בזמן שהוועדה להעברת זכויות מעכבת את אישור מכירת חצי ממניות בית"ר ירושלים לשייח חמד בן חליפה, בהתאחדות לכדורגל עולים למתקפה חריפה נגד בעלי הקבוצה משה חוגג.
"אם חוגג חשב לרגע שלא נעשה את כל הפעולות הנדרשות ונאשר - בניגוד לתקנון - כניסה של שותף שאפילו לא מסוגל להציג בינתיים תעודת יושר, הוא צריך להבין שלא מדובר בעוד איזו חברה מהעולם שלו, אלא בגוף מסודר, שעושה את העבודה שלו בצורה יסודית ומתוך אחריות כלפי הכדורגל הישראלי", אמרו גורמים בהתאחדות. "יש פער משמעותי בין מה שהשייח מצהיר בפנינו בנוגע להון האישי שלו לבין הממצאים שחברת המודיעין העסקי גילתה בשטח. עד שכל המסמכים יוגשו במלואם לא יקרה פה כלום. לא מעניינות התחושות של השייח או קידום השלום".
3 צפייה בגלריה
חוגג בטלפון
חוגג בטלפון
חוגג. אישור העסקה מתעכב
(צילום: ראובן שוורץ)
הוועדה התכנסה אתמול (רביעי) בפעם השנייה כדי לדון באישור העסקה, לאחר שבן חליפה העביר לה מסמכים נוספים לבקשתה, אך גם הפעם לא ניתן לו האור הירוק. הבעיה המרכזית במסמכים שהעביר הייתה היעדר תעודת יושר מדובאי. השייח הציג דרכון דיפלומטי וטען כי הוא מעניק לו חסינות מפני הליכים פליליים, ולכן הסתפק בהצהרה עצמית חתומה על כך שאין לו רישום פלילי. בוועדה מיהרו לפסול את המסמך הזה, ומתעקשים על תעודת יושר – מסמך שקבלתו בדובאי אמורה להיות פשוטה ומהירה באמצעות פנייה למשטרה המקומית, אפילו באתר האינטרנט שלה.
גם ההצעה של חוגג להציב את הערבויות הכספיות במקומו של השייח נפסלה מידית. "זה כל העניין", אמר גורם בוועדה. "השייח עומד להשתלט על בית"ר ויש עסקה, אז חוגג יציב את הערבויות בשבילו? על מי מנסים לעבוד פה?".
חוגג, מצדו, זועם. לא רק על התנהלות הוועדה, אלא גם על החלטת ההתאחדות, שנחשפה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, לשכור את חברת המודיעין העסקי "מגידו" כדי לברר את חוסנו הכלכלי של בן חליפה. "השייח יאושר כשותף שלי", הבהיר. "אני יודע שיש לחצים מצד התקשורת, מועדונים בכדורגל הישראלי ולה פמיליה, שהעסקה לא תצא לפועל, אבל זה יקרה. זו סתם השחרה של בן אדם שמגיע לתת כסף".
3 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמד בן חליפה. לא הציג תעודת יושר
(צילום: בית"ר ירושלים)
כפי שנחשף ב-ynet, במהלך הדיון הראשון בוועדה בשבוע שעבר התגלו פערים משמעותיים בין הצהרת ההון של השייח לבין ממצאי חברת "מגידו". אף שבן חליפה הציג הצהרת הון בגובה 2.5 מיליארד דולר, בדיקת "מגידו" הדליקה נורות אדומות: פערים בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח כולל אג"חים לא סחירים של ונצואלה, שערכם נמוך משמעותית מהצהרת ההון שלו.
בית"ר הודיעה שלשום כי בן חליפה כבר העביר חלק מהסכום הראשוני שעליו התחייב. ההודעה אף כללה התבטאויות של בן חליפה בעניין החקירות האינטנסיביות שנערכות בעניין טיב ההון שלו: "אני עדיין מנסה לעכל את היחס וההאשמות הנבזיות אותן אנו חווים מהיום שהחלטנו להיכנס כשותפים בבית"ר. למרות הכל, אנחנו כאן, ואנחנו נחושים ומתכוונים להתחיל את הדרך המשותפת שלנו בקבוצה, ולראיה העברנו היום חלק מהסכום אותו התחייבנו".
חוגג ממשיך לעבוד במקביל על חיזוק הקבוצה והיום הציע לעומר אצילי חוזה לשלוש שנים וחצי בבית"ר. "השייח יאושר, אל תדאג״, אמר הבעלים לקשר ששוחרר השבוע מאפואל ניקוסיה, נחת בישראל ונמצא חזק בתוכניות גם של מכבי חיפה, שנחשבת למועמדת הבולטת לקלוט אותו. אצילי הודיע ליענקל'ה שחר על ההצעה של חוגג, והבטיח לשניים תשובה סופית עד יום שבת. נכון לעכשיו הוא נוטה לכיוון של הירוקים.

ניצחון לפני הסגר: "החלטה חשוכה ובזויה"

לפחות בנוגע לכל מה שקורה במגרש, חוגג נראה רגוע מאוד בניצחון אתמול 0:4 על הפועל חדרה, שהגיע אחרי תקופת יובש. מצד שני, הקבוצה שלו – כמו כל הספורט הישראלי – תיפגע קשות מהסגר שייכנס לתוקף הלילה בחצות.
3 צפייה בגלריה
ורד, עטר ושועה חוגגים
ורד, עטר ושועה חוגגים
ורד, עטר ושועה חוגגים
(צילום: ראובן שוורץ)
בסיום המשחק, הקפטן עידן ורד דיבר על הנושא בחריפות: "אני מבואס מאוד ועצוב מההחלטה החשוכה והבזויה שיש עכשיו סגר. בחו"ל - בספרד, באנגליה ובהולנד - הם כבר חודש בסגר מלא ויש ליגה ואפילו קהל. אנחנו ממרץ בבידוד, והכל בשביל הספורט הזה והנפש של כל האנשים בארץ שיש להם איזו טיפת נחת ושלווה מספורט ופנאי. עכשיו גם את זה לוקחים לנו, למה? זה משהו שאני לא יכול להבין".
המאמן שי ברדה התרכז בניצחון עצמו ובמעמד שלו ושל שותפו סלובודן דראפיץ': "חבל על הצוואר? אני לא מכיר את המושג הזה. אנחנו עושים את העבודה, מנטרלים כל רעש. כשאתה עסוק במה שאומרים עליך, אתה לא מנסה לפתור את הבעיות. רק כשאתה מנטרל את הרעשים אתה יכול למצוא את הבעיות".