בני סכנין נקנסה ב-30 אלף שקל על ידי המינהלת בעקבות האירועים בסיום המשחק אתמול באצטדיון דוחא, אחרי שניצחה 0:3 את הפועל ראשל"צ. אוהדי הקבוצה שהגיעו מחוץ לאצטדיון רקדו וחגגו את הניצחון שפתח פער של חמש נקודות מהמקום השלישי. לאחר מכן הפילו את השער שליד כניסת האמבולנס והתערבבו עם השחקנים. הם הניפו אותם על הכתפיים והדליקו אבוקות וזיקוקים. 45 דוחות חולקו על ידי המשטרה, שגם עצרה שני אוהדים. סכום הקנס ייתרם על ידי המינהלת למוסד רפואי המטפל בחולי קורונה.
במכתב שנשלח על ידי יו"ר המינהלת ארז כלפון ליו"ר סכנין מוחמד אבו יונס, נכתב בין היתר: "עם תום המשחק, במקום לרדת לחדרי ההלבשה, שחקני קבוצתכם חגגו עם אוהדי הקבוצה תוך שהם מתחבקים, רוקדים ומצטלמים עמם והכל תוך הפרה בוטה וצורמת של כללי הריחוק החברתי בכלל והנחיות משרד הבריאות והמנהלת לספורטאים בפרט. הדבר התרחש בניגוד גמור להנחיותיה הברורות של המנהלת ושל משרד הבריאות; הזלזול המחפיר שהופגן בולט במיוחד על רקע תקופה בה אנו עדים לעליה משמעותית במספר חולי הקורונה. מינהלת הליגות תראה בחומרה כל הפרה נוספת של הכללים ותנקוט באמצעים החמורים ביותר בגין כל הפרה נוספת של מי מהקבוצות, השחקנים או אנשי הצוות
4 צפייה בגלריה
בני סכנין
בני סכנין
החגיגות בסיום הניצחון על ראשל"צ
(צילום: מוחמד חניף)
היו"ר מוחמד אבו יונס ושאר חברי ההנהלה ניסו להרגיע את הרוחות, יחד עם כוחות האבטחה שהיו במקום על מנת לנסות ולהמעיט את הנזק, מה שלא צלח במיוחד. המנכ"ל חאלד דוכי סיפר: "אסרנו על השחקנים לחגוג וביקשנו מהם לעזוב מיד את המקום ולהיכנס לחדר ההלבשה, שם הם היו סגורים דקות ארוכות אחרי המשחק. רצינו שכולם יעזבו את השטח ולא תיווצר שוב התקהלות. במקביל פתחנו את המגרש הצמוד כדי לנסות להרחיב את השטח, שיהיה יותר מרחב ושם יוכלו אנשים לחגוג".
"כל העיר הייתה בחגיגות", המשיך דוכי. "השמחה הייתה גדולה וקשה היה לעצור אותה. אולי לאנשים מבחוץ קשה להבין את הרגשות והתחושות. השחקנים לא השתוללו, הם חגגו יחד. להעניש? אני לא יודע על מה הרעש. אנחנו שומרים על הוראות משרד הבריאות. נגיב בהתאם לכל תרחיש".
4 צפייה בגלריה
בני סכנין
בני סכנין
השחקנים מתערבבים עם האוהדים. "זה לא היה כדי לעצבן"
(צילום: מוחמד חניף)
4 צפייה בגלריה
אוהדי סכנין פורצים לדוחא
אוהדי סכנין פורצים לדוחא
מרחק נגיעה מליגת העל. המאמן אלדד שביט מונף באוויר
(צילום: אביהו שפירא)
על כך שסכנין רחוקה שתי נקודות מליגת העל, אמר דוכי: "חיכינו לרגע הזה הרבה מאוד זמן. השקענו ועבדנו קשה מאוד במהלך כל העונה. סכנין ראויה לליגת העל. כל המגזר שמח על העלייה".
עלי עותמאן הדף בכעס את הביקורות על ההתנהגות של השחקנים: "מה קרה? קשה לאנשים לראות שסכנין שמחה ועולה ליגה. כמו תמיד כשמדובר בסכנין יש עליהום. מישהו הפר את ההוראות בכוונה? האוהדים שלנו חיכו כל כך הרבה זמן לרגע הזה ולא כדי לעשות למישהו דווקא או כדי לעצבן. בדרבי התל אביבי עשו דברים לא פחות חמורים. ומה עשו? נתנו קנס. אנחנו חוזרים לליגת העל בזכות. גם הקורונה לא תעצור אותנו".
ומה יקרה אם סכנין תספוג קנס? "אז תספוג, הכל בסדר", הוסיף עותמאן. "גם אם זה יהיה 100 אלף שקל זה בסדר. החשוב הוא שאנחנו חוזרים לליגת העל אחרי שנתיים קשות ואחרי שבחודש ינואר הקבוצה כמעט התפרקה כי לא היו שחקנים".
4 צפייה בגלריה
אוהדי סכנין פורצים לדוחא
אוהדי סכנין פורצים לדוחא
"השמחה הייתה באופן ספונטני". אוהדי סכנין
(צילום: אביהו שפירא)
חבר ההנהלה והדובר מונדר חלאיילה: "השמחה הייתה באופן ספונטני. הנהלת המועדון תשוחח עם השחקנים ותסביר להם כי הם טעו בהתנהלותם. כולם יעברו בדיקות קורונה ונמתין לתוצאות. אנחנו מגנים את התמונות והמראות שהיו בסיום המשחק ללא היסוס".
מי שיצא להגנת המועדון הוא ח"כ אחמד טיבי, שנכח במשחק: "עזבתי את המגרש מהר ולא ראיתי את האירועים שהתרחשו אחרי זה. אני לא מצדיק את ההתנהגות הזאת, אבל צריך גם להבין שהשמחה הייתה גדולה. סכנין חשובה לליגת העל ומגיע כל הכבוד לכל המערכת".
פורסם לראשונה: 07:04, 26.06.20