שוב זה קורה: אוהדי הפועל ומכבי ת"א לא נשארו בבית. מאות מאוהדי הפועל תל אביב הגיעו בסמוך לאצטדיון בלומפילד לפני הדרבי מול מכבי והפרו את הנחיות משרד הבריאות והמשטרה. בהמשך גם התעמתו עם כוחות השיטור. שני אוהדים נעצרו בחשד להפרות סדר, תקיפת שוטרים, החזקת אגרופן והחזקת חזיז.
לקראת המשחק נפרש מערך אבטחה מעובה מחוץ לאצטדיון. הוצבה גדר מסביב לכל הכניסות ואת האצטדיון עוטפים פרשים, מגבניקים, מאבטחים ושוטרים שמחלקים דוחות לכל מי שאינו עוטה מסכה. ובכל זאת, בניגוד להנחיות הגיעו, כאמור, כ-200 מאוהדי הפועל לרחוב שארית ישראל הסמוך לאצטדיון.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לבלומפילד
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לבלומפילד
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לבלומפילד
(צילום: אורן אהרוני)
מאות מאוהדי מכבי ת"א, לעומת זאת, התאספו במתחם התחנה, הדליקו אבוקות וירו זיקוקים באוויר. כל זאת כשמוקדם יותר היום, מכבי ת"א הוציאה הודעה רשמית ובה ביקשה מאוהדיה לא להגיע לאצטדיון: "אנו מזכירים לקהל אוהדינו שכל התקהלות של אוהדים מחוץ לאצטדיון הינה בניגוד להוראות משרד הבריאות, מסכנת את בריאותכם וכן תפגע במאמצים הנעשים כדי להחזיר את האוהדים למגרשים. אנו קוראים לכל האוהדים להימנע מהגעה לסביבת האצטדיון לפני, במהלך ואחרי המשחק", נכתב בלשון ההודעה.
לסיכום, כתבו הצהובים: "במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, כוחות משטרה שיהיו פרוסים לאורך מעטפת האצטדיון ובצירים המובילים אליו יבצעו אכיפה אינטנסיבית. משטרת ישראל ופקחי הרשות המקומית יבצעו אכיפה נגד הפרות התקנות לשעת חירום לרבות פיזור התקהלויות ולאחר מכן מיצוי הדין עד תום עם אלו שיבחרו להפר זאת באופן בוטה".
3 צפייה בגלריה
אוטובוס מכבי תל אביב
אוטובוס מכבי תל אביב
אוטובוס מכבי ת"א מגיע לבלומפילד
(צילום: אורן אהרוני)
ביום שני האחרון, מאתיים אוהדי מכבי הגיעו לאזור אצטדיון בלומפילד כדי לעודד את קבוצתם במהלך המשחק מול הפועל באר שבע ובסיומו (1:1). המשטרה חסמה את המתחם והם נאלצו להצטופף בפאב סמוך כדי לצפות במשחק. עוד לפני שריקת הפתיחה, אחד האוהדים הדליק אבוקה ונעצר.
בסיום המפגש מול מכבי חיפה, שחקני האלופה חגגו עם הקהל שלהם מחוץ לבלומפילד והמועדון נקנס בשל כך ב-20 אלף שקל על ידי המינהלת. גם הפועל תל אביב נקנסה באותו סכום אחרי ששחקניה חגגו עם אוהדי הקבוצה בתום ה-0:3 על בית"ר ירושלים.
לפני כשבועיים שוחח המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו עם יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון והזהיר אותו כי אם אוהדים ימשיכו להגיע לאצטדיון ולהפר את ההנחיות, הדבר עלול להוביל לצעדים משמעתיים נגד הקבוצות והליגה.
3 צפייה בגלריה
השוטרים סביב בלומפילד, ברקע האוהדים
השוטרים סביב בלומפילד, ברקע האוהדים
השוטרים סביב בלומפילד, ברקע האוהדים
(צילום: ראובן שוורץ)
השתתפו בהכנת הידיעה: מאור לוי, לירן ביטון ואיתי בלומנטל