לפני יומיים קבינט הקורונה אישר להגדיל את כמות הקהל באצטדיונים ל-5,000 צופים, וזה קורה בדיוק בזמן לפני מחזור הנעילה של העונה הסדירה בליגת העל שאמור להיות מרתק, ובו חמש קבוצות נלחמות על שלושה כרטיסים שיחולקו לפלייאוף העליון.
ב-19:15 בדיוק תישמע שריקת הפתיחה בחמישה מגרשים ובסיום המשחקים נדע מיהן ארבע הקבוצות שיצטרפו למכבי תל אביב ומכבי חיפה בפלייאוף העליון. נכון, יש גם כרטיס (ואולי שניים, תלוי בגביע) שמחולקים לאירופה (מלבד שני המקומות הראשונים שכבר בטוחים), אבל נכון לעכשיו מ.ס אשדוד, השלישית בטבלה, נראית טובה יותר מהשאר.
6 צפייה בגלריה
עטר, עבדה וז'וזואה
עטר, עבדה וז'וזואה
מלחמה על הכרטיסים שנותרו. עטר, עבדה וז'וזואה
(צילום: עוז מועלם, אורן אהרוני)
אם אין הרבה סיכוי להיאבק על האליפות או אפילו להשיג כרטיס למפעל אירופי בעונה הבאה, אז למה בכלל לסיים בפלייאוף העליון? עצוב ככל שזה נשמע – כדי להישאר בליגה. מקום בפלייאוף מבטיח שקט תעשייתי עד העונה הבאה בלי מאבקי תחתית או מחשבות על הקו האדום. בדרך כלל לפחות קבוצה אחת בפלייאוף הופכת להיות זו שכבר סופרת את הדקות כדי ללכת לים ולא ממש מתאמצת – היא גם הופכת להיות ניצחון בטוח לכל הקבוצות ודי מתבזה.
בכל אופן, יהיו מה שיהיו המטרות של כל אחת מחמש הקבוצות שנאבקות על הכרטיסים הנותרים, זה הולך להיות מעניין עד הרגע האחרון. העניין הוא שדווקא שתי הקבוצות "הגדולות" נמצאות במצב הכי פחות טוב וזקוקות לעזרה כדי להעפיל.
אז אחרי כל ההקדמה הזו בואו נתחיל עם תמונת הסיכויים ומה כל אחת צריכה כדי לסיים בתוך הפלייאוף העליון.

מכבי פ"ת

היריבה: בני סכנין (חוץ)
מה היא צריכה: תישאר בחוץ רק אם תפסיד ושלוש הקבוצות שמתחתיה ינצחו.
כושר נוכחי: לא משהו. ניצחון אחד בלבד בחמשת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות, כולל הדחה מהגביע בשמינית הגמר אחרי הפסד 2:1 למכבי חיפה באמצע השבוע. אבל אותו ניצחון היה 0:2 מרשים מאוד על הירוקים בסמי עופר.
סיכויים: 90 אחוז
6 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים
שחקני מכבי פ"ת חוגגים
צריך לקרות הרבה כדי הם יישארו בחוץ. שחקני מכבי פ"ת חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

עירוני קריית שמונה

היריבה: הפועל כפר סבא (חוץ)
מה היא צריכה: עולה עם ניצחון. במקרה של תיקו, צריכה שהפועל באר שבע או נתניה לא ינצחו. הפסד - צריכה שאחת מהן תפסיד ושבית"ר לא תנצח.
כושר נוכחי: ככה-ככה. שני ניצחונות וארבעה הפסדים בחודש האחרון, אך אפשר לייחס זאת גם ללוח המשחקים הקשה שסידר לשחקנים של קובי רפואה את מכבי תל אביב, מכבי חיפה, מכבי פ"ת והפועל באר שבע בתוך שבועיים וחצי. מצד שני, ההדחה מהגביע בסיבוב ח' הייתה הפסד מביך לבית"ר ת"א/בת ים מהליגה הלאומית.
סיכויים: 75 אחוז
6 צפייה בגלריה
שחקני קריית שמונה חוגגים
שחקני קריית שמונה חוגגים
תלויים בעצמם. שחקני ק"ש
(צילום: אביהו שפירא)

מכבי נתניה

היריבה: מכבי חיפה (חוץ)
מה היא צריכה: עולה עם ניצחון. במקרה של תיקו, צריכה שיתרחשו שניים משלושה דברים: הפסד של קריית שמונה, בית"ר לא מנצחת, באר שבע לא מנצחת. במקרה של הפסד, צריכה שבאר שבע תפסיד ושבית"ר לא תנצח.
כושר נוכחי: רע. ניצחון אחד בלבד בחמשת משחקיה האחרונים, כולל שני הפסדים להפועל תל אביב, אחד מהם באמצע השבוע בשמינית גמר הגביע. אגב, גם הניצחון היה לא מרשים בכלל, 0:1 קטן על בני יהודה, הקבוצה החלשה ביותר בליגה.
סיכויים: 45 אחוז
6 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
משחק קשה מאוד לנתניה, הרבה נמצא על הגב שלו. גבי קניקובסקי
(צילום: ראובן שוורץ)

הפועל באר שבע

היריבה: בני יהודה (בית)
מה היא צריכה: ניצחון יעלה אותה אם קריית שמונה או נתניה לא ינצחו. במקרה של תיקו, צריכה שיתרחשו שניים משלושה דברים: קריית שמונה מפסידה, נתניה מפסידה, בית"ר לא מנצחת.
כושר נוכחי: על הפנים. לא ניצחה כבר שישה משחקים, הודחה מהגביע ועסוקה בעיקר בהרחקות וטענות על השיפוט. ובכל זאת, מפגש מול האקס יוסי אבוקסיס והאחרונה בטבלה חייב להסתיים בניצחון בכורה של רוני לוי.
סיכויים: 65 אחוז
6 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
מחפש ניצחון בכורה, אבל לא בטוח שזה יספיק. רוני לוי
(צילום: אורן אהרוני)

בית"ר ירושלים

היריבה: מ.ס אשדוד (חוץ)
מה היא צריכה: חייבת לנצח וגם שיקרו שניים משלושה: באר שבע לא מנצחת, נתניה מפסידה, קריית שמונה מפסידה.
כושר נוכחי: גרוע. שער דרמטי של דוד דגו מול הפועל כפ"ס סידר לבית"ר את הניצחון היחיד שלה בששת משחקיה האחרונים. מול סכנין היא התבטלה לחלוטין, מול בני יהודה התקשתה ומול מכבי ת"א התבזתה. ההדחה מהגביע מול מ.ס אשדוד הוציאה גם את משה חוגג מהכלים והוא ביקר בחריפות את שחקניו הבכירים.
סיכויים: 25 אחוז.
6 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
זקוקים לסיוע. שחקני בית"ר ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)