הספורט הישראלי צפוי להיסגר החל מיום שישי ועד למוצאי שמחת תורה, זאת במידה וקבינט הקורונה, שמתכנס בשעה זו, יאשר את הסגר המלא במדינה, ואיתו גם את ההגבלות החדשות.
המשמעות היא שלא יתקיימו משחקי ליגת העל, כמו גם משחקי גביע ווינר, כשנראה שגם יהיה איסור על אימונים, בדומה למתווה הסגר לפני כחצי שנה, כאשר הודיעו על השבתה כוללת של הספורט.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
בדרך לסגירה כוללת של הספורט. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
הבעיה העיקרית הייתה המפעלים הבינלאומיים, כשמסתמן שהם דווקא יוחרגו לאחר ששר התרבות והספורט חילי טרופר ביקש להחריג את הקבוצות הישראליות ואיתן גם את נבחרת ישראל, שמשתתפות במפעלים השונים. גורם במשרד הספורט: "אין כל כוונה כרגע לעצור את הפעילות הבינלאומית".
למעשה, כבר ביום שלישי האלופה הישראלית מכבי תל אביב אמורה לטוס לאוסטריה לקראת משחק הגומלין מול רד בול זלצבורג במסגרת פלייאוף ליגת האלופות, ואם מכבי חיפה והפועל באר שבע יעברו את הסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית מחר, יצפו לשתיהן משחקים בסיבוב הרביעי והאחרון.
נכון לעכשיו נראה שאם כך יהיה ואכן יחריגו את המפעלים הבינלאומיים, הקבוצות יוכלו לטוס לחו"ל, אך הבעיה היא לגבי קבוצות שאמורות לנחות בארץ (ב"ש הוגרלה כמארחת בסיבוב הבא). בעוד כשבועיים (8 באוקטובר) אמורה הנבחרת להתארח אצל סקוטלנד במסגרת חצי גמר פלייאוף היורו, ובמשרד הספורט צפויים לעשות הכל כדי להחריג לפחות אותה.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
מכבי ת"א תארח את אלבה באתונה
(צילום: ספי מגריזו, מכבי תל אביב)
מלבד הכדורגל, מכבי תל אביב בכדורסל אמורה לפתוח את עונת היורוליג ביום חמישי הבא ולארח את אלבה ברלין הגרמנית. מסתמן שבמקרה כזה, הצהובים יעתיקו את ההכנות שלהם לאתונה ושם גם יארחו את המשחק מול אלבה. הפועל ירושלים, לה מצפה טורניר הפיינל 8 במסגרת ליגת האלופות של פיב"א (מתחיל ביום רביעי בעוד שבוע), תנסה להקדים את הטיסה שלה ליום שישי וגם היא תשהה באתונה.