להתאחדות לכדורגל יש מנכ"ל חדש. מינויו של יוסי שרעבי לתפקיד אושר בצהריים (חמישי) בישיבת הנהלה. שרעבי, מגיע עם לא מעט ניסיון, אחרי שהיה בעבר מנכ"ל משרד הספורט בתקופת מירי רגב.
"מבקש להודות להנהלת ההתאחדות וליו"ר אורן חסון על האמון. אני רואה בתפקיד שליחות חינוכית-חברתית ומשימה לאומית ושמח על האתגר. יחד עם הנהלת ההתאחדות והעומד בראשה נפעל להוביל שינויים שרבים מייחלים להם", אמר שרעבי אחרי אישור המינוי.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי
מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי
שרעבי
(צילום: אורן אהרוני)
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הוסיף: "אנחנו מאחלים ליוסי הצלחה גדולה. ברור כי מדובר באדם ראוי עם יכולות מרשימות והוא יסייע לנו בקידום ובשיפור דברים רבים. האמון המלא של ההנהלה בו הוא אמירה ברורה ומשמעותית".
כמו כן, בישיבה אושרו גם המינויים של יילה חוס למנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות, ואלון חזן כמאמן הנבחרת הצעירה.
במקביל, בהתאחדות אישרו הבוקר רשמית את חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet לגבי שכר בעלי התפקידים, כאשר וילי רוטנשטיינר משתכר כ-67 אלף שקל בחודש, וחוס, ישתכר כ-51 אלף שקל.

בהתאחדות פועלים נגד הקיצוץ בהקצבות לכדורגל

הנהלת ההתאחדות דנו גם בהשלכות ההמלצות המתגבשות של המועצה הלאומית לספורט, לפיהן חלקו של הכדורגל בהקצבות ירד מ-32 אחוז כיום ל-15 אחוז בלבד.
היו"ר אורן חסון והמנכ"ל היוצא רתם קמר, הציגו את הבעיה בהמלצות ואת החשש לפגיעה קשה בעיקר במחלקות הנוער וקבוצות מהליגות הנמוכות. אחת הסיבות לירידה הצפויה היא הקושי להגדיל את מספר הספורטאים הפעילים, אבל בהיעדר השקעה בתשתיות קיים קושי גדול בטיפול בנושא. אם ההמלצות יתקבלו יפחת חלקו של הכדורגל ל-40 מיליון שקל, לעומת 47 כיום וסכומים גבוהים יותר בעבר.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. פועל בנושא
(צילום: אורן אהרוני)
"לצערי, הרוחות המנשבות הן כאלה שעלולות להביא לאישור ההמלצות בשבועות הקרובים", אמר חסון. "קיימנו דיונים עם יו"ר המועצה העליונה לספורט, הוא ער לעיוות, אבל ספק אם ביכולתו לעצור את הרכבת בדרך לחתימת שר הספורט על ההמלצות המתגבשות".
יו"ר ההתאחדות הוסיף: "ביום ראשון קיימנו פגישה בהולה עם השר בנוכחות בכירי המשרד, הבהרנו כי המשמעות היא קטסטרופה לכדורגל וחידלון של קבוצות בפריפריה ומועדונים שלמים שחיים מההקצבות הללו. השר גילה הבנה לעמדתנו והכיר בסכנה הקיימת, והורה למנהל הספורט לשבת אתנו ולשמוע את כל ההסתייגויות שלנו. אני רוצה להאמין כי מנהל הספורט יגיע לדיונים בנפש חפצה. נפעל בכל האמצעים כדי למנוע את רוע הגזרה הבלתי הגיונית הזאת ובמידת הצורך נצא למאבק חסר פשרות להצלת עתיד הכדורגל בישראל".