משרד התרבות והספורט אישר את חזרת פעילות הילדים והנוער במסגרת ההתאחדויות ואיגודי ספורט, תחת מגבלות התו הסגול. המשמעות היא אימונים ללא מגע פיזי, למעט מגע שהכרחי לצורך ביצוע הפעילות, שמירת מרחק של שני מטר וללא קהל. בנוסף, ניתן יהיה לקיים פעילות במתווה של קפסולות, בכפוף לקיום כל אותם תנאים. המתאמנים גם יחויבו לעטות מסכה, למעט בזמן קיום הפעילות הספורטיבית ולהקפיד על היגיינה אישית.
"לשמחתי פעילות הספורט, העממי וההישגי, לילדים ובני נוער עד גיל 18 חוזרת בכלל הענפים כולל מגע", אמר טרופר. "כמובן שהפעילות מחויבת לפעול על פי הנחיות התו הסגול. חברה בריאה היא חברה שיש בה ספורט חי ותוסס. שמאות אלפי ילדים ובני נוער בה עושים ספורט, משפרים את הבריאות וחותרים למצוינות. נמשיך לפעול להשבת הספורט גם מעל גיל 18 וכמובן גם להשבת הקהל בעונה הבאה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונתוני התחלואה".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
השר טרופר. אישר חזרה לפעילות
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, התייחס להחלטה: "אני מבקש להודות לשר התרבות והספורט חילי טרופר ולצוות המסור שעובד עמו, למשרד הבריאות ופרופ׳ גמזו על החזרת הפעילות הספורטיבית המלאה בענף הכדורגל."
חסון הוסיף: "הבשורה היום חשובה מאוד ומאפשרת את חידוש פעילות ליגות הילדים והנוער, בנים ובנות .בסיס הפירמידה עליו נשען הענף כולו, חיוני מאין כמותו ועשינו כל שניתן כדי לוודא התנעה מחודשת. נמשיך יחד עם משרדי הספורט והבריאות במאמצים גדולים במיוחד כדי להשיב לפעילות מלאה גם את ליגות החובבנים והנשים בהקדם האפשרי. ההתאחדות לכדורגל נערכה לתרחיש האופטימי הזה ואני תקווה כי נכונו לנו בשורות טובות נוספות בעתיד הקרוב".
2 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
חסון. בשורה נהדרת לכדורגל, ובכלל לספורט
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
ההחלטה מגיעה אחרי תקופה ארוכה, כאשר ליגות הילדים הפסיקו את הפעילות במהלך חודש מרץ. מועדונים רבים חששו לפתוח את האימונים משום שלא ידעו אם בכלל תתקיים ליגה וגם בכדי לחסוך משכורות של מאמנים. בסופו של דבר הוחלט שהליגות יחזרו באוקטובר. חסון אף הבהיר לשר טרופר כי מדובר בעתיד הכדורגל הישראלי וכי חשש לאבד דור של שחקנים.