יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון והמאמן וילי רוטנשטיינר קיימו היום (שני) מסיבת עיתונאים לרגל המינוי המחודש של האוסטרי ולקראת קמפיין מוקדמות גביע העולם.
רוטנשטיינר פתח את דבריו באיחולי החלמה לחולים בקורונה והתייחס לחזרת הליגה בסוף השבוע האחרון: "ראיתי את המשחקים מאז החזרה, שהיו אינטנסיביים וטובים. זה חשוב מאוד".
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר. "צריכים להשתפר הגנתית"
(צילום: אורן אהרוני)
על מינויו לתפקיד והמטרות שלו הוא אמר: "זה כבוד גדול עבורי להיות מאמן הנבחרת. יש לנו מטרות לטווח ארוך, ואני רוצה קודם כל לדבר על התדמית של הנבחרת הלאומית. זו צריכה להיות נבחרת תחרותית ואיכותית אבל היא גם צריכה לעורר סימפטיה. השחקנים שלנו נלחמים עד הרגע האחרון ונשארים ביחד.
"המטרה השנייה שלנו היא להגיע לחזור להיות בטופ 3 במוקדמות הגביע העולמי ולחזור לדרג השלישי לקראת הקמפיין הבא. אנחנו רוצים להיראות טוב ולהשתפר מבחינה הגנתית, לשפר את המהירות של הנעת הכדור ואנחנו עובדים על זה מאוד קשה".
3 צפייה בגלריה
וייסמן חוגג
וייסמן חוגג
וייסמן. "כמה שיותר שחקנים בליגות בכירות"
(צילום: gettyimages)
על היריבות בקמפיין הקרוב: "יש לנו יריבות חזקות מאוד. דנמרק מדורגת במקום ה-12 בעולם, אוסטריה 23 וסקוטלנד 47. האסטרטגיה הטובה ביותר שיכולה להיות לנו היא להסתכל רק על המשחק הקרוב ועל האתגר הבא. אנחנו רוצים לקחת נקודות בבלומפילד בשני המשחקים הקרובים. אנחנו רוצים להאמין בנבחרת שלנו וביכולות שלנו. יש לנו שחקנים נהדרים. נוכל לגרום לדברים שאנחנו רוצים לקרות רק אם האמונה, וזה צריך להיות משותף גם לאנשים בישראל. אני מקווה שיכירו בעבודה הקשה שלנו וימלאו את היציעים ברגע שאפשר יהיה. רק המוטיבציה הפנימית שלנו היא שמשמעותית לסיכויי ההצלחה".
"ככל שיהיו לנו יותר שחקנים בליגות בכירות כך מצבנו יהיה טוב יותר. שון וייסמן בספרד הוא דוגמה טובה", אמר רוטנשטיינר, והתייחס לעוד ליגיונר: "אני רוצה לברך את ליאור רפאלוב על הזכייה בתואר שחקן השנה בבלגיה", אמר בתשובה לשאלה על הליגיונר, "אני מזמין את השחקנים שהכי מתאימים לי. יכול להיות שהוא יוזמן ויכול להיות שלא".
קודם לכן, חסון פתח וסיפר שיאיר טפר יו"ר איגוד השופטים מונה לפרויקטור ליחסים הספורטיביים עם איחוד האמירויות. בהמשך הוא אישר כי נפגש עם יוסי בניון והציע לו את תפקיד המנהל הטכני, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
"שאלו אותי על מינוי רוטנשטיינר אם לא איבדנו את הדרך ואני רוצה לומר שההיפך הוא הנכון. אנחנו ממשיכים עם הדרך הישראלית, התוכנית שגובשה יחד עם וילי. מדובר בשנה קשה מאוד ולמרות זאת המשכנו לשים לנגד עינינו את הילדים והנוער, הקמנו במכמורת את האקדמיה הראשונה לילידי 2007, יש שם 25 ילדים וזהו חוד החנית. פתחנו גם שלושה מרכזי מצוינות וההשקעה הזו נותנת לנו את התקווה לעתיד".
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
לגבי החלטת ועדת האיתור אמר חסון: "רק ביולי נמסר לנו שהמשחקים של ליגת האומות בקמפיין שהסתיים זה מכבר יתקיימו בכלל. עמדנו ביעד של הישארות בדרג B. קיבלנו החלטה שרוטנשטיינר יישאר המאמן של הנבחרת. הוא ימשיך לסייע מניסיונו ולתרום למנהל הטכני שייכנס לנעליו וימונה בתקופה הקרובה. אני חושב שבשנתיים האחרונות נעשתה עבודה מצוינת בנבחרת, מבחינת ההתנהגות ומבחינה מקצועית. בעבר לא השקיעו בהתאחדות סכומים כמו שהשקענו במערך המקצועי של הנבחרת".
חסון הגדיר את המטרות: "המטרה שלנו היא להיות תחרותיים ולצבור מספיק נקודות כדי שבקמפיין הבא נחזור לדרג 3 שאיבדנו את מקומנו בו בשנים האחרונות".
יו"ר ההתאחדות סיפר שהמשחקים נגד דנמרק ונגד סקוטלנד ייערכו באצטדיון בלומפילד. "אנחנו מאוד מקווים שיתאפשר לנו להכניס קהל ליציעים. הצגנו מתווה ברור למשרד הבריאות ואני אופטימי בגלל קצב החיסונים. יש עוד חודשיים".