מכבי תל אביב העפילה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, אחרי 0:3 על סודובה בליטא. הצהובים גם נקמו באלופת ליטא על ההדחה הכואבת מהליגה האירופית בעונה שעברה. המשחק הערב (רביעי) היה החמישי של מכבי ת"א בכל המסגרות העונה והיא מחזיקה במאזן שערים מצוין של 0:11.
המזל שיחק למכבי פעמיים הערב, ומלבד הניצחון היא גם תהיה מדורגת בסיבוב השלישי. שלוש המדורגות - לודוגורץ יחד עם מאוויס צ'יבוטה וטאלב טוואטחה, ולגיה ורשה, וסלטיק יחד עם ניר ביטון וחאתם אלחמיד הודחו כבר בסיבוב השני, וזה בדיוק מה שהאלופה הישראלית הייתה זקוקה לו. ההגרלה על זהות היריבה הבאה תיערך ביום שני הקרוב. האופציות: דינמו ברסט (בלארוס), אומוניה ניקוסיה (קפריסין), פרנצווארש (הונגריה), מידטיילנד (דנמרק) ומולדה (נורבגיה).
3 צפייה בגלריה
ניר ביטון
ניר ביטון
הודח עם סלטיק. ביטון
(צילום: EPA)
בפעם המי יודע כמה, אבי ריקן היה שם בשביל הצהובים במשחק חשוב. הקשר מוסיף המון חוכמת משחק ולא מפסיק לעבוד על הדשא. היום (רביעי) הוא היה זה שהצליח לפרוץ את הבונקר הליטאי (30).
מי שמאוד עזר לו בכך היה חברו לקישור, דן ביטון, הרכש מלודוגורץ הפך בתוך זמן קצר לאחד משחקני המפתח של מכבי ת"א עם משחק מצוין נוסף. מהלך נפלא שלו באגף שמאל השאיר את ריקן במצב ממנו כבש. השער הוקדש לאייל גולסה שלא טס עם הקבוצה לליטא בעקבות מות אביו והשחקנים הניפו את החולצה שלו כמחווה.
3 צפייה בגלריה
אבי ריקן
אבי ריקן
אבי ריקן. שער חשוב
(צילום: ראובן שוורץ)
סודובה פתחה לא רע את המחצית השנייה, אבל החבורה של יורגוס דוניס לא נלחצה וגם הצליחה להכפיל את התוצאה. הכובש היה ניק בלקמן ששוב כבש (73), אבל הרבה קרדיט מגיע למבשל איתן טיבי, שהשאיר אותו מול השוער עם מסירת עומק גדולה. בתוספת הזמן אופיר דוידזאדה סגר את הסיפור (92).

מהלך המשחק

דקה 10': הזדמנות ראשונה במשחק. דור פרץ קיבל עם הגב ברחבה והעביר פס אחורה לריקן שבעט לידיים של שוער סודובה. מכבי ת"א מחזיקה יותר בכדור, סודובה אגרסיבית מאוד.
25': משחק איטי. שתי הקבוצות לא מצליחות להגיע לשער.
30': שער! 0:1 למכבי ת"א. דן ביטון פרץ נהדר בצד שמאל והעביר רוחב. אבי ריקן שהגיע לכדור נעצר בפעם הראשונה אצל השוער, אבל את הריבאונד כבר הכניס לרשת.
46': מצב לסודובה. אנדרו סבירליוגה בעט החוצה כדור חופשי מ-25 מטר.
3 צפייה בגלריה
דניאל טטנבאום
דניאל טטנבאום
דניאל טננבאום בשער
(צילום: ראובן שוורץ)
50': המחצית השנייה נפתחה עם לחץ של סודובה, שהתעוררה עם כמה דקות טובות.
64': אופיר דוידזאדה הגביה כדור טוב לראש של ניק בלקמן, החלוץ נגח למסגרת וסחט הצלה של קארדום.
66': ריקן ניסה להפתיע עם בעיטה מ-20 מטר. הכדור חלף קרוב לקורה הימנית.
73': שער! 0:2 למכבי ת"א. איתן טיבי שלח מסירת עומק אדירה שהשאירה ניק בלקמן לבד מול השוער. החלוץ לא פישל ובעט פנימה.
90+2': שער! 0:3 למכבי ת"א. דור פרץ בישל לאופיר דוידזאדה שכבש.

הרכבים

סודובה: איבן קארדום, יבחן יפרמוב (אנדרו סבירליוגה, 46), איבן לאדיק, אלכסנדר זיבאנוביץ’, סמיר קרלה, ואידאס סלביקאס, תומאס סלומון, דומאגוי פושיץ’, פובילאס ליימונאס (רנאן ויירה, 72), יוסיפ טאדיץ’, מיהראט תופצ’גיץ’ (איליוס יאנקאוסקאס, 63).
מכבי ת"א: דניאל טטנבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, שרן ייני, אנריק סאבוריט (מתן בלטקסה, 76), אופיר דוידזאדה, דן גלזר, אבי ריקן (אילון אלמוג, 81), דור פרץ, דן ביטון (בן ביטון, 88), ניק בלקמן.
פורסם לראשונה: 18:50, 26.08.20