מבצע החיסונים של שחקני הליגות המקצועניות בכדורגל הישראלי צפוי לצאת לדרך בתחילת השבוע הבא. משרד הבריאות צפוי להעניק מחר את האור הירוק למינהלת לחיסון של 1000 שחקנים ואנשי צוות - והיא מבחינתה תחל בתוכנית שהוכנה מראש.
על פי התוכנית ישנן שתי אופציות שאחת מהן תיבחר על פי משאל שיתקיים בין המועדונים: הראשונה, הגעת אוטובוסים של הקבוצות ליום חיסונים מרוכז שיתקיים על ידי מד"א ברחבת אצטדיון נתניה בתחילת השבוע. השנייה תוביל לחיסון של השחקנים בקופות החולים הקרובות לערים בהן ישחקו.
1 צפייה בגלריה
השחקנים יגיעו לשם כדי להתחסן? אצטדיון נתניה
השחקנים יגיעו לשם כדי להתחסן? אצטדיון נתניה
השחקנים יגיעו לשם כדי להתחסן? אצטדיון נתניה
(צילום: אורן אהרוני)
בין רופאי קבוצות ליגת העל והלאומית יש חילוקי דעות, בשל החשש כי חיסון קבוצתי מרוכז שעשוי לכלול תופעת לוואי, עלול לפגוע בכשירות השחקנים לקראת משחקים ולקרקע קבוצה שלמה. חלקם טוענים כי עדיף לחלק את הקבוצות לשתיים או שלוש ולקיים את החיסונים בקופת חולים.
הדרישה של המינהלת ממשרד הבריאות הייתה להקצות 1500 חיסונים לשחקנים ואנשי הצוות השונים, אולם מבדיקה שקיימו נמצא כי שליש מהם כבר חוסנו בקופות החולים, כשמאות מהם כבר נדבקו ובשלב הזה אינם צריכים להתחסן בשל הנוגדנים הטבעיים.
דחיית ישיבת הממשלה למחר (חמישי) מציבה את קבוצות הליגה הלאומית שאמורה להתחדש בשישי הקרוב בבעיה, כשרק מחר, יממה לפני החזרה הצפויה הם יקבלו עדכון לגבי חידוש הפעילות. במידה ותהיה דחייה נוספת הליגה תחודש רק בשני. מבחינת משרד הבריאות אין סכנה בריאותית בחידוש הליגה.