"ברור שהסיכויים שמכבי חיפה לא תנצח את הפועל באר-שבע נמוכים מאוד, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו קודם כל ואז לחכות לנס", במכבי ת"א מתכוננים למשחק הנועל של העונה מחר (ראשון, 20:30) בבלומפילד מול עירוני קריית-שמונה, אבל גם ריאליים לגבי הסיכוי שלהם לזכות באליפות שלישית ברצף.
במכבי אמנם מפוקסים על מחר, אבל חושבים גם על גמר הגביע ברביעי מול הפועל ת"א. דור פרץ לא ישחק מחר בשל צבירת צהובים, ומי שצפוי לתפוס את מקומו יהיה דן גלזר שלא פתח במשחק האחרון באשדוד. פטריק ואן לוון מתלבט לגבי ההרכב, האם לכלול את הזרים כמו אנדרה ג'רלדש, לואיס הרננדס ואנריק סבוריט, או לשמור כוחות לקראת גמר הגביע ברביעי.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים את הניצחון באשדוד
שחקני מכבי ת"א חוגגים את הניצחון באשדוד
שחקני מכבי ת"א חוגגים את הניצחון באשדוד
(צילום: ראובן שוורץ)
מי שיחכו להזדמנות שלהם הם שחר פיבן ואופיר דוידזאדה, שזומן לסגל הנבחרת, יחד עם מתן בלטקסה שמציג יכולת טובה מאוד וצפוי להישאר במועדון בעונה הבאה. עוד מטרה במכבי היא להביא את יונתן כהן בכושר טוב אחרי שלא שיחק בשני המשחקים האחרונים.
מכבי בכל מקרה תסיים בעוד ארבעה ימים את העונה שלה, וישנם הרבה סימני שאלה לקראת 2021/22, כאשר את האימונים הם צריכים לפתוח בתוך כשלושה שבועות. ואן לוון צפוי להמשיך על הקווים אחרי ההצלחה הגדולה שלו, גם במקרה של אובדן האליפות אחרי שקיבל את הקבוצה מיורגוס דוניס במרחק שמונה נקודות ממכבי חיפה, ויצטרכו לקבל החלטות לגבי שחקנים רבים שמסיימים חוזים.
2 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
בין אותם שחקנים: איתן טיבי ושרן ייני, שצפויים לקבל הצעה לחוזה חדש. איתי שכטר, אבי ריקן, טל בן חיים, מתן חוזז, דניאל טננבאום מסיימים חוזים, כשכרגע רק השוער קיבל הצעה להמשיך עונה נוספת. לעומתם, סבוריט שלא משיב להצעות הקבוצה לעונה הבאה צפוי לעבור לליגה הטורקית או הצרפתית וגם אלכסנדר פשיץ' שעוד לפני מבצע שומר החומות היה ברור כי לא ימשיך לעונה הבאה, לא חזר ארצה ולא ימשיך במועדון.
ואן לוון אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו עדיין מתחרים על האליפות במחזור האחרון, זה משהו שלא חשבנו עליו לפני חודשים רבים. היו לנו עליות וירידות בשבועות האחרונים, משחקים עם שערים, עם פחות שערים, אבל עדיין הרבה הזדמנות. אנחנו מוכנים למחר וננסה לשחק בסגנון שלנו".
על הדילמה בבחירת הסגל אמר ההולנדי: "תמיד יש מחשבות חיוביות ושליליות סביב משחקים, אבל בסופו של דבר אני יכול להיות מרוצה מהמאמץ של כל השחקנים שכשירים. ברגעים כאלה קשה לפעמים להשאיר שחקנים בחוץ. הכל ברור לגבי מי כשיר ומי לא. אותם השחקנים שלא היה כשירים למשחק באשדוד לא יהיו כשירים גם מחר. אחד שיכול לחזור לסגל, אבל התאמן רק פעם אחת עם הקבוצה, עשוי להיות יונתן כהן, אבל נראה".
ואן לוון התייחס לזימון של מתן בלטקסה לנבחרת ישראל: "עבור שחקנים עם קריירה בליגה הראשונה בישראל, שלא קיבלו זימון והעונה מקבלים הזדמנות לשחק בעמדה שהיא נדירה בכדורגל ועושים עבודה טובה – אז אפשר לומר שהוא הרוויח את הזימון שלו בזכות ההופעות שלו העונה".
פורסם לראשונה: 14:04, 29.05.21