המסע לליגת האלופות מתחיל. מכבי תל אביב הוגרלה היום (ראשון) בסיבוב המוקדמות הראשון של הצ'מפיונס ותארח את FC ריגה הלטבית ב-18 או 19 באוגוסט.
בניגוד לשיטה הרגילה של בית וחוץ, המפגש יוכרע במשחק אחד ונכון לעכשיו עדיין לא ברור היכן הוא יתקיים. בעקבות ההחלטה של אופ"א כי מדינות "אדומות" (בהן התחלואה של הקורונה גבוהה) לא יוכלו לארח, מכבי עלולה להעתיק את המשחק ליוון, פולין, הונגריה או קפריסין. למרות זאת, במכבי עושים מאמץ לקיים את המשחק בארץ.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א
מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בכל מקרה, האלופה הישראלית צפויה להגיע להתמודדות כפייבוריטית, וכבר מחר היא תדע מי היריבות הפוטנציאליות בסיבוב המוקדמות השני. הפעם האחרונה שמכבי ת"א שיחקה בשלב הבתים בצ'מפיונס הייתה בעונת 2015/16, אז הפסידה את ששת המשחקים שלה ורשמה שער זכות בודד (פנדל של ערן זהבי).
אם הצהובים יחלפו על פני הלטבים הם יהיו מדורגים גם בשלב הבא, הדחה מפתיעה תוריד אותם לסיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית.

בכושר נהדר: הכירו את יריבת מכבי

ריגה כבר החלה את העונה במדינתה ואחרי 13 מחזורים היא מדורגת ראשונה עם מאזן נהדר של 12 ניצחונות והפסד בודד. מדובר במועדון חדש (נוסדה ב-2014), אבל עובדים שם מהר. ריגה זכתה בדאבל ב-2018 ואליפות ב-2019 והיא פייבוריטית לזכות בשלישית.
המאמן שלה הוא אקס ספרטק מוסקבה, אולג קונובוב, שהוביל לפני שנתיים את הרוסים לשלב הבתים בליגה האירופית. הוא הצטרף אל הלטבים בחודש פברואר האחרון, וכאמור פתח מצוין את העונה.
הלטבים מסתמכים על שחקנים זרים, בעיקר ברזילאים (פליפה בריסולה, סטאניו ג'וניור, רוג'ר ודריו), ובחוד יש לה את קולה אמבומו הקונגולזי שכבש שבעה שערים ב-13 משחקים. האוקראיני רומן דבלקו, מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה עם שבעה כיבושים, הבקיע העונה כבר ארבעה.
2 צפייה בגלריה
אולג קונונוב
אולג קונונוב
אולג קונונוב
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 12:44, 09.08.20