4 צפייה בגלריה
רוקאביצה ושחקני מכבי חיפה חוגגים
רוקאביצה ושחקני מכבי חיפה חוגגים
מסוגלת לבצע מהפך בפסגה? מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה הייתה שותפה למשחק האחרון לפני הפגרה הכפויה, כשהפסידה להפועל באר־שבע ברבע גמר הגביע בסמי עופר הריק. לפני כן היא ניצחה בשלושה משחקי ליגה ברציפות ונראתה בעמדת זינוק מצוינת ערב תחילת הפלייאוף. אבל אז הגיעה הקורונה ועצרה הכל - פרט לתקוות של הירוקים לזכות באליפות ראשונה מאז 2011. אחרי הכל, הם במרחק שש נקודות ממכבי ת"א, פער שאפשר למחוק, אבל הם יצטרכו להיות בשיאם כדי להגיע לצלחת הנכספת.

צבע הכסף: הראשונה בקיצוץ

מכבי חיפה הייתה אחת הקבוצות הראשונות בארץ שהגיעה עם פרוץ משבר הקורונה לסיכום עם השחקנים ואנשי הצוות על קיצוץ של 31 אחוז בשכר לשלושה חודשים. המו"מ היה מהיר ותכליתי, ושחקני הקבוצה ציינו שזו הייתה הכרת התודה שלהם לנשיא יעקב שחר על ההשקעה בשנים הקשות. מה שהקל עליהם לקבל את רוע הגזירה הייתה העובדה שבמקומות אחרים המספרים היו גדולים יותר: במכבי ת"א דיברו על 50 אחוז ובבאר־שבע דרשו קיצוץ גם בעונה הבאה.


בכל מקרה, הורדת שכר השחקנים ואנשי הצוות המקצועי, יחד עם ההוצאה לחל"ת של עובדי המנהלה ומחלקת הנוער, חסכו למועדון כ־5 מיליון שקלים. יש לציין שבניגוד לעיריות אחרות, שאישרו שימוש חינם במתקנים שלהן בתקופת הקורונה, בחיפה רק הפחיתו את העלויות בכ־35 אחוז, מ־30 אלף שקל פלוס מע"מ ל־18 אלף.

מצב הסגל: הפצועים חוזרים

הקבוצה הרוויחה שני שחקנים בפגרה הכפויה: יובל אשכנזי ודולב חזיזה, שסבלו מפציעות טורדניות, ניצלו את הזמן כדי לעבור ניתוחים וחזרו בימים האחרונים לפעילות. לא בטוח שיהיו כשירים למשחקים הראשונים בפלייאוף, אבל הם ישתלבו בהמשך. לעומתם, המגן הספרדי לייו חזר מפציעה ישר לאחת נוספת במשחק האימון מול נוף־הגליל, וכנראה גמר את העונה ואת הקדנציה הקצרה בירוק.
כל הזרים של מכבי חיפה נשארו בארץ, והבעיה היחידה הייתה עם מאמן הכושר נאייל קלארק ששב מאנגליה רק אחרי החזרה לאימונים ונאלץ לשהות בבידוד, אך העביר לעוזרו אורי הראל תוכנית אימונים מפורטת מדי יום.

4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מול הפועל כפר סבא
מכבי חיפה מול הפועל כפר סבא
לייו. עוד פציעה
(צילום: ראובן כהן)

שעת כושר: עבדו גם בפגרה

במכבי חיפה שבעי רצון מהכושר הגופני של השחקנים לאחר תקופה ארוכה ללא אימונים קבוצתיים. במהלך הפגרה הם היו תחת מעקב קבוע של קלארק והראל, קיבלו אופני כושר, ערכו אימונים בזום, וגם ביחידים ובזוגות. השחקנים דיווחו מדי יום על מדדים של אימון אישי (מרחק, עצימות וכו'), וגם קיבלו מתזונאית את סדר הארוחות והמרכיבים שלהן. כשהתחילו האימונים החלקיים, מרקו בלבול ואנשי צוותו הגיעו בשמונה בבוקר לכפר גלים ושהו שם 12 שעות אחרי שהעבירו שבעה־שמונה סטים של אימון. זה לא אידיאלי, אבל לנוכח הנסיבות המצב סביר.

מציבים מטרות: שבוע ראשון קריטי

אחרי שמונה שנים קשות מכבי חיפה נמצאת העונה בעמדת זינוק לאליפות, כשהיא במרחק שש נקודות מהמוליכה מכבי ת"א עשרה מחזורים לסיום. למרות זאת, אם תשאלו את ראשי המועדון מה המטרות שלהם, תקבלו את התשובה: "להגיע לכל משחק ולנצח". שום מילה על אליפות, למרות שהכל למעשה תלוי בהם: עשרה ניצחונות - והאליפות תחזור כנראה לחיפה אחרי תשע שנים. בזמן הפגרה הירוקים חששו שההתאחדות והמינהלת יודיעו על סיום העונה ויכריזו על מכבי ת"א כאלופה, אבל עכשיו הכל יוכרע על כר הדשא.

4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה באימון
מכבי חיפה באימון
מרוצים מהכושר של השחקנים
(באדיבות מכבי חיפה)

במכבי חיפה יודעים שהשבוע הראשון של המשחקים קריטי מבחינתם. במחזור הראשון הם מארחים את הפועל ת"א, ואז משחקים בחוץ נגד מכבי ת"א. כל דבר חוץ משני ניצחונות עלול לסגור את הסיפור. אם הירוקים לא יצמצמו את הפער במשחק העונה הראשון, קשה לראות מתי הם כבר יעשו את זה.

אז מה אומרים:סוף־סוף כדורגל

מרקו בלבול: "אנחנו שמחים מאוד לחזור ולשחק. יותר מהחזרה שלי לקווים אני שמח שסוף־סוף אנשים יוכלו לצפות בטלוויזיה בכדורגל אמיתי לאחר תקופה ארוכה שהיו בבידוד. לחזרה לשחק, לחזרה לליגה, יש משמעות עבור כולנו - הצוות, השחקנים וכמובן האוהדים".
פורסם לראשונה: 12:09, 21.05.20