ההחלטה בהתאחדות לכדורגל שלא למנות יוסי אבוקסיס, שהיה המועמד המוביל מהרגע הראשון לאימון הנבחרת, לקראת ליגת האומות הנוכחית וחצי גמר פליייאוף היורו בסקוטלנד - שני קמפיינים שיסתיימו בחודש הבא, נועדה שלא להכשילו לקראת המשימה שסומנה בעבורו מראש: מוקדמות יורו 2024.
בשיחות שהתקיימו בהתאחדות הוחלט שלא למנות את אבוקסיס כבר לפני חודשיים, בשל ההנחה המוקדמת כי סיכויי העלייה ליורו דרך הפלייאוף נמוכים, עלייה למונדיאל דרך ליגת האומות אפסית ולכן המינוי יפחית את שווי המניות שלו עוד לפני רגע האמת. אחרי ההפסד בסקוטלנד, אבוקסיס שב להיות המועמד המוביל, כשבמקביל ימונה מנהל טכני ישראלי שיוגדר מראש כמי שלא יעסוק בענייני הנבחרת הבוגרת.
2 צפייה בגלריה
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
(צילום: אורן אהרוני)
גם העפלה לקמפיין הבא, מוקדמות המונדיאל, בלתי אפשרית מבחינת היכולת של הכדורגל הישראלי. אבל מהצד השני, יהיה זה קמפיין של חילופי שחקנים ושפשוף של המאמן הבא, למרות שלאבוקסיס יש ניסיון של ארבע שנים כעוזרו של אלי גוטמן בנבחרת.
מבחינת ההתאחדות אבוקסיס מוביל במירוץ לתפקיד מאחר ומדובר במאמן שהצליח עם קבוצות קטנות כמו בני סכנין ובני יהודה, סימולציה למעמד הנבחרת באירופה ונחשב למאמן הנוקאאוט הישראלי הטוב ביותר, כולל הגביעים עם בני יהודה ובאר שבע וגם ההצלחה במשחקים באירופה, כולל העלייה הטרייה לשלב הבתים בליגה האירופית עם ב"ש על חשבונה של ויקטוריה פלזן העדיפה.
2 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר
רוטנשטיינר
נזק למשימה אבודה מראש. רוטנשטיינר
(צילום: שרון צור)
בהתאחדות העריכו כבר בקיץ כי סיכויי ההעפלה ליורו דרך הפלייאוף נמוכים ועלייה למונדיאל דרך ליגת האומות (במסגרתה תארח הערב את צ'כיה) הם אפסיים, זו הסיבה שהוחלט לתת לרוטנשטיינר את התפקיד, כאשר רק עלייה ליורו תביא להמשך ההתקשרות עימו. האוסטרי ייפרד מההתאחדות בחודש דצמבר ויקבל פיצוי של שבע משכורות (כחצי מיליון שקל).
המשחק הראשון בקמפיין מוקדמות המונדיאל יגיע בחודש מארס, כשאבוקסיס אמור להיות בעיצומה של העונה עם הפועל באר־שבע. הפתרון: המאמן "יושאל" להתאחדות לטובת משחק אחד וימשיך בקמפיין אחרי סיום העונה בליגת העל. במקביל, בהתאחדות הוחלט למנות מאמן טכני ישראלי, אבל הפעם ההגדרות יהיו ברורות מראש והוא יעסוק רק בנבחרות הצעירות, חינוך מאמנים, אקדמיה ומרכזי מצוינות. הנבחרת הבוגרת: מחוץ לתחום.