הפועל באר שבע, שנערכת למשחקה מחר (חמישי, 20:30) במושבה במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית מול מאת'רוול, קיימה הערב מסיבת עיתונאים באמצעות אפליקציית זום.
המאמן יוסי אבוקסיס התייחס תחילה לנושא הקורונה והעובדה שבבדיקה שעברו שחקני הקבוצה התברר שכולם שליליים לנגיף: "מצבנו טוב לעומת המדינה. אם היו אומרים לי שכולם יצאו בסדר לפני הבדיקה הייתי מאוד שמח. פחדתי כי ראיתי את האחוזים של התחלואה במדינה. כנראה החבר'ה כאן שומרים על עצמם. אנחנו מדברים איתם הרבה על זה. לשמחתנו המשחק נגד חדרה נדחה ונתן לנו אפשרות להתכונן כמו שצריך למחר. מקווה שזה אושש אותנו כי לא יצרנו עומס על השחקנים".
3 צפייה בגלריה
אבוקסיס על הקווים
אבוקסיס על הקווים
"פחדתי כשראיתי את התחלואה במדינה". אבוקסיס
(צילום: אורן אהרוני)
על היריבה אמר המאמן: "היא קבוצה סקוטית טיפוסית, פיזית מאוד. להיות בעונה שעברה בטבלה אחרי סלטיק וריינג'רס זה לא פשוט. הם לא פתחו טוב את העונה, אבל הם השתפרו כשעברו לשיטה של שלושה בלמים. מצד שני, אנחנו גם קבוצה טובה ויהיה פה קרב קשה. נצטרך לבוא להיות מוכנים. הראינו לשחקנים וידאו של מאת'רוול ונמשיך ללמוד כמה שיותר. ראיתי משחקים שלהם ואני משוכנע שהם קבוצה טובה".
על כך שבמשחקים האחרונים ז'וזואה לא נראה טוב, וכך גם כל החלק ההתקפי של קבוצתו, אמר המאמן: "אנחנו צריכים להביא פתרונות לזה. קבוצות שומרות עליו ושמים עליו דגש. אלטון אקולטסה עשה כמה דברים יפים בלאצ'י ובחיפה. נצטרך להביא מכל השחקנים עזרה כי אנחנו לא רוצים להסתמך רק על ז'וזואה, שעושה דברים מדהימים. גם שחקני הקישור והמגינים צריכים לתמוך ולעזור".
אבוקסיס התייחס לראשונה לעבירת המשמעת של הקשר הפורטוגלי לפני שבועיים כשקילל את עוזר המאמן אליניב ברדה: "אנחנו יודעים שמדי פעם צריכים להרגיע אותו ויודעים שהוא אחד הכי טובים שהגיעו לישראל. כולנו כל הזמן בשיחות איתו. בזמן האחרון הוא מתנהג יוצא מן הכלל. לא הכל ורוד, אבל בשבועיים האחרונים הוא יוצא מן הכלל. הוא ווינר כזה גדול שלא יודע לקבל 'לא' או הפסד. הוא לוקח כל הפסד כאסון עולם. אמרתי לו שהוא לא יכול כל הזמן לנצח. כל הפסד קטן ושריקה הוא לוקח הכי קשה. אנחנו איתו עם יד על הדופק ורוצים לדבר רק על דברים טובים".
3 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
"כל הפסד קטן הוא לוקח הכי קשה". אבוקסיס על ז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
"בהפועל באר שבע של תקציבי העבר היינו מביאים את דן ביטון", התייחס המאמן ליכולת של הקשר שהיה מועמד לקבוצתו בקיץ אבל חתם במכבי ת"א. "ברגע שמורידים בחצי מתקציב שכר השחקנים לא יכולנו להביא שחקנים כאלה. הוא וז'וזואה באותה עמדה. ז'וס היה חתום וצריך לקבל החלטה כי שניים כאלה באותה עמדה זה לוקסוס גדול מדי למועדונים".
גם הקפטן מיגל ויטור התייחס תחילה לחברו הפורטוגלי: "לפעמים שחקנים עושים טעויות. המועדון דיבר איתו. הוא יודע מה הוא עשה ואני גם דיברתי איתו. הוא יהיה מרוכז בכדורגל ושם הוא אחד הטובים".
על המשחק מחר הוסיף הבלם: "עכשיו אנחנו נגד קבוצה שאנחנו לא רגילים לסגנון הפיזי שלה. אנחנו נערכים לאתגר הזה. אנחנו מקווים לנצח מחר. זה משחק אחד והכל יכול להיות. אנחנו קבוצה שמשחקת עם הכדור יותר טוב ואנחנו יותר מהירים ואיכותיים בחלק ההתקפי".
3 צפייה בגלריה
מיגל ויטור חוגג
מיגל ויטור חוגג
"לא רגילים לסגנון פיזי כזה". ויטור
(צילום: הרצל יוסף)
בנוגע לסגר הרחב שעשוי להתרחש כבר בימים הקרובים, שעלול להשבית את הכדורגל אמר הבלם: "אני מקווה שנמשיך לשחק, שנעשה את העבודה שלנו ונעשה את האוהדים מאושרים. מצד שני, נהיה ממושמעים להוראות הממשלה. הם יודעים מה הכי טוב לישראל".