מכבי תל אביב מתקרבת לתואר ראשון בעונת 2020/21. הצהובים רשמו הערב (מוצ"ש) 0:2 על הפועל באר שבע במשחק הראשון מתוך שניים של אלוף האלופים. מחזיקת הגביע תנסה להפוך את התוצאה בגומלין שייערך בנתניה ביום חמישי הקרוב.
המשחק האחרון בין האלופה ובין החבורה של יוסי אבוקסיס היה לפני קצת יותר מחודש. מאז הצהובים הספיקו להיפרד מהמאמן ולדימיר איביץ', ומי שעמד היום על הקווים היה פטריק ואן לוון. ההולנדי שעובד במחלקת הנוער, נתן קרדיט למספר שחקנים צעירים וביניהם אדוארדו גררו שהחזיר לו עם בישול. מי שעוד זכה לדקות בכורה היה עמית גלזר, שזכה לשתף פעולה עם אחיו הגדול דן.
6 צפייה בגלריה
ניק בלקמן
ניק בלקמן
בלקמן חוגג את הראשון העונה של הצהובים
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
סבג מול גלזר
סבג מול גלזר
סבג מול גלזר
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ספג מול גלזר
ספג מול גלזר
טל בן חיים ביציע
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון על הקווים
(צילום: עוז מועלם)
הגיבור של מכבי ת"א היה ניק בלקמן. החלוץ כמעט ולא קיבל הזדמנות בעונה שעברה, אך מצוקת החלוצים של הצהובים לאור שחרורו של צ'יקו אופואדו והבידוד של איתי שכטר, קידמה אותו ברוטציה והוא הראה שיש לו מה לתרום עם צמד כבר במחצית הראשונה (7 ו-32). שחקני הרכש של הצהובים טל בן חיים ובן ביטון שפגש את האקסית, לא היו בסגל.
גם באר שבע עברה טלטלה ומלבד בן ביטון ואורן ביטון איבדה גם את בן שהר. יוסי אבוקסיס בחר לפתוח בחוד עם החלוץ הצעיר איתמר שבירו, שכבש שער עם היד, שכמובן נפסל ומספר דקות לאחר מכן הורחק באדום ישיר לאחר עבירה גסה על איתן טיבי.
הגומלין יתקיים כאמור ביום חמישי ואם לא יקרה משהו יוצא דופן, היווני יורגוס דוניס כבר יהפוך רשמית למאמן של מכבי ת"א. אקס פנאתינייקוס צפה קרוב לוודאי בשחקניו המיועדים ומעניין אילו שינויים הוא מתכנן.

מהלך המשחק

דקה 11': שער! 0:1 למכבי ת"א. איבוד כדור של נאור סבג איפשר מתפרצת של הצהובים. חילופי מסירות בין ניק בלקמן ואילון אלמוג הסתיימו בשער של הראשון. בתחילה הונף דגל לנבדל, אבל ה-VAR הפך את ההחלטה.
23': אבי ריקן עשה תנועת עומק וקיבל פס מבלקמן. הקשר בעט החוצה.
32': שער! 0:2 למכבי ת"א. צמד של בלקמן. החלוץ נותר לא מכוסה ונגח פנימה מחמישה מטרים. בישול מצוין של אדוארדו גררו שהתגבר על עמית ביטון והגביה.
6 צפייה בגלריה
ניק בלקמן
ניק בלקמן
בלקמן מכניע את לויטה
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ניק בלקמן
ניק בלקמן
ניק בלקמן. צמד
(צילום: עוז מועלם)
52': שער של באר שבע נפסל אחרי שאיתמר שבירו הבקיע עם היד. החלוץ קיבל צהוב. האדומים עלו מצוין למחצית השנייה.
55': איתמר שבירו קיבל אדום ישיר, שלוש דקות בלבד אחרי הצהוב שספג והשאיר את באר שבע בעשרה שחקנים. החלוץ נכנס בצורה מוסכנת מאוד באיתן טיבי והורחק.

הרכבים

הפועל ב"ש: אוהד לויטה; אור דדיה, שיר צדק, לואי טהא, עמית ביטון (עילאי מדמון, 46), שון גולדברג; מרואן קבהא (תומר יוספי, 46), נאור סבג (דוד קלטינס, 46), רמזי ספורי (נתי אסקיאס, 62); איתמר שבירו, קייס גאנם (גל לוי, 78).
מכבי ת"א: דניאל טננבאום; מאור קנדיל (עמית גלזר, 71), איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, מתן בלטקסה; דן גלזר, דור פרץ (עדן קארצב, 81), אבי ריקן (עידו שחר, 57); אדוארדו גררו (יונתן כהן, 57), ניק בלקמן (בר כהן, 81), אילון אלמוג.

מחר: הגרלת יריבת מכבי ת"א במוקדמות

מחר תתקיים הגרלת הסיבוב הראשון של מוקדמות ליגת האלופות. הערב צומצמו האפשרויות שלה לארבע יריבות בלבד: ק.פ. טיראנה (אלבניה), FC ריגה (לטביה), דינמו ברסט (בלארוס) או סילקס (מקדוניה הצפונית). הסיבוב בו יפתחו הצהובים את משחקיהם במפעל ייערך בשיטאה של משחק בודד, כאשר בהגרלה ייקבע היכן הוא ייערך.
פורסם לראשונה: 20:02, 08.08.20