המתיחות הגדולה, הרעש התקשורתי והתביעה שהוגשה על ידי בני-סכנין נגד עורך הדין ואיש הימין איתמר בן-גביר - הסתיימו בפשרה. כזכור, סכנין תבעה מבן-גביר 500 אלף שקל על רקע התבטאויותיו בעקבות אירועי הטקס לזכר הרוגי אסון נחל צפית, שנערך לפני משחק באצטדיון דוחא מול הפועל רעננה באפריל 2018.
בעקבות הטקס, שנערך כמה ימים לאחר האסון, טען עו"ד בן-גביר כי הוא בוזה על ידי סכנין בגלל רעש ביציעים במהלכו. בפוסט שכתב בפייסבוק טען כי מדובר בקבוצה של מחבלים ונתמכת טרור. סכנין טענה כי בעקבות הדברים של בן-גביר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הקבוצה ברשת, וכי הדבר הוביל לסערה ציבורית סביב המועדון. לטענת נציגי סכנין, הטקס לא בוזה, לא נשמע כל רעש, ובן-גביר השמיץ והכפיש את הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר. לא יצטרך לשלם
(צילום: אבי מועלם )
כעת, בית משפט השלום בהרצליה נתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין הצדדים. על פי הסיכום, סכנין תבהיר כי היא מצרה על הרעש באצטדיון במהלך הטקס, ואילו בן-גביר יבהיר כי לא התכוון לייחס את הדברים להנהלת הקבוצה אלא לאוהדיה. התביעה של המועדון נגד בן-גביר תסולק מבלי שעורך הדין יצטרך לשלם פיצוי.
בדיונים שהתקיימו בפני השופט ד"ר יעקב שקד הסב השופט את תשומת לב הקבוצה לכך שאכן בקלטת שמתעדת את הטקס נשמע רעש, וכי טענת בן-גביר שהטקס בוזה עשויה להסתבר כנכונה. כמו כן הודיע בן-גביר כי בכוונתו להזמין את השחקן ערן זהבי כעד מטעם ההגנה להעיד על התנהגות אוהדי סכנין וכי הקבוצה "נתנה אות הוקרה למחבל עזמי בשארה". אנשי סכנין הבהירו מצדם כי הם אינם קשורים לביזוי הטקס וכי אין לקבוצה ולהנהלה כל חלק בכך.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין. ההנהלה לא אחראית לרעש
(צילום: ראובן שוורץ)
לאור אלה ובהמלצת השופט, הגיעו הצדדים להסכם לפיו הם ימסרו הודעה כי: "שמענו את הצעת בית המשפט, שניתנה לצרכי פשרה מבלי לחרוץ דעה ומפאת דרכי שלום, לפיה הצדדים מצרים על כך שהוקם על ידי קבוצת ילדים רעש באצטדיון דוחא בעת דקת הדומייה לזכרי הרוגי נחל צפית. הנתבע לא התכוון לייחס לתובעת/לעמותה המנהלת את קבוצת כדורגל בני-סכנין או לראשיה עידוד של הקמת הרעש כאמור לעיל".
כמו כן, לעניין הפוסטים שכתב בן-גביר נגד סכנין, הסכימו הצדדים לפרסם הודעה לפיה הם מגנים אלימות בכדורגל. התביעה הסתיימה כאשר כל צד יישא בהוצאותיו (בן-גביר ייצג את עצמו, סכנין יוצגה על ידי עורך הדין דן חי).
בן-גביר אמר: "אני שמח שהנהלת סכנין הבהירה שהיא מצרה על הרעש וביזוי הטקס על ידי אוהדים. מדובר בביזוי שפל ומגעיל שפוגע בכל מי שחי כאן. מתפלל ומקווה שסכנין לא תעשה יותר טקסי הוקרה לעזמי בשארה וראשיה יפנימו שמי שרוצה לשחק בליגה הישראלית חייב להיות נאמן למדינת ישראל. שמח שהתביעה הסתיימה ללא כל תשלום, וכפי שאמרתי אמשיך להילחם למען עם ישראל ומדינת ישראל".
תגובת בני סכנין: "המטרה שלנו הייתה שהפוליטיקאים יתנהגו על פי ערכי הספורט לפעילות שעל כר הדשא, ולפי ערכי הספורט והעצמת הקהילה והחברה. יש נוסחה משותפת".