הפועל פתח תקווה ירדה הערב (שלישי) לליגה א' למרות 1:2 על הפועל עפולה ובגלל ניצחון בתוצאה זהה של הפועל אום אל פאחם על כפר קאסם, במחזור האחרון והדרמטי של הפלייאוף התחתון בלאומית. בסיום המשחק המנהל המקצועי ואחד מהבעלים של היורדת הטרייה, איל ברקוביץ', זעם וטען כי משהו לא היה כשר במשחק המקביל.
"שישימו את זה בחדשות ויפתחו עם זה את כל העיתונים", אמר ברקוביץ' הטעון לאחר השריקה. "תראו את הגול שכפר קאסם הבקיעה בדקה ה-90 ואחרי זה נדבר. אם תאשרו לי שהוא חוקי, אני כמו גבר לוחץ יד לכולם והולך הביתה. אני רוצה שיראו את השער הזה בגדול בכל פתיחת מהדורה ושיחקרו את המשחק הזה ואת השוער ואת כולם".
בעקבות הטענות החמורות של ברקוביץ', מאמן כפר קאסם שלומי דורה נחלץ להגנתו של שוער הקבוצה, צליל חתוכה: "זה היה שער עצמי מבאס. לא באשמת השוער. כולם ראו שהכדור פגע בבלם בדרכו לשער. ההאשמות כלפי השוער לא מכובדות, עושים לו עוול".
2 צפייה בגלריה
ברקוביץ' בסיום המשחק
ברקוביץ' בסיום המשחק
ברקוביץ' בסיום המשחק
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
הפועל פתח תקווה
הפועל פתח תקווה
שחקני פתח תקווה בסיום
(צילום: אורן אהרוני)
מנגד, יו"ר אום אל פאחם, אחמד אבו אלעם, ביקש להתרכז בכלל במשחק השלישי מבין קרבות התחתית בו הביסה הפועל עכו 0:5 את אחי נצרת ושרדה בליגה: "מעולם, בחלומות של כל אנשי הליגה, לא חשבנו שהם ינצחו 0:5 את אחי נצרת. לא האמנתי לזה. אני חושב שהייתה כאן יד מכוונת. אני מתכוון מחר בבוקר לפנות לבית המשפט כדי שיחקרו את כל שלושת המשחקים שהיו. כפר קאסם היום מולנו נלחמו כמו אריות. ראיתי אותם העונה בכמה משחקים והם לא שיחקו ככה".
יו"ר אום אל פאחם גם התייחס לטענות נגד קבוצתו: "אני חושב שהכדור פגע בראש של שחקן ושינה כיוון. השוער הלך לכיוון אחד והכדור הלך לכיוון אחר. ניצחנו בצדק וזה לא חוכמה".
אבו אלעם הוסיף: "אם ניקרא לחקירה גם אנחנו נגיע בכיף. המשחק שלנו היה משחק סופר ספורטיבי הקאנו דם במשחק הזה עד שהבקענו. שוער שלהם דווקא היה מעל רמתו. אם נוזמן לחקירה נבוא כמו גדולים".