"זה ניצחון שיכול לשנות מומנטום של עונה שלמה, והוא הגיע בזמן הכי נכון לקראת המשחק הכי חשוב שלנו ביום שני נגד מכבי חיפה". אחרי שמכבי ת"א רשמה אתמול (חמישי) היסטוריה, והפכה לקבוצת הכדורגל הישראלית הראשונה שמנצחת בטורקיה עם ה-1:2 על סיבאספור, באלופה משוכנעים כי מדובר בניצחון שיבנה לה בטחון אחרי פתיחת העונה הגרועה בליגה מזה 13 שנה.
המועדון הכניס לקופתו עשרה מיליון יורו בשל העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית, ושני הניצחונות הרצופים של מכבי מול קראבח וסיבאספור הכניסו לקופתה 4.5 מיליוני שקלים נוספים.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת
מכבי תל אביב חוגגת
מכבי תל אביב חוגגת
(צילום: רויטרס)
אחרי הנחיתה לפנות בוקר בארץ, שחקני מכבי ייהנו מיום חופשי ויחלו באימונים מחר בבוקר לקראת המשחק בחיפה. כחלק מתוכנית המשחק בטורקיה, יורגוס דוניס התחשב במשחק החשוב בליגה ולכן ביצע חמישה שינויים בהרכב לעומת זה שפתח נגד באר-שבע.
נגד חיפה יחזרו להרכב סאבוריט, גולסה, יונתן כהן וחלוץ נוסף (בלקמן או אילון אלמוג), אבל הפעם צפויים לפתוח גם דור פרץ שהציג מחצית שנייה טובה ודן גלזר. "היה לנו חשוב מאוד לנצח שני משחקים, וזה יכול לעזור לנו לעלות שלב באירופה, אבל הכי חשוב לנו זה המשחק בחיפה, זה יכול להיות משחק שאם ננצח בו, הכל יחזור כמו שצריך, אבל הפסד ונהיה בבעיה גדולה", אמרו שחקנים במכבי.
3 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס. הבעיה היא עם ההרכבים הפותחים
(צילום: רויטרס)
אחרי הביקורת כלפי דוניס על מערך חמשת שחקני ההגנה בליגה, היווני אמנם פתח כך גם בטורקיה, אולם שוקל לחזור לשחק בקו של ארבעה בהגנה במשחקי ליגה, לא ברור אם זה יקרה כבר במשחק נגד חיפה. אחת הבעיות שמאפיינות את תקופת דוניס בקבוצה עד כה קשור דווקא בהרכבים הפותחים שלו, מאחר ובארבעה משחקים, מכבי פיגרה: בני יהודה, מכבי פ"ת, סיבאספור וזלצבורג. "עולים עם הרכב אחד, מפגרים ואז מכניסים את כל הכלים ההתקפיים", אמרו במכבי, אבל דוניס מדבר על הסתגלות לקבוצה.
דווקא השינוי של דוניס, עם ההחלטה להכניס את אייל גולסה על חשבון מאור קנדיל שהציג משחק חלש, היה משמעותי מאוד, כשכבר בנגיעה הראשונה שלו הוא היה אחראי למהלך שהוביל לקאמבק: סחיטת הפנדל וההרחקה של קמארה. במכבי גם היו שבעי רצון על השילוב של אלכסנדר פשיץ' שהיה לו חלק בשער השני של מכבי עם המסירה לפרץ ומשם דרך ריקן לשער הניצחון.
3 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
דור פרץ. יפתח גם מול חיפה
(צילום: אורן אהרוני)
"זו תוצאה נהדרת בשבילנו, אני חושב ששיחקנו רוב המשחק בביטחון, היה משחק מאוזן. לא נתנו יותר מידי ליריבה, במחצית השנייה היינו עם ביטחון גדול עם כדור, עשינו טעות וסיבאספור כבשו. היה טוב בשבילנו אחרי הכרטיס האדום והשוויון המהיר שלנו, בעשרים הדקות האחרונות אני מרוצה מהתוצאה, עם חלק מהשחקנים מהיכולת", אמר דוניס. "זו תוצאה טובה שתעזור לנו לבנות את הביטחון שלנו בכל מה שקשור לדרך ההתקפית. השחקנים שלנו לא בתנאים הטובים עד עכשיו, הם הפסידו הרבה אימונים, הרבה משחקים. צעד אחרי צעד נבנה את הביטחון. אני מרוצה מהאופי, הסגנון והדרך, צריכים עוד תהליך ארוך". על המשחק מול חיפה אמר המאמן היווני: "עכשיו חושבים על מכבי חיפה. זה משחק גדול עבורנו. צריך להכין את הקבוצה בצורה טובה ואז לחשוב על ויאריאל".
כובש שער הניצחון, דור פרץ אמר: "משחק שהתחיל קשה, מחצית שנייה התחילה עם גול שלהם, רצינו להשוות והלכנו על כל הקופה. לשמחתנו היה פנדל וכרטיס אדום שפתח את המשחק עוד יותר. זה היה קאמבק חשוב מאוד להמשך הדרך באירופה. זה משמח מאוד. נצטרך להתאושש מהר מאוד יש לנו משחק חשוב בשני, סופר חשוב להמשך הליגה. נגיע הכי מוכנים שיש".