תיק החקירה בעניינה של המתנדבת בפרשה, בה נחקר מנכ"ל הפועל חיפה אורן שטרלניג, הועבר לפרקליטות מחוז חיפה אשר אמורה לבחון את מכלול הראיות התיק ואז תכריע - האם יוגש כתב אישום נגדו.
ההחלטה בתיק אמורה לקחת מספר שבועות, כאשר שטרלניג מצידו ממשיך לטעון לחפותו וכי יש לו הוכחות בנוגע לאי אמינותה של המתלוננת נגדו. המנכ"ל עשוי לסיים כבר השבוע את תפקידו במועדון ולצאת לחופשה עד להתבהרות הפרשה, כדי לאפשר למועדון להתרכז בהכנת הקבוצה לעונה הבאה. הבעלים, יואב כץ, אינו יודע מתי ואם בכלל יוגש כתב אישום נגד שטרלינג, שאמור להשתחרר השבוע ממעצר הבית בו שהה בתקופה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
אורן שטרלינג
אורן שטרלינג
אורן שטרלינג
(צילום: עוז מועלם)
כץ גם טרם הכריע סופית בעניין השחקן הנשוי, שניהל לכאורה רומן עם המתנדבת במועדון, ואמר בעניין זה: "כל החלטה נקבל בשיקול דעת ואחרי שתתברר לנו התמונה הכללית. אם הטענות כביכול ששחקן שלנו ניהל רומן עם המתלוננת, הרי שזה חמור מאוד. נשב והמאמן אלישע יכריע בנושא לפי מכלול השיקולים".
המתלוננת טענה ששטרלינג ניצל אותה מינית במשך תקופה ארוכה. "באחד האירועים אורן המנכ"ל הגיע, סגר מאחורי את הדלת באצטדיון והתקרב אליי כשהיד שלו בתוך המכנסיים שלו. הוא אמר לי שאם אני לא רוצה שמי שלא צריך לדעת יידע על הפרשה שלי עם אחד השחקנים הנשואים במועדון, אז קדימה, אני יודעת מה אני צריכה לעשות".
שטרלינג מצידו טוען בתוקף כי מדובר בעלילה ואף חשף כי יש לו התכתבויות ועדויות המוכיחות זאת. "עורכי דיני מחזיקים בחומר רב, מוקלט ומתועד, שיוכיח את השתלשלות האירועים המלאה. כך למשל, בידי הקלטה של שיחת טלפון מלאה וארוכה שקיימתי עם המתנדבת יום אחד לפני שהגישה את תלונתה השקרית והזדונית. כל מי שישמע את השיחה יבין שכך לא מדברת בחורה שנפגעה מינית או נסחטה. בקור רוח, בשיחה חברית ועניינית היא מבקשת לעבוד במועדון ואומרת שתעשה הכול בשביל עבודה בהפועל חיפה. במהלך השיחה, וגם אחרי שיחות מקדימות, היא מבינה שהפועל חיפה לא תעסיק אותה ולכן בחרה בדרך של הגשת תלונה זדונית".
2 צפייה בגלריה
צילומי ההתכתבות של שטרלינג עם המתלוננת
צילומי ההתכתבות של שטרלינג עם המתלוננת
צילומי ההתכתבות של שטרלינג עם המתלוננת
(צילום מסך)
שטרלינג מונה לתפקיד בשנת 2017, ומאז נחשב ליד ימינו ואיש סודו של הבעלים כץ. הוא אוהד מושבע של הקבוצה מילדותו, ובהמשך שימש כמזכיר המועדון ומנהל מחלקת הנוער בתקופת פירוק הקבוצה. גורמים במועדון סיפרו כי הבעלים מאוכזב מהפרשה ולא פסלו את האפשרות שהמנכ"ל יוצא לחופשה כפויה. "אני לא המשטרה ואני לא יודע דברים מעבר למה שכולם יודעים", הגיב כץ לאחר פרסום הפרשה, "נחכה לתוצאות החקירה".