ההפסד 1:0 שספגה אמש (שבת) הפועל באר שבע ממכבי חיפה נעל סיבוב שלם בפלייאוף העליון בו האדומים לא ניצחו כלל. מאזנם בתום חמישה משחקים הוא ארבע תוצאות תיקו וההפסד לירוקים באצטדיון הי"א. הניצחון היחיד שלהם היה בחצי גמר גביע המדינה וגם הוא הגיע בפנדלים ומול תשעה שחקנים של בני יהודה. גמר הגביע, שיתקיים ב-13 ביולי, הוא גם אחת הסיבות לכך שיוסי אבוקסיס לא מציב במשחקים את ההרכב החזק ביותר שלו.
שני שחקנים דווקא הצליחו לבלוט אתמול בבאר שבע, תומר יוספי וארנסט שטקוס. הקשר הצעיר הוא השחקן היחיד שפתח בכל המשחקים מאז החזרה מהפגרה. יוספי, שהתמקד עד כה בעיקר במשימות הגנתיות, היה מעורב כמעט בכל המהלכים ההתקפים של קבוצתו עד שהוחלף.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס על הקווים
יוסי אבוקסיס על הקווים
לא מציב את ההרכב החזק ביותר. אבוקסיס
(צילום: אבי רוקח)
השוער לא היה אמור לשחק עוד העונה, אבל החלים משבר ביד במהלך הפגרה. אתמול הוא הציג יכולת מצוינת, כולל הדיפת פנדל. בניגוד ללויטה, שהאריך את חוזהו בקבוצה בעונה נוספת בכפוף לקיצוץ, עם הליטאי לא הושגו הבנות והוא צפוי לעזוב בתום העונה. עם זאת, יכולתו מציבה בפני אבוקסיס דילמה רצינית בנוגע לאפודת השוער הראשון.
דויד סימאו ומיגל ויטור, שקיבלו מנוחה, יחזרו להרכב ביום שלישי נגד בית"ר ירושלים, אך הפורטוגלי השלישי, ז'וזואה ייעדר בגלל צבירת 12 כרטיסים צהובים. האחרון עלה כמחליף, אבל הציג יכולת מאכזבת. הקשר ההולנדי אלטון אקולטסה סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי ובקבוצה לא יסכנו אותו במטרה שיהיה כשיר לגמר הגביע. לפיכך, גם הוא ייעדר נגד בית"ר.
2 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
שחקני ב"ש צופים בצ'רי מחמיץ פנדל
(צילום: אבי רוקח)

מכה כלכלית בגלל העבודות באצטדיון

הפועל באר שבע ממשיכה להתמודד עם קשיים כלכליים. התקציב בעונה הבאה אמור לרדת ב-50 אחוז, בשל העובדה שהבעלים אלונה ברקת התחייבה להשקיע רק חמישה מיליון שקל מכיסה. המנכ"ל אסי רחמים ועו"ד יצחק יונגר, שמונה על ידי ברקת כדי לקצץ בעלויות התפעול של המועדון ובראשם שכר השחקנים, הצליחו להוביל לקיצוץ נרחב, אבל כעת ספגו מכה בגזרת האצטדיון.
טוטו-טרנר נסגר עד להודעה חדשה בעקבות בעיות בטיחותיות בגג ועבודות התיקון עשויות להימשך עמוק לתוך העונה הבאה, מה שיוביל לכך שהקבוצה תיאלץ לארח באצטדיונים אחרים. חוסר הוודאות הזה עלול לגרום לכך שהקבוצה לא תוכל לשווק מנויים, שבשנים האחרונות היוו את מקור ההכנסה העיקרי בתקציב המועדון. בהנהלה צפו ירידה גדולה במכירת המינויים, אך אם תהיה עצירה מוחלטת, מדובר בנזק של יותר מ-10 מיליון שקל, דבר שייצור גירעון אדיר.