ההתאחדות לכדורגל ערכה היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות המצב הביטחוני, כאשר המטרה היא להוריד את הלהבות בין הצדדים לפני חידוש הליגה.
יו"ר ההתאחדות אורן חסון פתח את דבריו והודיע כי נוסחה אמנה בעברית ובערבית הקוראת להרגעת הרוחות ולפיוס. "אנחנו נמצאים בנקודה בה אנחנו זקוקים למנהיגות, צריכים לעשות מעשה וראוי שכולם יידעו", אמר חסון. "אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחות נרצחי השבוע האחרון ומאחל החלמה מהירה לפצועים. עלינו להתאחד ולהדגיש את המשותף והלרחיק מאיתנו את השונה והמפלג".
5 צפייה בגלריה
אבו יונס
אבו יונס
אבו יונס
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: אורן אהרוני)
חסון המשיך: "ביקשתי שנביע מחאה נגד ההסתה, הכדור והמגרש והתוצאה אינם מבדילים בין יהודים וערבים. אני אורן חסון, ישראלי גאה ששירת בצבא ויו"ר ההתאחדות, מודיע שההכדורגל הוא של כל השחקנים וכל המאמנים, ללא הבדלי דת וגזע. אני קורא לכל מי שאוהב כדורגל לחבק את המשותף ולהרחיק את הקולות שמאיימים לפגוע בזה. כולנו מחויבים ליצירת הטוב עבור ילדינו, בתקווה שיגיעו ימים טובים יותר".
יו"ר בני סכנין אבו יונס דיבר בשם הקבוצות מהמגזר: "אני רוצה להיות זהיר בכל מילה שאני אומר כי זו תקופה רגישה ואני חושש שכל מילה יכולה להתפרש אחרת. מה שקרה בשבוע האחרון פגע במרקם בין המגזרים. כל אחד מתוקף מעמדו יכול לעזור לשקם ולתקן מה שנפגע. הספורט הוא מודל לחיקוי, השחקנים הם מודל לחיקוי, יש אחריות גדולה על הבעלים ועל השחקנים. אני רוצה להודות לג'קי בן זקן שמהיום הראשון התקשר אלי ואמר שהוא מוכן לארח שחקנים ערבים בביתו. זה לא יצא לפועל, אבל מגיע לו כל הכבוד על הכוונות שלו".
5 צפייה בגלריה
יעקב שחר
יעקב שחר
יעקב שחר
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
אלי אוחנה חותם על האמנה
אלי אוחנה חותם על האמנה
אלי אוחנה חותם על האמנה
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
אבו יונס (משמאל)
אבו יונס (משמאל)
אבו יונס (משמאל)
(צילום: אורן אהרוני)
"אנחנו בתקופה רגישה מאוד. אנחנו רוצים לדבר על הדברים שמאחדים ולא הדברים שמפלגים", המשיך אבו יונס ולא חסך בביקורת: "כולנו ראינו בימים האחרונים מי העביר את לשכתו לשכונת שייח' ג'ראח ופיזר מתנחלים באוטובוסים בכפרים ערביים. זה לא אני אומר, זה המפכ"ל. מישהו הסית, כל מה שקרה שירת מישהו וכולנו משלמים את המחיר - ערבים ויהודים. בנינו משהו בעשרות שנים, לא יכול להיות שזה ייהרס בשבוע אחד. אני לא הולך לישון בלי לשמוע צרור של יריות. יש אנרכיה, אין לילה בכפרים הערביים שאין יריות. מי נתן את הנשק הזה? לפני חודש וחצי נהרג בקלנסאווה ילד בן 14, 50 מטר מתחנת המשטרה. אם יודעים כמה כלי נשק יש, אז יודעים איפה הנשק".
בנקודה זו דבריו של אבו יונס עוררו ויכוח במקום סביב מהות מסיבת העיתונאים. "אני מציג את הדברים כמו שהם, האמת כואבת", אבו יונס הסביר. "אני רוצה לסיים בנימה חיובית. יש עלינו אחריות גדולה ונצטרך לעבוד קשה ביחד כדי לעבור את התקופה הזו. אנחנו הקבוצה היחידה מהמגזר הערבי בליגת העל. בשנה הבאה יהיה קשה בגלל אותם אירועים, יכול להיות שנצטרך לקנות מינוי לבית הדין של ההתאחדות".