נבחרת ישראל תוכל להשתתף במשחקי ליגת האומות, שאמורה להיפתח בספטמבר – זאת בעקבות סיכום על מתווה אליו הגיע יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון עם שרי הספורט והבריאות, חילי טרופר ויולי אדלשטיין. ישראל מוגדרת כמדינה אדומה מבחינת נתוני התחלואה העולים, מה שמקשה על יציאה מהארץ, אבל ההסכם יאפשר לנבחרת וגם למועדונים הישראליים להשתתף במפעלים האירופיים החל מהחודש הבא.
על פי המתווה, הנבחרת תוכל להגיע למשחק הראשון ב־4 בספטמבר בסקוטלנד וליתר ההתמודדויות בקפסולה סגורה ומצומצמת כמה שיותר: ההתאחדות תחכור מטוס פרטי, רשות שדות התעופה תקצה עבורה טרקלין ואולם לטיסה ללא נגישות לנוסעים אחרים, הנבחרת תגיע ישירות לבית המלון בעיר היעד ותצא ממנו רק לאימונים ולמשחקים, כשמספר הימים בחו"ל יהיה מצומצם. השחקנים יעברו שלוש בדיקות קורונה ‑ לפני ההמראה, אחרי הנחיתה ובסיום המסע בארץ ‑ והם לא יצטרכו להיכנס לבידוד של שבועיים. כל זה כמובן בתנאי שישראל או המדינה המארחת לא יגיעו למצב קיצון מבחינה בריאותית, שיוביל לביטול או דחיית המשחק על ידי אופ"א.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
יגיעו למשחק בסקוטלנד בקפסולה סגורה ומצומצמת. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
מי שעשויות להרוויח מהפורמט הן מכבי ת"א, שתשחק ב־18 באוגוסט במוקדמות ליגת האלופות, והנציגות במוקדמות הליגה האירופית (מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר־שבע), שייכנסו למעגל המשחקים כשבוע לאחר מכן, אבל אותן לא יכריחו לצאת במטוסים פרטיים. בהתאחדות ובמשרדים הממשלתיים הבינו שהם חייבים להגיע למתווה, מכיוון שאי־הופעה למשחק בינלאומיים תתפרש כהנפת דגל לבן.
בינתיים, בשל העלייה התלולה בתחלואה גבר החשש שהעונה הקרובה לא תיפתח במועדה. חלק מהקבוצות יתחילו להתאמן כבר בשבוע הבא, משחקי גביע הטוטו ייצאו לדרך בעוד שבועיים והליגה אמורה להתחיל בסוף אוגוסט ‑ מה שמעלה כמה שאלות חשובות.

מה המכשולים העומדים בפני פתיחת העונה במועדה?

חסון, שהחליט לכנס ביום רביעי הקרוב דיון דחוף בהתאחדות, אמר אתמול: "לעת עתה נראה שיש קושי גדול לפתיחת העונה כמתוכנן, לאור המצב הבריאותי במדינה והשפעת מגפת הקורונה, ובתקופה של חוסר ודאות עם סימני שאלה שרק הולכים ומתרבים בכל יום". חסון יציג בפני הנהלת ההתאחדות, שמורכבת מנציגי הליגות המקצועניות והנמוכות, את התכנים מהפגישות שלו עם אנשי משרדי הבריאות והספורט.
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
תרוויח מהפורמט? מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
על פי הנחיות משרד הבריאות, נכון לעכשיו ניתן לקיים משחקים עד גיל 18 בשל אחוזי ההדבקה הנמוכים יותר בקרב הצעירים, ואילו בליגות הבוגרים אסור כרגע לערוך אימונים עם מגע. הליגות המקצועניות חודשו אחרי הפסקה ארוכה תחת מתווה של בידוד ביתי ויציאה רק לאימונים ומשחקים, אבל ברור שלא ניתן להמשיך במתכונת הזאת עונה שלמה, בטח שלא בליגות הנמוכות שם השחקנים צריכים גם לעבוד. מעבר לכך, התחלואה עוד עשויה לעלות במהלך החורף, בתקופת פעילות השיא של הליגות.