הספורט התחרותי למבוגרים חוזר החל מהשבוע הבא, כך סיכמו היום (חמישי) שר התרבות והספורט חילי טרופר ומשרד הבריאות. בשלב הראשון תותר הפעילות במרחבים פתוחים ובשלב הבא ייעשה מאמץ להחזיר גם את הפעילות באולמות. המשמעות בין יתר היא חזרת ליגות ב' וג' לפעילות.
"אני גאה בכך שתחום הספורט בישראל פתוח באופן נרחב גם בתוך משבר הקורונה הגדול, אמר טרופר. השר הוסיף: "כדאי שלא יהיה מי שיתבלבל בטעות. חזרת הליגות והספורט התחרותי מתרחשת הודות לעבודה שקטה ומקצועית ולא בשל רעשים וצעקות פופוליסטיות. לאורך כל הדרך אותם קולות רועשים וקטנים רק הפריעו לסיכום ולחזרה לפעילות".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר. הספורט ממשיך להיפתח מחדש
(צילום: אבי מועלם)
טרופר המשיך: "אני שמח על החזרה בעיקר עבור האלפים שזו אהבתם ושזו פרנסתם, אלה שידעו לפנות בכבוד, שעבדו בשיתוף פעולה ואף הסתייגו מהדרך המפלגת והצעקנית שבה נהגו מיעוט קטן ושולי. אני כאן בשבילכם. ספורט הוא בית לערכים רבים. איומים, פופוליזם והתקפות אישיות הם בדיוק הפוך מכל מה שיפה וטוב בספורט הישראלי. נמשיך לעבוד קשה, למעט במילים ולהרבות במעשים למען הספורט בישראל".
יו״ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, הגיב על חזרת ליגות החובבים לאימונים כבר בשבוע הבא: "מאמצים אדירים שנמשכו זמן רב נשאו פרי והפכו את מה שנראה עד לא מזמן בלתי אפשרי למציאות. עם חזרת ליגות ב' ו-ג' לפעילות, חוזר למעשה כל הכדורגל הישראלי למגרש וזה יום מאוד משמח.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. "יום מאוד משמח"
(צילום: אורן אהרוני)
עכשיו מוטלת החובה על כלל הפעילים בליגות הללו להקפיד על כללי ההתנהלות בימי קורונה כדי להוכיח שהכדורגל יודע לשמור עצמו כאי ירוק. עבדנו קשה כדי לאפשר את החזרה לאימונים ואת פתיחת העונה, חשוב שנעשה הכל יחד כדי להבטיח שהיא גם תסתיים על כר הדשא אליו כל כך רצינו לחזור".