הפועל באר שבע קיימה הערב (רביעי) את מסיבת העיתונאים לקראת משחקה המכריע מחר (20:30) באצטדיון המושבה נגד ויקטוריה פלזן הצ'כית, כשהמנצחת תעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית. המאמן יוסי אבוקסיס והקשר סינטיהו סלליך התייחסו להתמודדות מול הקבוצה לה הפסידו פעמיים לפני שלוש שנים במסגרת שלב הבתים של אותו מפעל.
אבוקסיס: "נכון שלפלזן יש איכות והמון ניסיון באירופה. הם יצרו לעצמם שם טוב עם אליפויות בצ'כיה והעפלה לצ'מפיונס ולליגה האירופית. המסר שלי לשחקנים הוא שבמשחק אחד זה אפשרי. הניצחון בשבוע שעבר העניק לנו ביטחון. אם נהיה חכמים, מאורגנים, נצליח לנטרל אותם ונביא את היתרונות שלנו, נוכל לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
"אחד המשחקים הכי חשובים לי ולמועדון". אבוקסיס
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
ב"ש מול פלזן בשלב הבתים של הליגה האירופית לפני שלוש שנים
ב"ש מול פלזן בשלב הבתים של הליגה האירופית לפני שלוש שנים
ב"ש מול פלזן בשלב הבתים של הליגה האירופית לפני שלוש שנים
(צילום: רויטרס)
"יש קבוצות שאם סוגרים שחקן או שניים אז חושבים שיהיה בסדר. אצל פלזן זה הרבה יותר מזה. כל החלק ההתקפי זה שחקני נבחרת. המגינים שלהם תוקפים. הם טובים במצבים נייחים. הראינו לשחקנים חומר על השחקנים שלהם. נצטרך לדעת לנטרל ולשחק ולייצר ולהיות במיטבנו. אם לא הייתי מאמין בשחקנים לא הייתי אומר להם את זה. זה יהיה יותר קשה. מחר בערב נדע אם אנחנו שווים שלב בתים של הליגה האירופית. נצטרך להוכיח את זה".
"בחדר הלבשה אמרתי לצוות שכל הזמן אומרים אחד לשני שזה המשחק הכי חשוב ואז הבא אחריו הכי חשוב", המשיך המאמן. "אין ספק שזה אחד המשחקים הכי חשובים לי ולמועדון. פתחנו לאט לאט את העונה והתחלנו להסתדר. המשחק הכי חשוב בקריירה? אחד החשובים, כי זה יכול להיות משהו גדול. כמו תמיד בשלבים האלה היריבות הרבה יותר קשות. זאת תחילת עונה, אבל זה בהחלט רגע שיא. זה משחק שייתן לנו להמשיך להתאמן ולא להסתגר בבתים, אבל בעיקר זה יכול לשנות מבחינה כלכלי את המועדון".
3 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
יחגגו מול פלזן? שחקני ב"ש
(אורן אהרוני)
סלליך: "יש לנו חתיכת גמר כבר בתחילת העונה שלנו. אנחנו מתכוננים בשיא הרצינות. זה משחק משנה עונה, שכולם מבינים את המשמעות שלו למועדון ולשחקנים. לא הרבה שחקנים הגיעו בקריירה שלהם לשלב בתים אירופי ונעשה הכל כדי להיות שם. בתור אחד שהיה בליגה האירופית ובליגת האלופות, אני מנסה לתת את הניסיון לשחקנים הצעירים. יש פה חומר מנוסה וטוב. כולם מבינים את המשימה וכולם מרוכזים. אני באופן אישי ההגעה שלי לבאר שבע הייתה משמחת וכל מה שעבר לי בראש זה לשחק באיצטדיון טוטו-טרנר עם הקהל המטורף. לצערי לא אזכה לזה השנה כנראה. במשחקים כאלה הקהל יכול לתת את הדחיפה והאקסטרה, זה יחסר לנו. מקווה שיעבירו לנו אנרגיות מהטלוויזיה. נצטרך לתת הכל".
על העובדה שקבוצתו הקודמת, מכבי חיפה, תתמודד נגד טוטנהאם האנגלית בלונדון, הוסיף הקשר: "מאחל להם המון בהצלחה. אני נמצא במקום הכי טוב בשבילי ומקווה לעשות תוצאה טובה שתשמח את כולם".