נבחרת ישראל תחל ביום חמישי (19:00) את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 עם משחק ביתי באצטדיון בלומפילד מול דנמרק, הנבחרת החזקה ביותר בבית.
אמנם כריסטיאן אריקסן, הכוכב הגדול של הדנים, ייעדר בשל מכת הקורונה באינטר, אך האורחת שתנחת ביום רביעי בישראל מלאה בשחקנים מצוינים ועל הנייר נראית פייבוריטית ברורה.
2 צפייה בגלריה
מרציאנו
מרציאנו
"כדורגל בלי קהל זה לא אותו משחק". מרציאנו
(צילום: עוז מועלם)
"בתור ספורטאי אתה רוצה להגיע להישגים. גם כשקשה וגם כשלא מצפים ממך ואומרים שאין סיכוי אתה עדיין רוצה לעשות משהו, להגיע למשהו, להגיע להישגים בחיים", התייחס שוער הנבחרת אופיר מרציאנו לפערים ברמות. "ואני חושב שזה מה מניע אותנו בקמפיין הזה. אנחנו צריכים להסתכל ממשחק למשחק. אנחנו מכירים את המציאות, יש בית לא קל ואתגר לא פשוט. ואם נבוא בגישה שיש מה להרוויח מהבית הזה ונבוא כדי להשתפר, אז אולי אפילו נפתיע את כולם".
השוער המשיך: "אני באופן אישי מאוד מתרגש, כבר שנה שלמה אנחנו משחקים בסקוטלנד ללא קהל. אני חושב שבסופו של דבר כדורגל בלי קהל זה לא אותו משחק. האנרגיות והתגובות שלהם. המשחק הזה מול הקהל זה משהו אחר. אני כבר לא יכול לחכות לקהל בבלומפילד".
על ההבדלים בין המצב בסקוטלנד ובישראל: "אני חושב שזה דבר מדהים. הגעתי אתמול מסקוטלנד והכל כאן כרגיל. בבריטניה הכל סגור. אני לא יודע כמה השפעה יש לזה על המשחק עצמו. ברור שזה יעזור שיהיה קהל ביתי. אבל המשחק הוא אותו משחק והשחקנים רגילים לשחק כבר שנה במצב הזה".
סאן מנחם: "זה לא נותן לי אובר ביטחון שאני המגן השמאלי היחיד בסגל. אני בחיים לא משחק עם אובר ביטחון. אני שמח שנוצר מצב כזה שסומכים עליי ואני אנסה להוכיח את עצמי. אני מתרגש מאוד. אני חושב שכל ילד שמתחיל לשחק כדורגל זה החלום שלו – לשחק בנבחרת. אני מקווה שאני אקח את זה למקום החיובי ואציג יכולת הכי טובה שאני יכול".
מגן מכבי חיפה הוסיף: "זה משחק ענק. אנחנו משחקים מול נבחרות מהטופ העולמי וזה בוחן אותך גם בתור שחקן לראות איפה אתה עומד מבחינה עולמית וצריך להשיג את היכולת הכי טובה".
2 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת באימון
שחקני הנבחרת באימון
הנבחרת תחייך גם בסיום המשחק? מנחם עם זהבי באימון
(צילום: ראובן שוורץ)
"יש משהו בדברים של וילי (על הסיכויים), צריך להיות ריאליים. כשחקן אתה תמיד רוצה לעלות למשחק ולהיות הכי טוב ושהנבחרת או הקבוצה יעשו את הכי טוב שאפשר. זה לא סוד. אני מקווה גם שזה מה שיהיה".
על היכולת של הנבחרת בהגנה אמר: "אני מסכים שהיו פה ושם טעויות בחלק האחורי. אבל משחק ההגנה מתחיל בחלוץ ועד לשוער. ואם כל אחד יבוא וייתן מאה אחוז, אז לא יהיו טעויות בהגנה. כל אחד יעזור לשני".
"אין ספק שיש פערי יכולת בינינו ובין דנמרק. אותי אישית זה לוקח יותר גבוה, להיות יותר חזק או יותר מהיר ולהוכיח שאין פערים יותר גדולים. יש לנו עכשיו נבחרות מאוד חזקות מולנו. אנחנו מסתכלים על האימון הבא והמשחק הבא ואנחנו מקווים להשיג כמה שיותר נקודות".