הפועל באר שבע ממשיכה להתעלל ביריבות צ'כיות. בפלייאוף העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית היא הדיחה את ויקטוריה פלזן והערב (חמישי) עלתה מדרגה עם 1:3 גדול על סלביה פראג במחזור הראשון. אלטון אקולטסה היה גיבור הניצחון עם צמד בדקות 86 ו-88, כולל גולאסו מ-35 מטר מעל השוער המסכן. כל זאת לאחר שהקבוצה סבלה מהתפרצות קורונה ועד הערב לא ידעה אם תוכל לשתף שחקנים כמו ז'וזואה (בישל את השני), לואי טהא (חש ברע והוחלף) ומריאנו בריירו.
"הקרדיט הוא לשחקנים, באמת מגיע להם", אמר המאמן יוסי אבוקסיס בסיום. "סלביה בדרך כלל לא משחקת עם שלושה בלמים, הופתענו וזה הקשה עלינו. ניצחנו קבוצה ברמה מאוד גבוהה. לא היו לנו הרבה מצבים אבל הצלחנו לנצל את מה שהיה. ידענו לשמור אותם על מעט מצבים, זו קבוצה שבדרך כלל כובשת הרבה".
5 צפייה בגלריה
אלטון אקולטסה חוגג
אלטון אקולטסה חוגג
אלטון אקולטסה חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
אלטון אקולטסה חוגג
אלטון אקולטסה חוגג
ומודה לאלוהים
(צילום: EPA)
אבוקסיס כמובן החמיא לאקולטסה וז'וזואה: "אלה שחקני הכרעה, זה מה שאתה צריך. אני שמח מאוד שהם נשארו. אמרתי לשחקנים שלי שבסוף הערב הזה יזכרו רק את התוצאה, לא את מה שהיה לפני ולא את ההכנה. גם אני הייתי בחוסר ודאות מאד גדול ולא ידעתי מה יהיה. השחקנים בסוף באו כמו גדולים והביאו את הניצחון".
"כל הכבוד להנהלה שלנו שמאתמול עבדו על זה שנוכל לשחק", הוסיף אבוקסיס. "התכוננו גם לכך שאופ"א לא תאשר לשחקנים לשחק. אני שמח שבסופו של דבר אישרו לכולם. כביכול היו לנו את כל הסיבות לא לנצח ולא להיות טובים היום. סיימנו עם שחקנים מעולפים. אמרתי לשחקנים שלא יזכרו כלום מהמשחק מלבד התוצאה. שחקנים מובילים כמו אקולטסה וז'וזואה הם משמעותיים אבל קבוצה צריכה גם חלופות טובות. מבחינת זרים אנחנו סגורים ואם בחלון ההעברות יהיה ישראלי שיכול לשדרג אותנו, אולי נביא מישהו".
על העימות עם רופא הקבוצה בעניין לואי טהא: "עמדנו להישאר עם עשרה שחקנים ורציתי שהוא יבדוק במחצית. הם לחצו אותנו. התנצלתי בפניו".על המשחק נגד מכבי תל אביב: "אנחנו נעשה מחר אימון שחרור, לא נרצה לסכן שחקנים. הבנתי מהקבוצה שלא הייתה דרך אחרת מלבד לשחק ביום ראשון ואני מתנצל על הביקורת שהעברתי על ההחלטה". מועמד לנבחרת? כבוד גדול לנצח קבוצות ברמה הזו, ואני נהנה ולא חושב יותר מדי קדימה".
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס עצבני
יוסי אבוקסיס עצבני
יוסי אבוקסיס
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
אוהד לויטה
אוהד לויטה
סיפק משחק גדול. אוהד לויטה
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
ז'וזואה
ז'וזואה
ז'וזואה
(צילום: AFP)
ז'וזואה הוסיף: "עבדנו ביחד כקבוצה כדי לחזור למשחק, וניצחנו. לא ידענו אם בכלל נשחק, עד היום. חיכינו וחיכינו לתשובה במלון והרהרתי אם אשחק או לא. הדבר הכי חשוב הוא שבסוף שיחקנו וניצחנו". על הקורונה: "אני מרגיש שהיה קשה לחזור, היו לי הרבה ימים בלי אימונים, 17 ימים בלי כלום. זה היה מאוד קשה".
"להישאר בבאר שבע? בטח, זו הבחירה הכי טובה. הייתי יכול לעזוב, אבל בסוף אני פה ויש לי חוזה עד סוף העונה. אני מאמין שאנחנו יכולים להילחם על שלוש נקודות בכל משחק. גם בליגה האירופית. זה לא קל, כי בכל טעות קטנה שנעשה היריבות שלנו יכולות לכבוש. זו תוצאה נהדרת בשבילנו, מקווה שנמשיך כך", אמר הפורטוגלי.
מאמן סלביה אינדריך טרפישובסקי: "אני לא מבין איך יכול להיות שעושים בדיקות ורק מי ששלילי משחק, ואצלם שחקנים חיוביים קיבלו אישור לעלות לשחק? אני לא יודע אם זה יכול לסכן את השחקנים שלי במשחקים הבאים".
כאמור, כבר ביום ראשון הקרוב באר שבע תפגוש את מכבי ת"א במשחק שהוקדם מהמחזור החמישי, ובהמשך השבוע תצא לצרפת למשחק החוץ מול ניס, שהובסה 6:2 על-ידי באייר לברקוזן.