הפועל באר שבע שבע תתמודד ביום חמישי נגד מאת'רוול הסקוטית בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. המנצחת בין השניים תעפיל לשלב הפלייאוף ממנו ניתן להעפיל לשלב הבתים של המפעל. הסקוטים, שחלפו אתמול על פני קולוריין הצפון אירית עם ניצחון בפנדלים, סיימו את העונה שעברה במקום השלישי והמכובד אחרי סלטיק האלופה וריינג'רס סגניתה.
מאת'רוול פתחה רע מאוד את הליגה ולאחר המחזור השביעי היא ממקומת במקום ה-12 והאחרון כשבמאזנה ניצחון בודד אחד לצד ארבעה הפסדים ושתי תוצאות תיקו. לפני שבועיים וחצי התמודדה מאת'רוול נגד שחקן שמכיר היטב את הפועל באר שבע. מדובר במגן הימני של סלטיק, חאתם אל חמיד, שלפני כשנה עזב את באר שבע לאחר שתי עונות די טובות. אלחמיד פתח והשלים 90 דקות בניצחון של קבוצתו אך לטענתו זה לא היה כל כך קל: "הם היו בסדר גמור פשוט אנחנו קבוצה איכותית יותר".
3 צפייה בגלריה
חאתם אל חמיד
חאתם אל חמיד
חאתם אל חמיד
(צילום: רויטרס)
מה היתרונות של מאת'רוול? "זאת קבוצה מאוד טובה ומסודרת הגנתית. בכלל יש להם שחקנים קשוחים ואגרסיביים מאוד. אם המשחק היה בחוץ אז לבאר שבע היה קשה מאוד לעבור שלב. היתרון הגדול של באר שבע הוא שהמשחק ייערך כאן בארץ. אני מעריך שזה יגרום לכך שבאר שבע תעבור שלב". ממי לבאר שבע כדאי להיזהר? "בתור שחקן סלטיק, כששיחקנו נגדם דיברו על החלוץ שלהם, טוני וואט. כשהוא היה צעיר הוא שיחק בסלטיק ובגיל 18 הוא כבש שער ניצחון על ברצלונה. זה היה בשנת 2011 ומאז עדיין זוכרים את זה כאן. ממה שהבנתי מאז הוא די בירידה ולא הצליח להישאר ברמות הגבוהות יותר". יש לציין שוואט כבש את השער הראשון בניצחון של קבוצתו אמש.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. משחק קל?
(צילום: ראובן שוורץ)

שביעות רצון מאנתוני וארן

הפועל באר שבע ניצלה עור שיניה ממבוכה גדולה והדחה על ידי לאצ'י האלבנית. ב"ש ניצלה בזכות ג'ונתן אגודלו שנכנס כמחליף להופעת בכורה וכבש שער בדקה ה-91 ושתי דקות מאוחר יותר, מחליף אחר, אנתוני וארן, כבש את שער הניצחון שקבע 1:2 לבאר שבע והעניק לה את הכרטיס לשלב הבא.
כבר לפני שלושה שבועות יכלה באר שבע להיעזר בשירותיו של ג'ונתן אגודלו, החלוץ הקולומביאני בעל הרזומה המרשים מהליגה במולדתו והליגה הארגנטינאית. במשך שלושה משחקים יוסי אבוקסיס החליט לא להעניק לו אפילו דקת משחק אחת. בעונות האחרונות בבאר שבע ידועים כקבוצה מאוד לא סבלנית כלפי הזרים שלה, שחלקם שוחררו והוגדרו כ"פלופים" לאחר תקופה קצרה בלבד. כבר היו כאלה שהחלו לבקר גם את אגודלו, עוד בטרם הספיקו לראותו במשחק רשמי. אתמול הוא הוכיח שיש לו מה לתת. גם המגן שון גולדברג, שסופג ביקורות רבות מהאוהדים, רשם משחק טוב שכלל בישול.
3 צפייה בגלריה
אנתוני וארן
אנתוני וארן
אנתוני וארן
(צילום: ראובן כהן)
לא רק אגודלו כבש שער בכורה אתמול, אלא גם אנתוני וארן. מאז שהצטרף בחלון ההעברות של חודש ינואר בעונה שעברה הוא לא הצליח לבסס מקום בהרכב וגם לא למצוא את הרשת. למעשה הוא לא היה כשיר לשחק חודשים ארוכים עד לאחרונה, זאת לאחר שהתלונן על כך שאינו חש בטוב. הוא עבר בדיקות מקיפות שלא הצליחו לפענח ממה הוא סובל.
בחודש האחרון הוא חזר לעצמו והחל להתאמן בצורה מלאה. במחזור הליגה הראשון נגד נתניה הוא נכנס כמחליף וגם בישול לסינטיהו סלליך בשער הניצחון 2:3. אתמול אחרי שהוא כבש גם ממנו יש תקוות גדולות שיממש את היכולות שהוכיח בבית"ר ירושלים גם בבירת הנגב. אם הוא ואגודלו יכנסו לכושר יהיה לאבוקסיס כאב ראש גדול מאוד שכן גם החלוץ הצעיר איתמר שבירו הוכיח עד עתה את יכולתו וכבש שני בשני המחזורים הראשונים בליגה.
דחיית המשחק מול הפועל חדרה בליגה הובילה לכך שבאר שבע תוכל לעשות הכנה אופטימלית יותר לקראת המשחק בשלב המוקדמות השלישי נגד הסקוטים ביום חמישי באיצטדיון המושבה. בבאר שבע מודעים לכך שמדובר ביריבה חזקה יותר מלאצ'י ושעליהם יהיה להיראות הרבה יותר טוב מאיך שנראו אתמול.