משחק שמינית גמר הצ'מפיונס בין באיירן מינכן ללאציו ביום שלישי האחרון היה מעניין במיוחד. מעבר לניצחון המוחץ 1:4 של האלופה המכהנת והקצב השוטף על הדשא, הייתה גם גאווה ישראלית. אוראל גרינפלד יחד עם צוות שיפוט כחול-לבן ניהלו אתת המשחק, וזכו למחמאות.
יומיים אחרי, השופט סיפר על איך זה לפגוש את השחקנים הגדולים בעולם: "בסופו של יום מדובר בבני אדם, מקצוענים ללא פשרות. אני מעריך כל אחד שפגשתי שם ולאורך כל הדרך כמקצוען. ההערכה אינסופית, אבל אנחנו צריכים לנהל את המשחק בצורה טובה בלי קשר לשם של קבוצה או שחקן. הריגוש שלנו הוא אפקט של ההצלחה ויישום הדברים שהתכוננו אליהם".
3 צפייה בגלריה
גרינפלד וצוות השיפוט הישראלי
גרינפלד וצוות השיפוט הישראלי
גרינפלד וצוות השיפוט הישראלי במשחק בין באיירן מינכן ולאציו
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
גרינפלד שולף צהוב לקוראה
גרינפלד שולף צהוב לקוראה
גרינפלד שולף צהוב לקוראה
(צילום: רויטרס)
באשר להכנה המיוחדת למשחק, הוסיף: "אחד מהדברים שהתכוננו אליהם זה התקפות מעבר מהירות עם פס או שניים באמצע, זה דורש ממני מהירות גבוהה, מה שלא תמיד קורה במשחקים אחרים. אחרי המשחק אתה אומר שכל שנייה של הכנה הייתה שווה. הריכוז הזה מביא את התוצאה, אני מקווה, הכי טובה אפשר. יש הבדלי פערים מוכחים מחקרית בין הליגות הרגילות, כל הליגות המקומיות, לעומת ליגת האלופות. אבל שוב, זה משהו שהוא מתקבל ומובן. צריך לעבוד קשה גם בצורה הפיזית, זה אתגר גדול".
גרינפלד התייחס גם לכרטיסים הצהובים ששלף, וסיפר שקיבל מחמאות מראשי אופ"א והמבקר שצפה בו: "במשחק היו שני צהובים על מחאות. הצהוב הראשון היה על שחקן שביצע פעולת ביטול נורא קשה, אבל זה היה בוטה וההתקפה נעצרה בשביל זה. זה משהו שבאופ"א לא עובר לסדר היום, יש בבית חבר'ה צעירים שמסתכלים על זה. תדמית המשחק מאוד חשובה, זה חייב אותי להגיד לו שיש גבול מסוים ורצוי שלא נעבור אותו. שחקן של באיירן במחצית השנייה רץ ממרחק גדול אליי תוך כדי שהוא מוחה על ההחלטה, אז עצרתי והוצאתי לו צהוב. במשחק היה מבקר שאחראי על השופטים בספרד, הוא אהב את הניהול עם שני הצהובים האלה ספציפית. אסור להראות רפיון ורכות ברמות האלה, זה מוביל לעבירות גסות. צריך לשמור על המשחק והתדמית שלו".
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי וצ'ירו אימובילה
רוברט לבנדובסקי וצ'ירו אימובילה
רוברט לבנדובסקי וצ'ירו אימובילה
(צילום: AFP)
ומה בנוגע לשימוש ב-VAR? השופט הודה שלשמחתו המערכת יכולה לעזור בהחלטות הקשות: "שפטנו יותר מארבעה משחקים במסגרת ליגת האלופות. לשמחתנו הדברים המכריעים והקריטיים נבדקים ב-VAR, וברגע שהם בודקים, אני וצוות המגרש מאמתים את הדברים. אנחנו שמחים שיש עין נוספת".
גרינפלד נשאל עוד בנושא ה-VAR: "לי פחות חשוב מי יושב ב-VAR. אם מה שאני רואה באמת שונה ממה שחשבתי, אני הולך על זה ביג-טיים. לראייה המשחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, הלכתי למסך ותוך דקות שיניתי את ההחלטה. אסור שיהיה אלמנט של אגו. המשבץ שלנו יודע להעמיד במקום את מי שזה קורה איתו".
לסיכום, דיבר גרינפלד על המטרות העתידיות: "לשפוט ביורו זה חלק ממטרות העל גם האישיות שלי, וגם של ההתאחדות. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה ואני מאמין שבעזרת עבודה קשה נגיע לשם".