העסקה ההיסטורית - כניסתו של השייח חמד בן חליפה כשותף בבית"ר ירושלים – נתקלת במהמורות: במהלך הדיון בוועדה להעברת זכויות, שהתכנסה אתמול (חמישי) כדי לדון באישור העסקה, התגלו פערים משמעותיים בין הצהרת ההון של איש העסקים האמירתי לבין ממצאי חברת המודיעין העסקי ששכרה ההתאחדות כדי לברר מה עומד מאחורי ההון של השייח.
החלק הראשון בדיון כלל את הצגת הממצאים של חברת המודיעין העסקי "מגידו", שעל שכירתה על ידי ההתאחדות לכדורגל נחשף לראשונה אתמול ב"ידיעות אחרונות". החלק השני כלל את הנתונים עליהם הצהיר השייח.
2 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
טען שלא תהיה לו בעיה להיכנס לשותפות. שייח חמד בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
לידי ynet הגיעו הממצאים שהדליקו נורות אדומות בקרב אנשי "מגידו", שביצעו בדיקת נאותות לשייח והעלו שתי בעיות מרכזיות: הראשונה הייתה פערים שהתגלו בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח, שכולל נכסים שבבעלותו בוונצואלה, אינו ברור.
נורה אדומה נוספת קשורה בכוורת סביב השייח, שחלק משמעותי ממנו קשור בעסקי מטבעות הבלוקצ'יין. חלק מהבעיות הועלו בפני חברי הוועדה, כולל בין היתר בנוגע למי שהוגדר כמתווך בעסקה, נאום כהן, שבעברו היה שותף בעסקים עם השייח.
2 צפייה בגלריה
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
חוגג ואנשי בית"ר צופים עם השייח במשחק
משה חוגג והשייח
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
מנגד, השייח בין חליפה שוחח עם אנשי הוועדה יחד עם מנכ"ל החברה שבבעלותו וטען כי לא ממש אהב את החטטנות המורחבת, לדבריו. הוא הצהיר כי ברשותו סכום של שני מיליארד דולר ולא תהיה לו כל בעיה להיות שותף בבעלות על בית"ר.
בבית"ר התאכזבו מההתנהלות סביב השייח, שמשוחח לדבריהם באופן שוטף מידי יום עם חוגג. הבעלים הבהיר: "אני לא מבין על מה הדיון בכלל, בטוח במאה אחוז שהשותפות תאושר על ידי ההתאחדות".
גורמים המעורים בוועדה טענו כי הוחלט להמשיך ולבחון בזהירות את סיפורו של השייח מאחורי הקלעים. לאחרונה הגיע להתאחדות לכדורגל מידע נוסף שנבדק בעניינו של השייח.