"בראש סדר העדיפויות שלנו כרגע נמצאת הליגה הישראלית שבה אנחנו נמצאים תחת לחץ. בפעם הבאה נגד ויאריאל ננסה להילחם יותר על מנת להוציא משהו", כך נשמע מאמן מכבי תל אביב יורגוס דוניס אחרי התבוסה אמש 4:0 מול ויאריאל.
דוניס סיפר בצורה כנה כי ההחלטה שלו על ההרכב שכלל שחקנים מחליפים רבים נבע מהלחץ שנוצר על המועדון בליגת העל, בה צברה הקבוצה שלוש נקודות בארבעת המשחקים הראשונים של העונה.
3 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
קודם כל הליגה. יורגוס דוניס
(צילום: EPA)
"אנחנו צריכים לקבל את המציאות, ושאנחנו נמצאים תחת לחץ בליגה. חשוב לנו להתחיל לנצח, לספק הופעות טובות יותר אחרי שבשנתיים האחרונות המועדון זכה באליפויות וצריכים לשמור על זה, צריכים להתחיל את זה מיום ראשון במשחק בסכנין", הסביר דוניס, שעלה עם הרכב שכלל שישה שינויים לעומת זה שפתח נגד מכבי חיפה, כולל שחקנים כמו המגן בן ביטון, מתן בלטקסה, עדן קארצב וטל בן-חיים, גם ניק בלקמן, שנפצע במשחק ועדיין לא ברור מה מצבו. הספסל של דוניס כלל שחקני הרכב מובהקים כמו אייל גולסה, דור פרץ, דן ביטון, שרן ייני, מאור קנדיל, כמו גם איתי שכטר, אבי ריקן ואלכסנדר פשיץ' ששיחקו במשחקים האחרונים.
במכבי כימתו מראש את הסיכוי להפתיע בספרד לאחוזים נמוכים, ולכן דוניס עשה סוויץ' וחשב בעיקר על חלוקת כוחות נכונה לקראת המשחק נגד סכנין, מה שמצביע על הלחץ הגדול ששורר במועדון, עליו העיד המאמן היווני בעצמו בשל פתיחת העונה הלא הטובה. "המשחק נגד סכנין הוא הכי חשוב", אמרו במועדון.
3 צפייה בגלריה
ניק בלקמן
ניק בלקמן
ייבדק. ניק בלקמן
(צילום: רויטרס)
במכבי היה חשש כי בשל מזג האוויר הסוער והגשם הרב שירד על האצטדיון בוויאריאל, שגרם לעיכוב של שעה ועשר דקות בפתיחת המשחק, הוא יידחה להערב ב-22:00, אולם בסופו של דבר החליט צוות השיפוט כי המשחק ייפתח בכל זאת אחרי המתנה ארוכה של שתי הקבוצות.
אחרי הסיבוב הראשון בשלב הבתים, כבר די ברור כי ויאריאל תעלה מהמקום הראשון. המלחמה הגדולה תהיה על המקום השני בין מכבי לסיבאספור, כשהטורקים ניצחו אמש את קרבאך 0:2. אחרי פגרת הנבחרת מכבי תארח בבלומפילד (26 בחודש) את הספרדים, ונראה כי המשחק המשמעותי ביותר יתקיים בתל אביב מול הטורקים ב-10 בדצמבר שצפוי להכריע את העולה השנייה לשלב 32 האחרונות.
דוניס חזר למערך שלושת הבלמים אמש בספרד, ועדיין מכבי ספגה שערים קלים מדי. "היה פער בין המידע לפני ואחרי המשחק", הסביר המאמן היווני שבין היתר ראה כיצד קרלוס באקה כובש כבר בדקה הרביעית שער קליל מהקרן. "ניסינו לתקן ואנחנו מבינים שצריכים לשפר את זה בליגה המקומית. לא ריאלי להשוות משחקים כמו זה לליגה בישראל, בה רוב הקבוצות משחקות מולנו במשחק עומק ומתפרצות שאנחנו צריכים לדעת לסגור. כל השבועות האחרונים היו מסובכים מבחינתנו בגלל הקורונה, שחקנים לא התאמנו, עכשיו זה הזמן לתקן, למרות שגם אחרי המשחק בראשון הרבה שחקנים שלנו ייצאו לנבחרת. אני משוכנע שבמשחקים הקרובים תהיה פה קבוצה חזקה מאוד".
3 צפייה בגלריה
קרלוס באקה נוגח לרשת של מכבי ת"א
קרלוס באקה נוגח לרשת של מכבי ת"א
משחק ההגנה איכזב. קרלוס באקה נוגח לרשת של מכבי ת"א
(צילום: רויטרס)
על המשחק החד צדדי: "ידענו את האיכויות של ויאריאל, לא ניסינו לחפש תירוצים, התחלנו עם ספיגה של שער קל מאוד, ניסינו לייצר בטחון אבל שיחקנו נגד שחקנים איכותיים וקבוצה איכותית, הם עשו לעצמם עבודה קלה עם הטעויות שלנו".
כשנשאל על ההצהרה של מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה שאמר כי בעידן הקורונה אין מאמנים, ויותר חשובים מאמני הכושר, הוא השיב: "אנחנו יודעים שהכדורגל שונה בקורונה, אין אוהדים ויש הרבה משחקים, השחקנים צריכים להיות בכושר. אני חושב שהמאמנים מעורבים בהכנת הקבוצה, ערבוב הסגל, כמו שעשינו הפעם, על מנת להתחיל לנצח בליגה המקומית. אנחנו צריכים להכין את השחקנים שלנו למצב של כושר טוב, אני מרגיש כמו מאמן רגיל ולא מאמן כושר".
המגן הספרדי אנריק סאבוריט סיכם: "אנחנו מאמינים שאפשר לעלות מהבית הזה. לא אכפת לי באיזו עמדה אני משחק, אני רק רוצה לשחק וליהנות, גם אם יגידו לי לשחק כקשר. אחרי הקורונה מבחינתי זה הרגיש כמו טרום עונה, זו הייתה תקופה קשה, אנחנו עכשיו כבר באותה רמת כושר של יתר השחקנים".