"באתי להפועל פתח תקווה כי זה מועדון גדול עם מסורת, ועם אוהדים שהמועדון הוא הלב והנשמה שלהם. ראיתי דברים חיוביים", כך אמר איל ברקוביץ' במסיבת עיתונאים שהתקיימה בצהריים (ראשון) בה הוצג רשמית כמנהל המקצועי החדש של הקבוצה השקועה במקום הלפני אחרון בטבלת הליגה הלאומית.
"יש פה מתקן יוצא מהכלל ברמה של ליגת העל ואפילו יותר, וגם אווירה יוצאת מהכלל. זה מקום בשביל להצליח. יש לי הרגשה שבעוד שנתיים או שלוש הפועל פתח תקווה תגיע למקום שהיא צריכה להיות בו", הוסיף ברקוביץ'.
3 צפייה בגלריה
ברקוביץ' עם המנכ"ל אבי יחיאל ויו"ר העמותה שגיא שיינר
ברקוביץ' עם המנכ"ל אבי יחיאל ויו"ר העמותה שגיא שיינר
ברקוביץ' עם המנכ"ל אבי יחיאל ויו"ר העמותה שגיא שיינר
(צילום: הפועל פ"ת)
בנוגע לסכומים אותם הוא מתכוון לגייס ולהשקיע, אמר ברקוביץ': "לא רוצה לדבר על כספים, אבל מבטיח שתהיה פה השקעה גם בקשר למה שהשם איל ברקוביץ' יכול להביא. האוהדים ימשיכו לתרום ואיל יביא את הצד שלו. הכסף הוא הדבר הפחות חשוב עכשיו. התחייבתי להביא סכום מההון האישי שלי וגם ספונסרים, אבל לא באנו בשביל הכסף. באנו כדי שהמועדון הזה יחזור להיות אחד הגדולים בישראל. אם לא נצליח נלך הביתה. באנו כדי להחזיר את הקבוצה לימים היפים. זה ייקח זמן".
על הצעדים אותם הוא מתכוון לבצע עם כניסתו לתפקיד אמר: "אני עוקב אחרי הקבוצה כבר חודש וחצי. התנהל מו"מ, לא פשוט לשמור על דיסקרטיות, אבל הצלחנו. זה הראה גבריות ולויאליות. כולנו יודעים מה המצב המקצועי, אבל ראיתי קבוצה טובה בחודש האחרון שיודעת מה היא רוצה מעצמה. נביא 3-2 שחקנים בנקודות שצריך, וננסה להשתפר בצד המקצועי. צריך להחזיר למועדון הזה את הווינריות".
3 צפייה בגלריה
ברקוביץ'. יביא לפ"ת את הווינריות שלו?
ברקוביץ'. יביא לפ"ת את הווינריות שלו?
ברקוביץ'. יביא לפ"ת את הווינריות שלו?
(צילום: ראובן שוורץ)
ברקוביץ' דיבר על השאיפות האישיות שלו: "אני לא מפחד מאתגרים, ויש לי פה אתגר גדול. גם אם נרד ליגה אשאר, כי אני חושב שהמועדון הזה ראוי לאנשים מקצועיים וטובים. אני לא מכיר מועדונים שהאוהדים תורמים מיליון וחצי שקל במצב הזה. כשתיגמר הקורונה יהיו פה 4,000 אוהדים. נקווה שנוכל להצעיד את המועדון למקום שמגיע לו".
כשהזכירו לברקוביץ' את הכעס של חברי העמותה על כך שמינויו לא עלה להצבעה ונעשה מבלי שהם קיבלו פרטים על כך, וזאת על אף שמדובר בקבוצת אוהדים, הוא אמר: "הכל יתנהל בשקיפות מלאה, אף אחד לא בא לגנוב את המועדון. העמותה תדע בכל רגע נתון מה אנחנו עושים".
ברקוביץ' נשאל אם קיים בחוזה איתו סעיף המונע ממנו למנות את אחיו ניר למאמן, והשיב: "ניר הצליח. אם לא הייתי נותן לו את הצ'אנס אף אחד לא היה נותן לו צ'אנס. הוא כבר הוכיח שהוא מאמן ראוי לפחות לליגה הלאומית. עד סוף השנה יש פה מאמן, חיים שאבו, ואם הפועל פתח תקווה תרצה את ניר הוא יהיה פה, אבל זו לא החלטה שלי. הלוואי שהוא היה פה עכשיו".
3 צפייה בגלריה
ברקוביץ' על הקווים
ברקוביץ' על הקווים
ניר ברקוביץ'. איל: "הלוואי שהוא היה פה עכשיו"
(צילום: אורן אהרוני)
על הלקחים שלמד מהעבר, הוסיף ברקוביץ': "הצלחתי בכל המקומות. נשר זה מועדון שהקמתי מאפס. גידלתי כמה שחקנים שמשחקים היום בליגת העל. אני בא בטוב, יש פה אנשים טובים ואווירה טובה. אני מעדיף לתת צ'אנס לילדים מהנוער מאשר סתם להביא מישהו כדי להגיד שהבאתי. אם נישאר בליגה השנה נרצה בעונה הבאה לנסות לעלות".
ברקוביץ' נשאל אם לא חשב לשמש כמאמן, והגיב: "חשבתי על זה. מישהו כתב לי 'לך תאמן'. זה רעיון לא רע, אבל כרגע החלטתי שאני לא מאמן. אומרים שהדרך לנבחרת עוברת דרך פתח תקווה. נראה אם זה נכון".