תחת המדיניות הנוכחית של משרד הבריאות, לא ניתן יהיה לקיים בעונה הבאה משחקי כדורגל בישראל. לא מדובר רק בליגות המקצועניות, אלא גם בהשבתת פעילויות נבחרת ישראל, הליגות החובבניות והנוער.
הערב (ראשון) התקיימה פגישת חירום בין יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, לראש המל"ל, מאיר בן שבת ושר הספורט, חילי טרופר, על מנת לנסות ולבחון כיצד ניתן בכל זאת לאפשר קיום כדורגל בישראל בעונה הבאה. המטרה היא למצוא פתרון יצירתי, כמו למשל הגדרת הכדורגל כמקום עבודה ולפעול על פי התו הסגול המקובל כיום.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
חסון. מודאג
(צילום: ראובן שוורץ)
אמנם מחר תתקיים פגישה אחרת מול משרד האוצר והספורט, אליה יגיעו בין היתר יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, יו"ר מינהלת ליגת העל בכדורסל, שמואל פרנקל, ונציגי מינהלת הליגות בכדורגל, אולם נראה כי כרגע מדובר בדבר השולי. אגב, במשרד הספורט משוכנעים כי לכדורגל יוקצו לפחות 40 מיליון שקלים פיצוי, וזאת עוד לפני שהחל המשא ומתן הישיר בין הצדדים.
בעלי המועדונים מדברים על כך שלא ניתן יהיה לפתוח את העונה, כשחלק מהקבוצות עוד אמורות להתחיל את אימוניהן השבוע במידה שלא תינתן רשת ביטחון מהאוצר, שאמורה להגיע חודש בחודשו בהתאם למצב הקורונה בארץ, אבל הבעיה הרבה יותר עמוקה.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
טרופר. יעזור במציאת פתרונות?
(צילום: אבי שי, מכון וינגייט)
אורן חסון אמר לאחר הפגישה: ״גיבשנו תכנית סדורה, אחראית וניתנת ליישום, שתכליתה להבטיח שמירה על בריאות השחקנים והצוותים המקצועיים בצד קיום הפעילות הבינלאומית. השר, שמודע היטב לחשיבות העצומה עבור הכדורגל שלנו ועבור מדינת ישראל בעצם ההשתתפות במפעלים בזירה האירופית של נבחרות הלאום והקבוצות, הדגיש כי יפעל ככל יכולתו כדי להבטיח את פעילות הנבחרות והקבוצות במפעלים הרשמיים של אופ״א".
מבחינת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, לאור התחלואה הגוברת, הכוונה היא לכל היותר להמשיך את הבידוד הביתי לשחקנים במהלך העונה הבאה וכמובן משחקים ללא קהל, דבר שבלתי אפשרי לקיים מבחינת המועדונים.
נבחרת ישראל אמורה לפתוח את הקמפיין שלה בספטמבר הקרוב במסגרת ליגת האומות בגלזגו נגד סקוטלנד, אולם כרגע היא לא תוכל להגיע מכמה סיבות: ישראל היא מדינה אדומה, ולכן כניסה לאי הבריטי בלתי אפשרית בשלב הזה. על שחקני הנבחרת יהיה גם עם החזרה לארץ להיכנס לבידוד של שבועיים, כשלישראל מצפים בתוך כחודש חמישה משחקים, כך שזה ישבית את הליגה לגמרי.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. גם הנבחרת בבעיה
(צילום: עוז מועלם)
אם שחקני הליגות המקצועניות נרתמו ונכנסו לבידוד של שמונה שבועות, ממנו יצאו עם סיום העונה לבילויים המוניים בחופשות בארץ, עוד הסכימו לקבל מתווה כזה, אין סיכוי שניתן יהיה לסגור אותם משך שנה שלמה.
אבל הבעיה היא לא רק בליגות המקצועניות. על מנת לקיים על פי אותו מתווה את משחקי הילדים והנוער, לכאורה לא ניתן יהיה לשלוח אותם לבתי ספר, מה שלא יקרה, ושחקני הליגות הנמוכות שעיקר פרנסתם לא מגיע מכדורגל, לא יוכלו לצאת ולעבוד.

הנבחרת תארח בנתניה ובסמי עופר

אם בסופו של דבר בעיית הנבחרת תיפתר, היא תארח את שלושת משחקיה בליגת האומות באצטדיונים בנתניה ובחיפה, כרגע ללא קהל. המשחק מול סלובקיה ב-7 בספטמבר יתקיים בנתניה, נגד צ'כיה ב-11 באוקטובר בסמי עופר, וב-18 בנובמבר מול סקוטלנד שוב בנתניה.