"ההתאחדות לכדורגל תצא היום לעידן חדש". רגע לפני ישיבת ההנהלה היום בצהריים, גורמים בהתאחדות כבר חוגגים את המהפכה המסתמנת בהרכב המזכירות.
פרשת ההמלצה על עו"ד מורן מאירי לתפקיד יוקרתי באופ"א וביטולה גרמה למתיחות גדולה בין שתי דמויות משמעויות בהתאחדות, היו"ר אורן חסון ומאירי, היועץ המשפטי של מכבי תל אביב. בעקבות זאת הוחלט גם כי מאירי לא יהיה חלק מהמזכירות שתוקם היום ותכלול תשעה חברים. מאירי ביקש להיכלל במזכירות המצומצמת שתמנע קושי בקבלת החלטות דרך הנהלת ההתאחדות המונה 29 חברים, אולם חסון סירב בתוקף.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
מרכז מכבי העביר להתאחדות את רשימת שלושת הנציגים שלה למזכירות שכללה את מאירי, יו"ר ההתאחדות לשעבר, שינו זוארץ ומשה גולדשטיין, אולם הדבר לא ייצא לפועל, מה שיוביל לראשונה לפילוג בתוך ההתאחדות. מרכז מכבי, שבעבר היה חלק מהקואליציה, יעבור לאופוזיציה.
תחילה שקלו במכבי לצאת מישיבת ההנהלה בשל הסירוב לכלול את מאירי במזכירות, אולם בסופו של דבר הוחלט להישאר. ההערכה היא כי זוארץ יימנע מהצבעה, אבל כבר עתה ברור ששני נציגי מכבי בכל זאת ייכנסו למזכירות. אחד מהם הוא ברק קנה, הנציג של מכבי חיפה. השני הוא הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר, הנחשב לאחד המקורבים לחסון ואריאל שיימן. ההערכה היא שנציג מכבי נוסף יערוק.
3 צפייה בגלריה
ביקש להיכלל במזכירות המצומצמת וסורב. עו"ד מאירי
ביקש להיכלל במזכירות המצומצמת וסורב. עו"ד מאירי
ביקש להיכלל במזכירות המצומצמת וסורב. עו"ד מאירי
(צילום: אורן אהרוני)
ייתכן מאוד שגם ממלא מקום יו"ר ההתאחדות, שאמור היה להגיע ממרכז מכבי לא ימונה, מה שיוביל להשארתו של דודי גיל בתפקיד. במרכז הפועל מתכוונים לדאוג לייפוי כוח מטעמם לחברי הנהלת ההתאחדות שלא יוכלו להגיע היום לישיבה.
בנוסף יעמוד על סדר היום בישיבת הנהלת ההתאחדות הנושא המקצועי החשוב ביותר: הקמת ועדת האיתור, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, שתחל בסדרת ראיונות עם המועמדים לאימון הנבחרת.
3 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
יימנע כנראה מהצבעה. שינו זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
ועדת האיתור מייתרת את הוועדה המקצועית הקיימת ותכלול ככל הנראה שלושה חברים (ייתכן כי בישיבת ההנהלה יבקשו להגדיל לחמישה). שניים מהם כבר ידועים - היו"ר חסון ויו"ר הועדה המקצועית, אלי אוחנה. אליהם אמור להצטרף מאמן עבר שמחויב להיות תחת הגדרה של מי שאימן עשר שנים בליגת העל. הוועדה תזמן לראיונות את אברם גרנט, שהבהיר לאנשי ההתאחדות כי הוא מעוניין באימון הנבחרת, יוסי אבוקסיס, אייל ברקוביץ'. יתכן שגם ניר קלינגר יזומן לראיון לקראת המשחק הראשון נגד סקוטלנד בגלזגו, המתוכנן בספטמבר במסגרת ליגת האומות.