרק.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר וערן זהבי
וילי רוטנשטיינר וערן זהבי
אופטימי מתמיד. רוטנשטיינר עם זהבי
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, ישראל פתחה עם ארבע נקודות מתשע אפשריות, מה שמציב אותה כרגע במקום השלישי אחרי דנמרק (תשע נקודות) וסקוטלנד (חמש). המקום הראשון נראה כמעט בלתי אפשרי, אך המקום השני, עליו ישראל נלחמת מול סקוטלנד ואוסטריה, נראה פתוח - ויוביל להשתתפות בפלייאוף ההעפלה למונדיאל.
בין השאר, רוטנשטיינר אמר לשחקנים באסיפות ובפגישות: "אנחנו יכולים לעשות את זה. אם ננצח את איי פארו, נגיע למשחק נגד אוסטריה עם אפשרות להתברג במקום השני". המאמן גם ניצל את ההתכנסות כדי לפעול ללכידות בתוך הסגל אחרי פרשת הפוסט של מונס דאבור - שנכון לעכשיו מסתמן כי סיים את דרכו במדים הלאומיים.
רוטנשטיינר התייחס לצמד מפגשי ההכנה כמשחקים רשמיים עם סקאוטינג, שיחות אישיות וקבוצתיות, הכנה טקטית ואסטרטגיית משחק ברורה. האוסטרי נעזר בעובדה שהנבחרת מולה תתמודד ישראל הערב היא אחת החזקות בעולם, ואמר לשחקנים: "כל אירופה תעקוב אחרי המשחק, לא נהיה שטיח".
3 צפייה בגלריה
גדי קינדה
גדי קינדה
"כל אירופה תעקוב אחרי המשחק". שחקני הנבחרת יפתיעו את פורטוגל?
(צילום: getty images)
האוסטרי צפוי לערוך שינויים בהרכב: אופיר מרציאנו יפתח בשער, ובמרכז השדה ישחקו שלושה קשרים אחוריים: נטע לביא, מוחמד אבו פאני וביברס נאתכו (ייתכן שיוחלף בגדי קינדה). איתן טיבי, אוראל דגני ועופרי ארד ימשיכו במרכז ההגנה ואלי דסה באגף ימין, כשסאן מנחם (תלוי בכשירותו) עשוי להחליף את ג'ואל אבו-חנא. ערן זהבי ומנור סולומון ישחקו בהתקפה.
עוד לפני הקרב על החולצה של רונאלדו, בנבחרת לא ממש יודעים כיצד ישחק או יפתח מאמן פורטוגל, פרננדו סנטוס. "ננסה לבצע התאמות ולהשתפר בכל ההיבטים על מנת להגיע למשחק הראשון נגד הונגריה כאשר המכונה משומנת", אמר סנטוס. "לא משנה מי היריב שניצב מולנו, תמיד אנחנו רוצים לנצח. המטרה שלנו היא להגיע לגמר היורו".
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
לא ברור אם יפתח או ישחק. רונאלדו
(צילום: gettyimages)
סנטוס התייחס לנבחרת ישראל: "אני לא יודע במה ישראל דומה להונגריה, גרמניה או צרפת. אולי בכך שהיא משחקת עם שלושה בלמים. אין פה שום מבחן, זה קשור למה שיעשו השחקנים שלנו, אבל הם לא עומדים פה למבחן. אני תמיד רוצה לנצח ואף פעם לא להפסיד. לפני יורו 2016 הפסדנו לבולגריה ואז אמרו שלא נעשה שום דבר, אבל זכינו בטורניר והיינו אלופים".